• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Alcudia2012 och mallisbröllop2012 - tänkte höra med era nygifta hur vigseln där nere gick till? gick ni igenom hela vigselordninen med prästen innan? Vad pratar man med prästen om?

• Mallisbröllop2012

Sanna87: För vår del var det så, att vi träffades en timme innan på restaurangen o satt o pratade, om allt möjligt. Han ville nog lära känna oss lite för att kunna göra det lite mer personligt under vigselakten. o sen gick vi igenom hur det skulle gå till, o för våran del var det ingen musik, så det blev ju en ganska kort cermoni, vi fick välja vilket... ja vad det nu heter, bibelord om kärleken, typ, det fanns några att välja på, o han frågade om vi ville säga efter honom eller säga själva på "jag... tar dig... till min äkta man..." Ja, det var inga konstigheter iaf, hihi känner att jag inte riktigt minnas alla detaljerna, men han var som sagt väldigt trevlig o lätt att prata med! Han nämde oxå lite från det vi pratat om tidigare, o det tyckte jag kändes trevligt, dels för vår del men oxå för gästernas del :)

Åhh, vad ni har mycket att längta till!!! :)

• Sanna87

Man kan ju läsa vigselordningen på svenska kyrkan mallorcas hemsida, stämmer något överens med den?

Någon som vet om man får byta ut en utav bibeltexterna till en dikt, eller om man får välja ett bibelord utöver dem som finns där att välja på...??

• Mallisbröllop2012

Sanna, ja det gör den. Jag tror säkert att du kan få välja något annat, både bibelord o dikt, en idé är nog att maila det till dom bara, så dom är lite förberedda! Prästen verkade inte alls omöjlig så jag tror säkert det går hur bra som helst!!

Annelie643: verkar som vi bor i närheten av varann, köpte oxå ringen i S-vall ;)

• Mallisbröllop2012

MelT: Grattis på stora dagen!!!!!! Hoppas den blir/blev underbar!!! :)

• Sanna87

Mallisbröllop - vad bra, då tror jag vi är ganska klara med vilka bibelord vi vill ha, :)

Grattis MelT, hoppas ni får en fantastisk dag...

• Guanaca

Grattis Alcudia2012! Ni verkar ha haft en perfekt dag

Grattis MelT! Hoppas ni hade en strålande vacker dag. Här hemma öste regnet ner hela dagen igår, då längtade man verkligen till sol och strand!

Sanna87, jag har försökt få svar på mina frågor från kyrkan angående välsignelseceremonin via mail (tex om man kan ha löftesdelen eller liknande iallafall eftersom vi gärna skulle vilja säga egna löften till varanadra) men har bara fått svar att "ceremonin är väldigt lik en vigsel".. Så jag antar att vi får vänta tills vi sitter ner med prästen timmen innan tills vi kan få veta säkert. Man kan ju skriva dit några önskemål i "bekräftelseblanketten" så är de förberedda.

• Sanna87

Guanaca - vad smart att skriva det i bekräftelseblanketten, det ade jag ingen tanke på att göra, så den är redan inskinkad och har fått svar på att dem har fått in den... vi hade också gärna gett egna löften eller åtminstone kunna säga något personligt till varandra...
    men hur det än blir med vigseln så blir det säkert bra...

jag kan bli tokig på det här med ringarna, nu mejlade jag jempguld förra veckan och frågade vad dem kunde ge för pris på dem ringarna jag hittat, fick ett svar igår, då skrev han priset för ringar i vitguld, jag har inte ens nämnt ordet vitguld i mailet. <Så nu struntar jag nog i dem, har pratat med honom i både telefon och via mail nu och jag tycker han verkar rätt snurrig när det gäller allt. Ringarna vi pratade om innan hade han inte lyssnat på mina önskemål heller utan räknat på smalare ring än jag ville ha och mindre stenar än vad jag sagt så vi fick ju räkna om priset sjutton ggr innan vi liksom fick fram rätt...
    så idag ska jag ringa in till en utav våra lokala smyckesaffärer och höra vad dem ska ha för dem ringarna, det var där jag först provade den ena, den andra har dem tyvärr inte... börjar känna mig en aning stressad nu över det här med ringar... Nu är det ju bara 2 månader kvar... Förvånad

• Guanaca

Hej tjejer,
    Har funderat lite:
    Kommer ni (har ni som redan gift er) att ta med svenskt kaffe att ge till Kyrkan?? Tungan ute

Har ni några förslag på vad man kan hitta på efter vigseln och fotograferingen (tidiga eftermiddagen) fram tills det blir middagsdags?
    Funderade på picnic, men då måste man ta med sig massa grejer, kylväska o filt etc och känner inte för att springa runt o köpa picnicmat etc på morgonen när jag ska fixa håret mm Så det kanske blir lite omständligt med picnic... La Terraza öppnar väl inte förrän framåt kvällen?
    Kanske lite synd att gå och bada på eftermiddagen och förstöra smink och hår, på kvällen vill man ju fira.
    Men känns inte så lockande att gå ut och äta lunch efteråt, kanske man får samsas med badtofflor på nån lunchresaurang  
    Kanske köra nånstans och hitta nån romantisk vingård att besöka?
    Har ni några tips?

Kommer ni (hade ni) med er Cava och glas till vigseln/fotograferingen? Skulle gärna skåla efter vigseln och få foton på det, men återigen blir det lite besvärligt - måste hitta en kyld flaska, ta med kylväska etc. Det är ju bara vi två så måste ha det så enkelt som möjligt!

Någon frågade mig vilket hotell vi skulle bo på (med jacuzzi). Vill helst inte skriva ut på nätet var och när vi kommer bo, men tips är att leta på www.lanthotellmallorca.se Där hittade jag vårt!

• Annelie643

Mallisbröllop2012: jasså du de gör vi.:) ja vi bor i Sundsvall vi :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia