• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Mallorca13, vi kommer ha väldigt litet bröllop. Vi har en välsignelse över borgerligt ingått äktenskap (eftersom vi inte uppfyllde villkoren för att vigas på Mallorca) och det kommer bara vara vi två, vi behöver ju inte ens några vittnen. Vi har bokat fotograf, men förutom själva ceremonin och fotografen ska vi nog inte planera så mycket utan firar lite spontant. Har ju bokat in oss på ett läckert litet hotell med bubbelbad på rummet Vi ville gifta oss på en strand vid havet, bara vi två o en präst, och inte berätta förrän efteråt. Det låter kul med ett större bröllop också och många gäster som reser dit! Intressant med platsen som bröllopsplaneraren föreslår, då får ni ju nåt lite mer unikt, inte samma plats som kyrkan har"varje gång". Har sett en massa otroliga bilder när jag googlat på "weddings Mallorca" Så otroligt vackra kyrkor, och gamla gårdsplaner i sten, helt otroliga miljöer

• Sanna87

Guanaca - jaa, vet verkar vi ha, Skrattande jag har också för mig att jag sett priserna, men hittade heller inget nu... men jag har för mig att dem låg nånstans kring 800kr... och det lägger jag nog inte på en bukett... då går jag nog hellre ner till den där blomsteraffären och slår ihop en liten bukett.. =)

Okej, får väl försöka göra en betalning över internet, märker jag att jag inte fattar nåt får jag väl gå in till banken istället, haha...

• Annelie643

sanna: vi har nu beställt ringar, jag har gjort om en befintlig schalins ring, corona. Gjort den bredare och ändrat stenarna till mindre och fler, runt om ringen. Deras ringar har varit nedsatt 25% så de blev ju himla bra rabatt GladHoppas du hittar något.. Hur går de med klänningen? har du fått den än? 

Guanaca: vad heter erat hotell? tänkte om de fanns möjlighet att köpa en natt där bröllopsnatten, så får barnen följa med morföräldrar hem Glad 

Mallorca13: jag kan rekomendera Viva tropic om ni har med er barn, fantastiskt hotell! men de finns förmodligen en uppsjö av bra hotell i Alcudia..  

• Mallisbröllop2012

Heeeeeeeeeej!!! :)

Så är man på hemmaplan igen, gift o klar! ;) Kan bara säga att vi har haft enotrligt härlig vecka, o allt blev verkligen som vi tänkt!!

Lugnt o skönt, inte en stressig minut att prata om, helt fantastiskt!! Ja, jag antar att ni vill ha lite detaljer?! ;) hihi

Linda kom till hotellet o gjorde hår o smink, jättetrevlig tjej, o duktg! Blev så nöjd med både hår o smink! Sen kom mannen min med luch o vi åt tillsammans (utan barn som var m mor o farföräldrar!) i lugn o ro, bytte om o tog en taxi till Alcanada!

Där träffade vi prästen, jättetrevlig även han, o vi gick o tittade på platsen där vi skulle vara, sen satt vi o pratade i lugn o ro om både det ena o det andra! Sen kom Johanna, fotografen o hälsade o sen satte hon sig en bit bort o väntade tills vi var klara. Sen kom övriga, o vi gick tillsammans bort till den utvalda platsen. Det blåste en del, men det var skönt eftersom det var så varmt, jag hade en sjal med mig som jag svept om mig, det var skönt! Hade den på några fotografier sen oxå! Johanna fotade under tiden, men jag hade itne så stor koll på vad hon gjorde ;) När det sen var klart, fick övriga sällskapet till restaurangen o tog en drink o jagade barn ;) o vi var med Johanna nog en timme, tror jag! Massor av kort togs, hon kändes jätteproffsig!! Tyvärr har jag inte fått några bilder än, väntar m spänning på dom!!!!

Sen åkte vi tillbaks till hotellet, tog en champange o två stora vackra fruktfat o myste vid poolen, många blickar fick vi, hihi

Sen hade vi bokat bord på en annan restaurang i närheten, (vi hade ju annars middag inkluderad varje kväll på hotellet) men eftersom vi inte ville göra så stora affär av det hela hade vi inte sagt att det var bröllopsmiddag vi skulle ha. så när vi kom o de såg oss blev de förfärade, dukade upp ett nygg bord m vacker duk o finglas o fixade en vas till min bukett (som jag bokat av kyrkan, strambunden ros, fantastiskt fin, 85euro) när vi kom så långt som till efterätten, började det plötsligt spela den där klassiska bröllopslåten ni vet, i högtalarna, o in kommer ägaren med champange o glas, tomtebloss i allas efterrätter samt varsin hatt (!) hihi i present till oss!! Fantastiskt gulligt av do tyckte vi!!!

Ja, sen var det ju så att våra små barn tyckte att de hade skött sig tillräckligt länge, så då knatade vi hem o la dem, sen firade vi en stund till på svärföräldrarnas markterass tills vi inte orkade längre ;)

Ja, sammanfattniongsvis var det helt underbart, det blev precis som vi båda tänkt oss, o det känns som det är det viktigaste!!
    Önskar o hoppas att ni som nu är kvar verkligen får det precis som ni vill ha det oxå!!!! :) Tänkte på några saker som jag tänke tipsa er om, men nu känns de som bortblåsta, får helt enkelt återkomma när jag kommer på det!! Vi hade med oss babyvakten, så när barnen somnat satte vi på dom så kunde vi vara i svärföräldrarnas lägenhet som bara låg tre dörrar bort, så kunde vi springa över snabbt om de vaknade,( vilket bara hände ett par ggr, lilltjejen har en tendens att tappa nappen)

Ja, hörrni, återigen, önskar att ni får en fantastisk resa när det är dags, undrar ni nåt ska jag försöka svara så gott jag kan iaf!!! Varmaste kramar från FRU Johansson!! ;) o jag lovar lägga in nån bild så fort jag får dom!!

• Annelie643

Sanna: vi betalade vår avgift via internet banken, och de gick bra. Ang glas till skumpan kan jag tipsa om vinglas i hårdplats som finns på claes olsson, siper fina och kostar bara 10 kr styck, helt okej pris om man vill kasta dom efteråt :) 

Ser att Mallorca13 redan har några hotell på span, så du kanske redan vet om mitt tips :)  

• Annelie643

Mallisbröllop: Stort grattis!!!! Låter som er resa & bröllop blev fantastiskt bra!! Glad
    Mijn första fråga blir vilken restaurang åt ni på? låter som en helt perfekt service där? var själva vigseln på en strand eller står men ovanför? 
    Smart av er att få lite lugn och ro utan barnen före bröllopet, så ska nog jag också ordna det.. Toppen!!

Återigen: stort stort grattis till Er !! 

• Mallisbröllop2012

Annelie643: Tack!! :) Vi åt på en restaurang som heter Roma, låg jättenära vårt hotell, Paraiso de Alcudia. "vanlig restaurang" lite turistig så, men vi gillade läget o maten var helt ok o hopptorn till barnen fanns oxå ;) vi hade inte bestämt innan vi åkte ner utan tog en sväng dagen innan o kollade lite, o då bokade vi där.

Stranden i Alcanada är ingen sandstrand utan med småsten, men där står man inte, utan ovanför blir det ju, lite gräs o en del träd. bilderna på kyrkans hemsida ger en ganska rättvis bild av hur det ser ut faktiskt! det kan vara folk som ligger där o solar, men det var inte så många när vi var där, o det var en ganska lång sträcka som man kunde välja ut en plats på, så det är nog inga problem för er heller!!

Japp, lugn o ro utan barn var en hit!! ;)

• Sanna87
    Grattis och välkommen hem Fru Johansson... låter som ni har haft en fantastiskt resa... åhh, vad jag längtar nu tills det blir våran tur.. Solig och vilken bra restaurang ni fått tag på. Och vilket bra avslut på dagen ni fick.
    Vi tänkte köpa ngn flaska champagne att avnjuta sedan på kvällen vi med... fruktfat var ju verkligen ingen dum ide att beställa.
    Verkligen jättegrattis ännu en gång!
  • Sanna87

Annelie643 - åhh, låter fint.. får man fråga vad ni fick ge för era ringar?? jag pratade med flera guldsmeder i fredags, och två ska höra av sig imorgon igen.. jag har utgått från en ring från guldbolaget, sabina, när jag fått min inspiration, spännande att se vad dem säger imorgon...
    Fick ett sms från posten i fredags om att det var ett paket på väg hem till mig, så förhoppningsvis ligger klänningen i brevlådan när jag kommer hem från jobbet imorgon...  hihi...
    Vad bra, jag tänkte jag skulle betala den sista summan nu ikväll. skönt att ha det avklarat...

vi har hamnat i ett litet dilemma här hemma... vi vill gärna fira vårt bröllop med en liten fest hemma i trädgården när vi kommer hem, vill gärna kunna va utomhus, men vi kommer ju inte hem förän i spetember så vi känner att vi skulle behöva hålla festen ganska snabbt efter vi kommit hem, innan det blir för kallt, vi kan låna ett jättestort partytält utav ett par kompisar. sen har vi ju delvis altan under tak..
    vi vill ju hålla vigseln hemlig, men sen vill vi ju att så många som möjligt ska komma. så vi känner ju att vi behöver skicka ut inbjudningar rätt snart om vi ska ålla festen ganska snart efter vi kommit hem.. men vad skriver man på inbjudan... ska vi avslöja att det är vårat bröllop vi bjuder in för att fira. Skriver vi att det är en fest för att avsluta sommaren kanske inte alla anstränger sig för att kunna komma, men skriver vi att det är brölloopsfirande så kanske fler försöker komma... usch jobbigt!

• Sanna87

Jag blir tokig... skulle betala resterande vigselavgift nu via internetbanken, men det funkar ju inte!!!
    Står bara att det är ett fel i formuläret, och att typ av betalning inte kan avgöras typ! Fattar nada, ingen rad är ju röd heller, så jag vet ju inte vad jag ska ändra... ska man behöva gå till ett kontor för att det ska funka!!! AHHHSkrikandes

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia