• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Annelie - vad roligt att ni får iväg korten. Glömde skriva det sist men jag tittade på precis samma klänning som dig innan jag bestämde mig för min. Tittade på en liknande på flera olika ställen bl.a. en sm sålde via gradera men hon hade nye fått bra betyg för sin klänning. Men jenjenhouse har ju fått många nöjda betyg här på BT så vi hoppas den blir lika fin som den ser ut :) Så krångligt med min ring, den butiken jag hittat den i har inga ringmått man kan låna hem gratis så jag måste ta mig in till en befintlig butik för att mäta mitt finger för att sen kunna beställa. Det krångliga är ju bara att jag jobbar så mkt nu så jag hinner ju aldrig åka in till stan. Suck.

• Annelie643

Ja du sanna jag börjar bli lite nervös nu.. I morgon får alla sina inbjudningskort, undra jag va dom säger.. Tungan ute
    Jag hoppas klänningen blir bra, i värsta fall är min faster sömerska så hon kanske kan justera den vid behov.. 
    Jag hopppas de ordnar sig för dig med ringen, tiden går ju fort nu. När åker ni?  
    Vi kommer åka den 25 september, skönt med några dar på sig på plats med..  

• Guanaca

Tack Sanna och Annelie! Jag har faktiskt inte provat klänningen och skorna tillsammans på ännu. Måste se till att göra det...
    Andra saker jag/vi behöver göra nu är: prova att fixa min tänkta frisyr, boka in mig på "sminklektion", köpa lite nytt smink, boka in nagelsalong, tvätta klänningen, tvätta och stryka sambons kläder, välja och skriva ut exempel på buketter att ta med till blomsteraffären, lämna in ringarna för omgravering (måste ju ändra datumet! Ev storleksändra mannens ring också), välja ut smycken (tror nog att jag tar de jag har), putsa förlovningsringen, köpa en Freebra eller liknande. Packa!

Undrar om jag har glömt något viktigt! Nu börjar jag nästan bli lite stressad Åtta veckor kvar för vår del men tiden går ju fort!

Mallisbröllop2012 och Mel T, måste fråga er: hur var marken vid vigselplatsen i Alcanada? Funkar det att gå med klackar? Har ju smala klackar på mina skor men funderar på om jag skulle ta några sandaler utan klack eller med kilklack istället...

• Sanna87

Annelie - vi åker den 28 augusti, så det är lite drygt en månad kvar. Men visst går tiden fort, särskilt en månad, så jag börjar känna mig lite stressad...

Har mkt kvar att fixa... måste köpa smink och öva upp lite sminkteknik, se ut hur jag ska ha håret, barnen måste ha kläder, sambon måste ha kläder, ringen måste beställas, sambons ring måste putsas upp och omgraveras, måste skaffa pass till mig och barnen, måste skaffa fram en resväska till, se ut ett par skor och smycken, tvätta upp klänningen och skaffa en väska till den. Hitta en passande bh...
    och så jobbar jag givetvis jättemycket nu, har 3 fulbokade veckor nu så snacka om att jag börjar känna paniken komma krypande...

imorgon är min enda lediga dag denna veckan, hur sjutton ska man hinna???

Funderade på örhängen, jag har ett par guldörhängen som jag fått utav sambon, dem är som "ploppar" eler vad man ska säga, det är inga som hänger eller så om ni förstår vad jag menar, haha... kan man ha sådana eller blir dem för små tror ni, jag är ju inte jättemycket för stora blingbling i örona direkt...

• Mallis12

Idag har jag testat klänningen igen, med den korta klänningen under, låter konstigt jag men det var för att kolla hur klänningen blev med underkjol, som den korta hade "inbyggt"

Sen har vi hämtat ut ringarna idag, är så nöjd och glad!

14 dagar kvar nu!!!  Skrattande

• Sanna87
    Mallis12- hur bev klänningen då med underkjol, kikade på din blogg igår, väldigt fin kllänning tycker jag.
    Härligt att ni hämtat ut ringarna, jag ska åka in till stan idag när man2be kommer hem med bilen och prova ut vilken storlek jag har p fingret, sen blir det till å hem å beställa ringen =)

Tror en butik blir sur för att man bara provar ut sin storlek på fingret utan att köpa ngn ring??
  • Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-19 10:57:21 följande:
    Mallis12- hur bev klänningen då med underkjol, kikade på din blogg igår, väldigt fin kllänning tycker jag.
    Härligt att ni hämtat ut ringarna, jag ska åka in till stan idag när man2be kommer hem med bilen och prova ut vilken storlek jag har p fingret, sen blir det till å hem å beställa ringen =)

Tror en butik blir sur för att man bara provar ut sin storlek på fingret utan att köpa ngn ring??
    I bloggen har jag båda klännigarna på, så på ett ungefär blir det väl som på bilden, fast den korta klänningen slutar ju fel som underkjol, men fick se på ett ungefär iaf :)

De kan ju inte bli sura! Ni kan säga att ni tittar runt lite i olika butiker innan ni bestämmer er för vad ni vill ha.
    Testa två ringar eller liknande där borta och när de tar ringmått så kan ni ju fråga vilken storlek det är.
    De säger ofta att man vill ha en bred ring i större storlek, jag och min blivande behövde inte men så ni tänker på det :) 
  • Sanna87

Mallis12 - varför säger dem att man behöver större storlek i en bred ring??

• Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-19 12:41:16 följande:
    Det kan vara att den tar större plats och på så sätt känns trång, men som sagt, vi behövde inte ändra storlek.
    Hon i butiken sa dock att hon hade fått gå upp flera storlekar med sin.
    Du kan fråga dom i butiken om detta med, kanske bara var något de sa där vi var. Är inte större ringar lite dyrare med? :P 
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-07-19 12:41:16 följande:
    Har också hört dem säga att en bred ring kan kännas trängre och att man därför kanske känner att man vill ha en större storlek. Det känns annorlunda med en bred ring, tex min är 7mm bred. Den känns ju annorlunda mot en tunn på 2-3mm.
    Din var väl 4 mm? Prova en ring som är lik din, dvs lika bred och med samma form och fråga om exakta storleken och SKRIV NER DEN på papper (lätt att glömma det exakta måttet annnars )

Ringmåtten tycker jag är obekväma och känns trängre än riktiga ringar (trots att de är smala) så mycket lättare att prova ut rätt storlek med en "riktig ring". Lycka till :)
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia