• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Alcudia2012

Guanaca, vi gifter oss 14/6 - bara två veckor kvar!!! Charlotte på Mallorcabröllop hjälper oss med det mesta och Linda Carlin ska fixa hår och make up. Läste att Mallisbröllop2012 också anlitat Linda! Även om vi får hjälp av en weddingplanner så är det mycket som ska ordnas med innan här hemma och jag/vi har inte koll på allt än. Tiden går ju så fort! Idag har jag ledigt, så idag blir det till att fixa lite. Började dock dan med att vi försov oss, vaknade 7:55 och min stora kille börjar skolan kl 8. Härlig start! När och var ska ni gifta er?

• Mallisbröllop2012

Annelie643, förlåt, jag missade att svara om frisören!! Jo, det kostar 120 euro för håret, 175 för hår o smink, o hon tar 45 i resetillägg. dessutom tillkommer moms på det, ca 20 euro.

Sanna87: jag fick svar från fritidsresor, men det var inte så mycket nytt, dom svarar att man får mer info på plats o att recepitonen kan hjälpa till, dock tror dom säkert att de har öppet på söndagar iaf.

Alcudia2012: Hej! wow, du har lite att stå i!! :) hihi hoppas du inte behöver stressa för mycket bara! Vi kommer ju att vara där samtidigt då, var ska ni bo? Vi bor på Paraiso de Alcudia, kommer ner natten mot 10 juni. Vi stannar en vecka, ni? Vi har mina o hans föräldrar med, och våra två barn. De vet om att vi gifter oss, men i övrigt är det inte så många som vet, så det är skönt att vara på den här sidan där man kan bubbla fritt om allt :) :)

Hämtade våra förlovningsringar idag, lämnade in dem för putsning förra veckan, insåg att det behövdes efter att ha provat vigselringen :) så nu är väl ändå allt klart! :) En och en halv vecka kvar till avresa... :)

• Mallisbröllop2012

Alcudia2012 o Anneli643, skriv gärna in era vigseldatum i listan som vi har gjort! :)

• Mallisbröllop2012
    Mallisbröllop2012 skrev 2012-05-30 19:23:01 följande:
    Alcudia2012 o Anneli643, skriv gärna in era vigseldatum i listan som vi har gjort! :)
    Ah, såg nu att du redan gjort, Anneli643 :)
  • Sanna87

Var hos svärföräldrarna igår och insåg plötsligt att vi har en del att ordna, jisses... 3 månader går snabbt.. särskilt sommartid.

Vi ska ordna:
    Ringarna
    Kläder till hela familjen
    Hindersprövning
    Papper från församlingen
    Vigselbekräftelse
    Pass till mig och barnen
    Köpa en mindre sulky till den minsta
    Ordna blommor till håret

sen är det ju alltid lite småfix att ordna innan man åker sen.

• Alcudia2012

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

14 Alcudia2012

18 Gerbera

25 Mel T

Juli: 

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

6 Ninjis

• Alcudia2012

Igår kunde jag stryka EN sak på min att-göra-lista och fick lägga till två som jag glömt bort...

Den där drömmen om att dagen före avresan ha fullständig koll på allt (resväskorna packade två dagar innan)  och sitta i min Mors-dagpresent (solstol!) och njuta av sol och ett glas rosé....ja det ska bli intressant om det blir en dröm som faller in eller om jag springer runt som en skållad råtta och får PANIK!!!     Troligtvis blir det det senare...
    Ska till frisören på måndag för färg och klipp. Hoppas få lite tips och idéer om håruppsättningar. Funderar på att ha någon blomma i håret och hittae fina clips på Lindex!  Hade annars spanat in jättefina håraccessoarer på brudfin.se men Lindex alternativet känns mer prisvärt!

Mallisbröllop2012, Kul att vi är där samtidigt! Vi ska också vara där en vecka och bor på Viva Bahia. Verkar jättemysigt, finns både pool med priatskepp och annat skoj för barnen och en lugnare vuxenpool för "gamlingarna". Vi åker också med våra föräldrar och i skrivande stund har de ingen aning om att det är bröllop på gång. Min mamma och min svärmor fyllde jämnt förra året så vi gav dem Mallisresan i födelsedagspresent! Men avsikten var att fira bröllop! Ska berätta för dem ett par dagar innan vi åker, annars vill nog inte pappa ta med sig kostymen utan nöjer sig med badbrallorna!

• Alcudia2012

Morgongåva till m2b beställt! Jättesvårt att komma på något, vill/har inte lust att lägga ner för mycket pengar nu när det går åt en hel del till resan. Men vill gärna ge något ändå och fick tips här på forumet om muggarmm.se
    Beställde muggar och frukostskålar med några textrader från "vår" låt
     - Have I told you lately that I love you

Tycker texten är klockren - you fill my heart with gladness ..... fill my life with laughter....

• Annelie643

11 Mallisbröllop2012

14 Alcudia2012

18 Gerbera

25 Mel T

Juli: 

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

6 Ninjis

Oktober: 
    1 Annelie643 
  • Annelie643

Sanna87: Jag har också tittat på chicy.se mycket fina klänningar där. Vilken av dom har du fastnat för? såg dina bilder här i tråden, är det någon av dom? Ringar har vi kikat lite på men inte bestämt. Ska i väg in till stan och kolla på en kollektion som heter handsweden. Vi har inte heller tänkt boka bord där, vi har ju några dar på oss när vi kommer ner att hitta en romatisk restaurang som vi faller för. 

Mallisbröllop: tack för svar ang frisör. jag tror ändå jag testar lite själv med hjälp av min frisör.. och hoppas på att jag lyckas själv. Tavk för tips om picknik, de tror jag vi härmar lite.. Glad

Alcaudia2012: snart dax för dig! spännade att höra sedan om er dag. 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia