• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Vi kommer också gifta oss i Alcanada. Vet ännu inte var vi kommer bo men har kikat på Pollenca eller inne i "gamla" Alcudia. Smink och här ska jag fixa själv. Fotograf ska ta foton under ceremonin och ca 1,5tim.fotosession efteråt. Det är några stycken här som bokat den svenska frisören som finns på kyrkans hemsida.

• Annelie643

Jag pendlar mellan att göra håret själv  till att anlita någon... Tänkte be min frisör visa mig några enkla uppsättningar som jag klarar själv, men jag är inte så bra på att greja med håret. Tungan ute 
    vill vara fin!! men hur ska man kunna lita på att den jag betalar 1500 kr till gör så jag blir nöjd..? brottas just nu med mina mycket svåra I- Lands problem.. Flört

Vi ska bo på Viva tropic, jätte fint ställe & barnvänligt. När åker ni? ni skulle också dit i september va? 

• Sanna87

Mallisbröllop - gud vad härligt att allting är klart, bara att njuta och längta nu sista tiden innan ni åker. Tur i oturen att ni blev sjuka nu och inte precis innan ni skulle åka =)

Vi gifter oss också hemligt, en del vet men inte många. Vi funderade först på att sätta en liten notis i lokaltidningen som isåfall skulle kommit ut dagen efter. Ett tag funderade vi på med att vänta tills brölopsbilden i tidningen, men det kommer ju att ta tiiid. och folk lär ju hinna undra över ringen innan dess, haha. Så det är svårt det där.
    Men det var väl en bra ide att ta en bild med mobilen. Vi har ju sambons föräldrar med som kan hjälpa oss med det. Men annars skulle jag nog frågat fotografen eller prästen, eller något utav dem vittnen som finns med, bara att förklara att ni gärna skulle vilja skicka en bild hem till nära och kära, dem ställer säkert någon upp på och hjälper er med =)

Annelie643 - Välkommen hit Annelie!! Japp, vi gifter oss i alcanada, i slutet av Augusti. Lite bilder ska jag absolut försöka ta på platsen, är lite dåligt om det på nätet faktiskt, jag har letat som en tok efter bilder på platsen och området runtikring. Men det är lönlöst :P
    Kan lägga upp lite bilder här med i tråden. Vi kommer nog bara att ta taxi dit, är ju inte så långt från vårt hotell och jag tror nog mer eller mindre alla chaufförer vet vad man menar när man säger La Terazza.
    Funderar på att fixa blommor på plats i alcudia, många säger att det ska ligga en butik nere i hamnen.
    Hår och makeup fixar jag själv. Har kort hår så det går inte att sätta upp direkt, utan tänkte hitta lite fina blommor att fästa på ena sidan i håret. Gärna vita eller ljust rosa.

• Mallisbröllop2012

Annelie643: hej! jag verkar vara bland de första ut, o jag ska göra mitt bästa för att återrapportera när vi kommit hem, o då finns det ju lite tid kvar tills det är er tur! :) Jag har bokat frisör o fotograf via kyrkans hemsida, har haft jättebra kontakt med frisören Linda Clarin under våren, skickat ner bilder på provuppsättning som jag gjorde här hemma hos min frisör. tror säkert att hon kan få till ditt hår som du önskar, om du väljer att boka frisör! Tror det var Sanna87 som länka till några youtube-sidor där man kan se hur man gör frisyrer själv, kolla runt där lite! Beställde även bukett genom kyrkan till slut, mest för att slippa stressa med det där nere, pga lite tidsbrist. Hoppas det blir bra, valde rosor :) Vigselplats blir oxå Alcanada för oss. Vi ska bo på Paraiso de Alcudia, åker m fritidsresor, knappt två veckor kvar!! :) Ska bli såå härligt!

Guanaca, vilken fotograf har du bokat? Ja, jag tänker att kanske våra föräldrar kan ta nån bild med våra telefoner, så kan man mmsa dom till närmaste släkt o vänner nån dag efter... får se... :)

Börjar nästan få dåligt samvete för att vi "smiter", vill ju inte att nån ska bli besviken för att dom inte fick vara med... :( men men, vi har ju valt att göra så här nu, så det blir nog bra!! Får hoppas dom blir glada, helt enkelt!!

Ja hörni, det närmar sig hela tiden nu, känns det som... *pirr pirr* hihi nästan dags att börja packa!! ja, jag får väl lugna mig till helgen kanske, hihi

Ha en bra dag alla!!!

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja, det var ju tur, bara det inte blir nåt mer, men är frisk idag!

japp, jag längtar o längtar!! :) nästan lite overkligt ;) Ja, det är ett par runt omkring oss som oxå vet, tänkte oxå det där m tidningen men vi har våra vänner så utspridda, så det skulle bli många tidningar, hehe så det får vara. får nog bli nån fin bild att skicka till dom iaf, sen blir det väl fb för resten. Ska på en grej där några från jobbet kommer att vara med dagen efter vi kommit hem, så får se om de märker nåt då, en av dom vet :) nähänä, om man skulle få nåt gjort idag! :)

• Annelie643

Låter toppen att jag får mer info från er senare. Mallisbröllop2012: vad kostar den frisören du har bokat? visst tar hon betalt för resa till Alcudia också? För dig är det ju snart dax!! Va spännade Glad 

Sanna87: Jag håller med dig, helt värdelöst med bilder på Alcanada på nätet.. Så jag skulle bli tacksam för några sedan. Även vart blomaffären lligger skulle jag vara tacksam för att få reda på sedan. Hur går det med klänningen för dig? har du hittat någon? jag kikar på jenjenhouse. men vet ju inget om det är seriöst eller inte. Hyfsat Billiga och fina klänningar där iaf.  

Ska ni äta middag på La Terazza efteråt?  

• Sanna87

Annelie - ja men självklart ska jag försöka hjälpa till med lite bilder. Tänkte jag skulle maila Fritidsresor imorgon och höra om dem vet om det fortfarande finns någon blomsteraffär, finns det det så blir det nog att köpa blommor där. Har också kikat en hel del på jenjenhouse men är lite tveksam också om det är seriöst. Det är ju många sidor som har samma klänningar. Finns några trådar om just jenjenhouse här på BT under brudklänningar, men jag har inte läst någon av dem själv. Letar klänning för fullt, men just nu lutar det åt en utav dem jag sett på chicy.se.... Vi funderade på om vi skulle äta där. Men vi har inte tänkt boka bord eller så, vi är ju nyhet stort sällskap och ingen högsäsong direkt heller så vi chansar på att det finns plats för oss isåfall. Vad ska du ha på dig ?? Har ni beställt ringar och så? Mallisbröllop - jaa, vi håller tummarna att ni slipper fler sjukdomar nu. Klart på fb kan ju alla vänner få reda på det om man har det. Men det får väl bli min sambo som får offentliggöra det där för själv har jag ingen, haha. Var och tittade på ringar idag och insåg plötsligt att det faktiskt bara är 3 månader kvar nu och jag har varken klänning, kläder till barnen eller gubben ännu, inte heller några ringar.

• Mallisbröllop2012

Sanna87, jag har oxå bokat m fritidsresor, o nu är det ju mindre än två veckor kvar o kan få snabba svar via guide online, så jag kan kolla om blomsteraffären om ni vill?! Gör det imorgon! Vi tar en annan restaurang, för vi gifter oss kl 14, så vi tar nog en picknick på em där o sen tar vi oss tillbaka till Alcudia, så då tar vi en restaurang i närheten av hotellet, smidigt o enkelt! Finns ju en del tips på fritidsresors hemsida, har kikat lite men inte valt nån än.

Ja, de närmaste vännerna vill jag ju ändå berätta för på något speciellt sätt, men resten kan väl få läsa på fb, hehe.

Ja det kanske är dags att bestämma sig, tiden går fortare än man tror o dessutom kommer sommaren alldeles snart som ju brukar springa iväg!! Ni får längta lite längre än mig, o längtan är härlig men jag är glad att det äntligen snart är dags!! :)

• Alcudia2012

Oj vilken bra tråd! Vi åker iväg till Mallorca för att slippa allt stohej med att fixa bröllop här hemma. Våra barn och föräldrar ska med, men vi har inte talat om för någon av dem än att vi ska gifta oss Ska försöka få de sista bitarna på plats, vilket är alldeles för mycket med tanke på hur kort tid det är kvar! Kläder till mannen och lillgrabben, hår, naglar, klänningen ska sys om, ring ska graveras mm mm mm Som tur är har vi fått hjälp med blommor, mat och arrangemang på plats. Förstår att det "bör gå ett år från frieri till vigsel" om man ska hinna med och planera och fixa allt själv! Vi bestämde i höstas att vi skulle gifta oss på Mallorca, men först i februari/mars tog vi tag i planering och inköp av klänning mm. Liiite småstressigt nu men det ska nog ordna sig! Jobbigast tycker jag det har varit att hålla det hemligt, att inte ha någon att bolla idéer med. Bra att jag hittade den här tråden!!

• Guanaca

Alcudia2012, välkommen! När gifter ni er? Har ni anlitat nån "wedding planner" som ordnar det mesta?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia