• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • lufthamn

Haha, jo - de viktiga grejerna i handbagaget, annars kan man få ångra sig bittert

Vi har 30 st som tackat ja hittills men jag hoppas att det blir en 5-10 stycken till i alla fall. Budgeten är beräknad på 45 gäster men riktigt så många blir det nog inte.

Var i alcudia ska ni vara? Visst var det typ bara familjen, inte några gäster? Jag förstår lite vad din man menar. Det känns väldigt intimt att gifta sig, inget man vill ha obehörig pulik till. Vårt ligger avskiljt, både för ceremonin och middagen så det kommer inte vara några utomstående där. Vi kommer bara bo på hotellet en natt (ingick i paketet, samt två SPA-behandlingar var - längtar redan!). Det blev lite väl dyrt att bo där hela veckan så vi bor på Saratoga resten av tiden.

Angående smycken så är ju Mallorca känt (nåja) för sina pärlor. Det finns en massa små butiker som säljer pärlor i alla möjliga prisklasser och jag tänker nog köpa mina smycken på plats där samt även antyda för mannen att ett snyggt pärlhalsband vore en lämplig morgongåva

• Mallis12

Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan ge för något till vittnerna som tack för att de ville vara med, vi har ju inga gäster med oss och antagligen blir det bland annat fotografen som blir vittnen (hon är ju ändå redan på plats och hon har gjort så många gånger) ;) Låter kanske lite knasigt.. Hur som helst så skulle jag vilja ge dom något fint, gärna något svenskt!

• Guanaca

Luftballong, vi har inga gäster alls helt anonymt o i hemlighet. Kommer att bo inne i Alcudias gamla stad. Låter toppen ert hotellpaket med spa

• Guanaca

Hmm min mobil skriver vad den själv vill, och ändrade ditt namn! Ber så mycket om ursäkt Lufthamn!

• Guanaca

Mallis12, kanske glas/kristall typ en Snöboll/hallon skål eller liknande? Dalahäst?

• Sanna87

Vitvå - härligt att klänning är fixad och att ringarna klara, måste mäta mitt ringmått och beställa ring snarast. =)

• Sanna87

Vilken aktivitet det varit här, Kul!! Välkommen lufthamn :) komhem från Gbg idag efter en helg där med familjen. Imorgon kväll väntar jobb igen.

• Sanna87

Oj oj, hade skrivt ett långt inlägg till dig Guanaca när ipaden levde sitt egna liv, suck!! Gud vilken fin ring Guanaca. Det var en jättefin klänning du hittat, kul att du äntligen hitta rätt, skorna tror jag kommer bli jättefina till klänningen. Låter bra med smyckena med tycker jag. Kul att vi har så lika smak :) fattas bara att vi hade haft samma datum med :p Jag vet inte riktigt vad ska ha för smycken än, inte vad jag ska ha för skor heller. Känns som det är mkt jag inte vet nu, haha.

• Sanna87

Annelie - jättefin klänning. Roligtnatt ni beställt inbjudningskort, vi har inte riktigt kommit fram till hur viska göra ännu. Om vi ska vänta eller m viska avslöja det innan och buda in till fest. Svårt val tycker jag. Vi vill ju nåd ha det hemligt samtidigt som det där med festen väger också. Roligt att ni hyrt lokal. Vi har folkets hus här hemma som är populärt och många sm hyr, kanske ska kolla upp vad det skulle kosta att hyra det så kanske vi kan vänta lite med festen ochnden hemma istället. Känns ändå som att en fest ute i september är lite vanskligt, det har ju inte varit toppenväder direkt hittills.

• Annelie643
    Sanna:Ja i går ordnade jag de sista på inbjudningskorten, så i dag skickas dom.. Inte hemligt sedan längre. Känns bra för oss.. :) Ringen jag beställt va för liten så den fick skickas tbx för att göras om lite,. 

Guanaca, jätte fin ring & snygg klänning du hittat! Den jag beställt ser bra ut på bild, bara hoppas den är lika fin i verkligheten & på mig.. Tungan ute 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia