• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

Grattis Mallisbröllop! Önskar er all lycka och välgång i livet Glad

Sanna87: hoppas din klänning blir bra! jag har beställt en lång vit kjol med matchande linne till då jag aldrig hitattde något som föll mig i smaken.. får se om detta duger.. 

Vi var och tittade på ringar i dag! gjorde en egen design på en redan befintlig ring! kommer bli såååå fin Glad 

Vad kostar fotogrtaf på mallis? jag har inte tänkt alls på de, mest att de fixar vi kanske själva.. hmm..

Guanaca: va kul att ni bokat nu! vilket datum blir de?

Trevlig helg på er! nu drar jag till Tallinn på minisemester några dar FlörtSkrattande 

• Guanaca

Vårt datum blev 20/9! Fotografen tar 250 Eur, inkl resetillägg. Det är för 2 timmar. Vi får en "förhandsvisning" av nnågra bilder online efter två dagar, sen efter ca två veckor får vi alla bilder (ca 100-150 st sa hon).

• Sanna87

Guanaca - oj vilket bra pris ni verkar ha fått på fotograf. Vi ger 350 euro inkl. Resetilläg, då fotar hon under vigseln och efter vigseln. Vet inte riktigt hur länge. Vi får också en förhandstitt på bilderna efter ett par dagar sen får vi bilderna efter ett par veckor. Hur många bilder vet jag inte riktigt. Annelie - hade hoppats på att få klänningen denna veckan, men ännu har jag inte fått ngt leveransbesked, det sår 2-5 arbdagar. Så jag hoppas men man känner besvikelsen närma sig lite att dom inte skickat den ännu :p Väntar fortfarande svar om ringar. Men har jag inte fått ngt svar ikväll så ringer jag imorgon.

• Mallorca13

Ska ni alla vigas av svenska kyrkan?

Någon som inte ska?

Jag och min sambo vill gärna gifta oss en Fredag i Alcudia.. Men det verkar vara omöjligt, iallfall när vi frågat svenska kyrkan..

Nu börjar vi fundera på andra allternativ, om man kan hitta en vigselförättare tex... Någon som har något tips??

• Sanna87

Kruxet med att hitta en annan vigselförättare är att den personen måste vara godkänd att få utföra vigslar på Mallorca. Jag tror t.ex. Inte att en präst verksam i Sverige får viga på Mallorca. En spansk präst kan inte utföra en vigsel som är godkänd i Sverige. Utan då får ni nog genomföra en borgerlig vigsel hemma och sedan ha ngn sorts ceremoni på Mallorca.

• Guanaca

För att kunna få vigas i utlandet av "deras" vigselförättare måste nog minst en av parterna vara medborgare i det landet. Tex om jag skulle gift mig med min man i hans hemland så skulle ju den vigsel godkänts i Sverige. Men om två svenska vill vigas på Mallorca är det nog lite svårt, precis som Sanna skriver... Att Svenska Kyrkan får utföra vigslar där är ju väldigt bra, så om ni inte kör på borgerliga vigseln först, så är nog Svenska Kyrkan det enda alternativet, och då är det ju deras schema som gäller.

• Mallorca13

Tack för hjälpen tjejer!! Ja är väl bara att inse att det får bli en Torsdag. Tänkte mest på våra gäster, att dom inte ska behöva ta ut för mycket semester för att vara med på vårt bröllop. Vi kommer bjuda 30-35 st, tänkte att dom kunde ta typ en weekend. Men men, det för väl lösa sig. Hoppas det är en del som följer med ändå... Någon av er som har bra tips på hotell i Alcudia?

• Sanna87

Mallorca13 - vill era gäster vara med på bröllopet så tror jag nog att dem gör allt dem kan för att kunna följa med =) låt dem veta i god tid så har dem ju större möjlighet också att kunna planera in semester. När har ni tänkt gifta er??
    Det blir första resan för mig till alcudia, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med tips på bra hotel, hoppas att vi själva bokat ett bra :P
    Hoppas det löser sig för er och att en torsdag blir lika bra :)

Anneie - tänkte också göra egen design på en befintlig ring, men har inte svar från ngn utav dem guldsmedjor jag pratat med ännu... tänkte jag skulle ringt idag men det kom en massa annat ivägen, så jag får ringa imorgon.
    Var inne på albrekts guld idag för dem har ju rea nu, men där fick vi ingen som helst hjälp så vi gick därifrån igen.. hoppas på bra svar imorgon..

• Sanna87

Fick svar från Johanna nu, hon kommer att komma till alcanada ca 30 minuter innan vigseln så vi hinner hälsaa och prata lite innan... sen fotograferar hon under vigsen och efter...
    Hon hälsade från ett soligt och varmt mallorca Skrattande
    så det verkar som mallorca2012 har fått bra väder =)

• Guanaca

Mallorca13-hoppas att jag kan rekommendera hotellet efter att vi varit där Vi bokade ingen "charteranläggning" utan på ett litet hotell i en fin gammal byggnad, och med bubbelbad på rummet!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia