• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Annelie643, javisst var den frisyren fin!? Verkar inte vara så jättesvår heller, hoppas att jag klarar den. Jag har dock lugg så hoppas att den ser lika fin ut iallafall. Jag gillade att det inte var någon tupering för jag lyckas aldrig med det. Hoppas du får ordning på din tupering Sanna! Visst är det svårt?

Jag beställde en locktång igår kväll. Skulle ändå beställa en ny plattång, använder det ofta och den jag har är utsliten.. Hittade en liten "CeraWand Ceramic Curling Iron Mini" hette den, kostade bara 199 kr på lyko.se
    Den verkar smidig, tänkte att det nog är enklare att göra lockar i uppsättningen med den än med plattången, och om man går på fest kan den få plats i handväskan så man kan bättra på lockarna he he... fast kanske inte på bröllopsdagen på stranden, kan ju bli lite svårt

• Annelie643
    Mallis12/EM88: vilken jätte fin bild! så vackra ni är!! 

jag har ju sån tur så en av mina vänner kommer komma ner till vårat bröllop, ( vi skickade ju ut inbjudan till det iaf. och bjöd även in till fest när vi kommit hem) så en av mina bästa vänner kommer ner, 4 dagar ska hon vara där- Super kul! Skrattande och där ser jag min chans att få lite hjälp med håret Tungan ute

Sanna: jag vet inte hur jag ska göra med morgongåva. jag har funderat på det. och de enda jag vet att han önskar sig är en klocka... men man ska ha råd oxå.. skulle vara kul att ge honom en sån med gravyr på baksidan. med bröllopsdatumet på., 
  • Sanna87
    Mallis12 - wow, gud så fina ni är. Hoppas ni haft en jättebra resa, har kikat lite i din blogg och ni verkar ha haft det bra Skrattande så vacker bild

Guanaca - hoppas locktången blir bra, det var ju ett kanonbra pris. Jag har funderat på att införskaffa mig en ny plattång jag med, använder min nästan varje dag, så den är också väääldigt sliten. Hade velat ha en mini, lite lättare nu när man har kort hår inbillar jag mig. Ja, jag är urkass på att tupera, får aldrig det bra, haha...

Annelie - ja just det, det där med råd ja... det blir nog bara en liten morgongåva här tror jag, funderade på ett sdant där kortetui i stål och läder med gravyr. En liten present men det kommer nog dock bli väldigt uppskattad. Min man2be är inte mycket för stora plånböcker, dem blir nästan mindre och mindre för varje gång, haha.
    Vet dock inte än om jag ska gravera datumet eller hans namn.
    Vad roligt att en utav dina vänner följer med, perfekt ju, hihi.
  • Mel T

Mallis12 jättefina ni är. stort grattis!

• lufthamn

Vilken fantastisk bild!

Med risk för att bli lite gnällkärring, men tjejer: Lägger era män sig i mycket kring bröllopsplaneringen eller låter de er sköta det efter eget huvud? Vi har ÄNTLIGEN kommit vidare nu, efter att ha stått och stampat ett tag. Min blivande man fick för sig att han inte alls varit införstådd i vad planen varit (fast jag vet att jag informerat honom och han okejat) och plötsligt ville han riva upp hälften av allt jag tyckte att vi bestämt. Jag trodde att det här med att planera ett bröllop skulle vara romantiskt och så, men det är ingen dans på rosor, med alla beslut som ska fattas och det mesta är rena smaksaker. Fattar varför så många par delar på sig under husrenoveringar...

Till hans "försvar" måste jag ändå erkänna att det blir mycket bättre nu när vi tänkt om, men shit vad frusterad jag var ett tag där...!

• lufthamn

Förresten, angående plattången. Jag kan verkligen rekommendera GHD. De kostar en del men det är typ livstids garanti på dem och resultatet är verkligen värt pengarna. Om någon är sugen kan jag tipsa om att köpa dem på Asos.com - kontakten passar i svenska uttag (!) och de skeppar gratis till Sverige samtidigt som de är c:a 500 kr billigre än här. De stackars svenska återförsäljarna RASAR.

http://www.asos.com/Beauty/A-To-Z-Of-Brands/Ghd/Cat/pgecategory.aspx?cid=1904

• Mallisbröllop2012

Mallis12: Grattis!!! Fiiiina ni är!! :)

Här kommer en bild på oss, som Johanna tagit! Jättenöjda med alla bilder, hon är verkligen jätteduktig!! Har beställt bilder för framkallning nu, ett par förstoringar o alla bilderna till ett album, o så ska vi gå o fixa en canvastavla i svart/vit!

Sanna87: jag gav inget till min man, men jag fick en av honpm, en klocka, hade sagt tidare att jag måste skaffa mig en snart! ;) o när du vill ge honom den avgör du själv tycker jag!!

Lufthamn: trist att det inte gått så bra, men verkar ju som det löst sig?!! :) hade inte så stora bekymmer med det, fick göra som jag ville med det mesta ;) Hoppas du blir nöjd ändå!!

• Sanna87

Ohh my, vilken fin bild på er Mallisbröllop, vad härligt lyckliga ni ser ut..
    Hon verkar väldigt duktig Johanna. Hon ska fota oss också Skrattande

Lufthamn - Jag känner igen mig lite, min man2be har inte ens funderat ut vad han ska ha på sig ännu, äh, det ordnar sig säger han. Hmm, jaja, jag har slutat tjata, jag tänker inte leta kläder dagen innan vi åker iallafall... haha. Funderar på att fixa en skjorta elr ngt åt honom och ett par typ linnebyxor i reserv om han inte fixar ngt.
    Så, man kan väl säga att jag ordnat allt inför dagen. Hoppas att allting ordnar sig för er och ni hittar lösningarna som gör eran dag Flört

Däremot har jag ett annat STORT problem. Typ det som absolut inte får hända. Skulle prova klänningen igår, och jag får inte igen dragkedjan. Ställde mig omedelbart på vågen och har gått upp 1 kg, och det har satt sig där det definitivt inte behövdes för att klänningen skulle sitta bra... Jävla sommar, stress och jobb säger jag bara... blir så less. Så nu är det hårdträning för mig som gäller för att försöka komma i klänningen igen. Fattar inte. Hoppas att mycket beror på våran "kvinnliga" vecka, har en tendens att svullna i kroppen då. Så nu har väl sisådär exakt 18 dagar på mig att komma i rätt form igen. Vad gör jag annars??? Faan också! hur kan det hända!!! Gråter

• Guanaca
    Mallisbröllop, underbar bild! Vad kul att ni valt ut alla bilder nu, kommer bli som julafton när ni får alal pappersfotona hi hi

Annelie; vad roligt att din kompis kommer dit! Skönt att få hjälp med håret

Lufthamn, jag har haft en Ga.ma plattång och har beställt en ny. Har hört att GHD är bra, men har alltid varit nöjd med Ga.ma och min frisör rekommenderar dem också så kör vidare med samma märke
    Angående planeringen så har jag nog fått det mesta som jag vill. Han vill helst ha det så enkelt som möjligt, han ville ju egentligen bara ha den borgerliga vigseln och inget mer men sen höll jag på att bryta ihop - ville verkligen fira vår kärlek på ett lite pampigare sätt än i ett konferensrum i kommunhuset Så jag fick igenom att vi skulle ha den kyrkliga välsignelseceremonin på Mallorca dit vi ändå skulle åka på bröllopsresa. Och sen blev han riktigt nöjd med det han också Fotograf och kläder mm har jag fixat och jag gav förslag på hans kläder som han godkände och han valde såklart ut och provade dem själv så jag är ingen diktator ha ha Hotellet hittade jag också och visade för honom, han älskade det! Han ansvarar för att boka hyrbil och han hade en idé om att vi skulle en cab för att riktigt lyxa till det men tyvärr blir det lite för dyrt... Mer än så har vi inte planerat. Om jag börjar prata om fler planer så bromsar han mig, vi ska försöka vara lite spontana när vi väl är där (tex var vi ska äta middag på bröllopsdagens kväll etc) Det är ju bara vi två som är där (och som vet om att det är bröllop) så vi tar nog dagen som kommer och firar lite vid olika tillfällen hela veckan...

Sanna, vad typiskt med vikten ock klänningen Men det är säkert mest för att du är uppsvullen nu, prova igen nästa vecka så ska du se att det funkar Själv går jag ner i vikt så fort jag blir stressad (både positiv elelr negativ stress) så jag hoppas att jag tappar ett par kg i samband med förberedelserna Är ju dock inte bra för övriga kroppen eller psyket att stressa så måste hitta en balans där - stressa tillräckligt för att gå ner i vikt men inte för mycket så att jag börjar må dåligt
  • lufthamn

Sanna: Vilken osis med det där extra kilot men 18 dagar är lång tid och mycket kan hända så stressa inte upp dig för mycket Om du hinner kanske du kan ta några promenader innan frukost och äta mindre kolhydrater? Jag körde med ganska strikt LCHF några veckor innan jag gick över mer på GI och märkte skillnad direkt. Ett alternativ kanske är några slimming underkläder, även om det är roligare att ha något snyggt under bröllopsklänningen Ska du ha traditionell brudklänning? (Har inte hängt med i diskussionen från början)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia