• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • lufthamn

Sanna: Vi kommer bo på Saratoga. Flyger med Ryanair så vi bokade allt själva.

Angående sminket: Om ni funderar på att köpa nytt smink "bara" för detta är det nog väl så roligt/prisvärt att bli proffssminkad på plats? Jag betalar 35 euro (cash) för makeup. Det får man ju knappt en hyfsad foundation för :-P håruppsättning kostar 80 euro, samma tjej. Hennes e-mail är miasalon@hotmail.com, en dansk tjej så det går bra att skriva på svenska. Hon kommer till hotellet plus att jag får komma dit dagen innan och testa lite, så det känns bra när vi väl kör.

Vi fick mejl från hotellet där vi kommer ha vigsel och fest i förra vecka, att Spanien höjer momsen ("VAT") på mat/dryck med två procent, och på tjänster med 13 procent. Det påverkade inte jättemycket men fördelen man hade av att euron blivit så billig försvann ju där. Man verkar dock fortfarande komma runt momsen rätt bra om man erbjuder att betala cash...

• Sanna87
    Grattis Mallis12 och Vitvå, hoppas ni haft en helt underbar dag Hjärta
  • Sanna87
    lufthamn skrev 2012-07-31 16:04:06 följande:

Sanna: Vi kommer bo på Saratoga. Flyger med Ryanair så vi bokade allt själva.

Tänkte om ni bor nära växjö eller så??
  • Annelie643

Grattis mallis12 & vitvå! Hoppas & tror dagen varit perfekt! Smink har jag oxå Funderat på, jag tror jag kör på mascara och ögonskugga, läppglans, jag vill se ganska naturlig ut, har aldrig använt smink i nån större utsträckning.. Vore ju tråkigt om Håkan tycker jag ser ut som en påskkärringen eller nått ;) Tack Sanna, ska hämta den appen. :)

• Mallis12

Har det helt underbart här! Ringen sitter på fingret!
    Har inte3 hunnit läsa mycket här men tack för alla gratulationer! :)
    Uppdaterar fortfarande bloggen då och då, älskar min bukett!! Men hur får jag hem den fin?? Någon som kan ge tips? :) 

• Sanna87

Åh vad roligt att höra från dig Mallis12, och att ni har det bra. ser verkligen fram emot att höra mer från er dag när ni kommit hem. Vart köpte du din bukett? Har tyvärr inget bra tips hur du ska få hem den. Njut utav varandra och lugnet nu

• Guanaca

Åh grattis Mallis12!!! {#emotions_dlg.flower} Vilka fina bilder på bloggen. Buketten var helt underbar!

Vad mysigt med er fotografering vid katedralen och alla gratulationer

Låter som om ni haft/har det helt underbart!

• Mel T

Grattis Mallis12. Ja fin bukett. Såg mkt bättre ut än på sv kyrkans bilder.

• Sanna87

Skönt med lite sommarvärme äntligen, man får passa på att njuta nu, hihi... igår och idag har jag legat i solen i min nyinköpta bikini för att få försöka få en lite snyggare bränna, vi får väl se till veckan om det hjälp något...
    Denna helgen börjar min nedräkning lite till vi ska åka. Jobbar hästpass i helgen, sedan är jag ledig heeela nästa vecka, och efter det är det bara sex jobbdagar kvar för mig innan jag går på semester den 24 augusti, passade på att ta några dagar innan vi åker och några när vi kommit hem...

Hur är det med alla brudar som är gifta nu, hur känns det att vara gift??

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia