• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Mallis12 - Vad synd att det är för sent att beställa för dig, men du kanske kan satsa på ett som egen liten bröllopspresent som väntar när ni kommer hem Skrattande
    jag funderade på att beställa ett kulhalsband därifrån sedan med barnens namn. Dem hade ju såå himla mkt fint till väldigt bra priser tycker jag. Jag har kikat på namnhalsband från amanda egilsson innan men där är ju priserna helt andra..

• Mallis12

Man kanske skulle skaffa sig egen stans Flört

Tänkte annars att jag kan göra ett liknande armband själv, och sen beställa berlock efteråt :)
    Vill ha armbandet på mig när vi gifter oss. 'och gör jag egen kanske jag gör en blå skyddsängel istället för det vita hjärtat :) *tänker lite*

• Sanna87

Mallis12 - låter som en fin ide med en blå skyddsängel

• Mallis12

Idag har jag varit iväg och köpt lite saker på Panduro, kunde inte låta bli att knåpa ihop mitt armband direkt och här är resultatet:

De vita pärlorna är sötvattenspärlor.
    Skyddsängeln är gjort av halväldelstenen Turkos, som ger sinnesro och skyddar mot olyckor och otur.
    Pärlan är av Rosenkvarts och står för villkorslös kärlek. Glad

• Guanaca

Gud vad fint armband Mallis12!! Synd att jag inte vill ha pärlor i mitt, annars skulle jag beställa ett av dig he he
    Tror nog det blir nåt silverarmband för mig. Vet inte om jag vågar mig på att göra själv, är det enkelt? Vad finns det för alternativ om man inte vill ha pärlor?

Åh vad synd med flipflopsen Hoppas du hittar några andra! Jag har inte hunnit förbi Deichmann ännu för att kolla de nya skorna jag förälskade mig i. Enligt deras hemsida finns de dock bara i en butik på andra sidan Stockholm, så vet inte om jag skall chansa på att åka till "min" butik eller beställa från nätet... Har du kollat om flipflopsen finns kvar på nätet? De har ju fri retur nu så man kan ju bara skicka tillbaka om de inte passar.

• Sanna87
    Mallis12 - jösses vilket fint armband du fick ihop. Och så fint med den lilla ängeln och vad allting står för Skrattande
  • Sanna87
    Guanaca - det finns ju jättemånga butiker på nätet som säljer bara kedjor/silverlänkar i massa olika utföranden, sen kan du ju välja att köpa till en berlock, sten eller pärla och fästa i kedjan. Kanske göra en egen berlock som Mallis12 Glad
  • Sanna87

jag tänkte först köpa ett utav dessa kedjor och fästa någon berlock i innan jag hittade det andra, så det finns säkert något fint du kan hitta... Glad
  • Mallis12

Tack snälla ni :) Det var väldigt lätt att göra faktiskt, satt i soffan och knåpade ihop det, max en halvtimme! Hade kunnat ännu snabbare säkert om jag hade hittat mina verktyg till det, men fick använda en sax att böja med istället ^^

Vill du inte ha pärlor så tycker jag att de Sanna87 visar är fina! :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia