• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

Är det någon som vet om de är tillåtet med kinalyktor på Mallis? Tänkte ta med och släppa på stranden i så fall..

• Sanna87

Annelie - Vi funderade också på att beställa kinalyktor och släppa på stranden framåt kvällen... Alcudia 2012 hade beställt såna som dem skulle ha med sig.. så vet säkert när hon kommer hem Glad

• Mel T

Grattis Alcudia 2012 och Gerbera! Fin blid Mallisbröllop!

• Sanna87

Annelie - köpte ni din ring via nätet eller i en butik?? 25 % hade ju inte varit fel på en ring... =P

• Alcudia2012

Nu hemkommen från ett underbart Mallorca! Vilken vecka vi har haft!!
    Alla ni som har ert stora dag kvar - att gifta sig på Mallorca var fantastiskt!!

Vi fick verkligen ett sådant bröllop som vi ville ha det. Flög ner tillsammans med föräldrar och barn förra tisdagen. Första kvällen bjöd vi våra föräldrar på champagne i våra medhavda champagneglas i plast och släppte "bomben" - att vi skulle gifta oss på torsdagen. Gissa om de blev överraskade! Men glada som tur var

Dagen D började med sol och bad på vårt toppenfina hotell, Viva Bahia. Kan varmt rekommendera hotellet. Toppenbra för barn med flera pooler, piratskepp, lekpark mm. Ville man slippa plaskande barn fanns det ett barnförbjudet poolområde med jacuzzi och stora solsängar. Superlyxigt!

Efter lunch kom Linda och fixade hår och make up. Jättetrevlig tjej och jag blev supernöjd. Dock får man räkna med att värmen och blåsten på Mallis gör att frisyr och make inte sitter lika fint efter ett par timmar i sol och vind.
    Klockan fem tog jag och min blivande man taxi till Alcanda golf resort för att träffa prästen och "samtala". Våra föräldrar och barn skulle komma efter lite senare. Kändes pirrigt och högtidligt med samtal men prästen var jättetrevlig och det var som att sitta och prata med vem som helst. Charlotte från Mallorcabröllop hade ordnat jättefin bukett och strött ut rosenblad i trädgården där vigsel skulle hållas. Barnen skulle också få kasta rosenblad när vigseln var klar. Blommorna påverkas också av värmen så min mans knapphålsblomma såg något vissen ut, så den fick jag göra om så gott jag kunde. (Den blev faktiskt bättre under vigseln då vår 4-åring kastade sig om halsen på sin pappa och bröt av en av rosorna!).
    Vigselplatsen var jättefin. En liten avskild trädgård vid golfrestaurangen med utsikt över havet. Charlotte hade ställt fram stolar och strött ut blomblad. Vi hade en jätteduktig gitarrist som spelade före, under och efter vigseln. Prästen var jättebra, vi fick ta ett litet avbrott då vår 4-åring var lite ledsen (hade ju saknat mamma och pappa) men sittande på sin pappas arm kunde vi avsluta det hela och sen när det var dags att hurra och kasta blomblad var det bara glada miner från vår lille kille!
    Efter vigseln fick vi champagne och olika små tapas. Gitarristen underhöll "våra gäster" medan vi gick och blev fotade av vår fotograf. Hon var jätteduktig och vi tog en hel del roliga kort på golfbanan.
    Middagen hade vi utomhus på golfrestaurangen. De hade dukat ett jättefint bord med bedårande utsikt över nejden/havet. Det var nästan inga gäster där så det kändes verkligen som vi fick ha vår egen bröllopsfest! Min pappa höll jättefina tal och det blev många skratt och tårar. Maten var vi jättenöjda med. Vi hade även via Charlotte beställt en bröllopstårta och den var jättefin - att se på. Men jag hade mina föraningar om att den inte skulle smaka som tårtor gör här hemma och tyvärr, den var lite torr och alldeles för söt för min smak. Men fin!!  
    Jag hade ju tagit med mig Kina-lyktor som vi skulle tända på kvällen, men tyvärr blåste det för mycket. De är ganska känsliga för vind och vi gjorde ett nytt försök på stranden vid hotellet, men det blåste på tok för mycket. Vi får prova en kväll här hemma istället.
    Vi var sååå nöjda med vår bröllopsdag och ni som har er dag framför er - det kommer bli fantastiskt!
    Ska försöka lägga ut en bild från vår underbara dag!
    Kram till er alla! 

• Sanna87

Alcudia2012 - Välkommen hem och ett stort stort grattis {#emotions_dlg.flower}
    Låter som ni hade en underbar dag och vad roligt att det verkligen blev så bra som ni hoppades =)
    Gud vad roligt hur ni avslöjade att ni skule gifta er, önskar jag kunde vara lika duktig på att vara tyst , haha

Så kul att se alla er brudar här nu gifta er än efter en... Skrattande

• Mallisbröllop2012

Alcudia2012: GRATTIS!!!!!! :) Låter fantastikt härligt!!! :) hihi Ja, de andra har verkligen något att se fram emot!!! :)

• Annelie643

Grattis Allcudia2012!!! Jag blir mer och mer säker på att vi gör rätt som gifter oss där! Låter som en saga :) tack snälla ni som delar era berättelser! Viva hotels är fantastiska. Håller med dig om de, vi ska bo på Viva tropic för andra gången, gillar de skarpt! :) Sanna: Ringen köpte jag i butik i Sundsvalls stad. 25% är riktigt bra när de ändå är så dyrt..

• Sanna87

Pratade ju med patrik på jempguld och sen var jag inne i en affär här hemma och pratade med dem om dem ringar jag först kände för, men nu har jag ändrat mig och hittat ett par andra ringar jag också fallit för och som hamnar mer inom våra ramar... så nu ska jag bara spela ut butikerna lite mot varandra och se vart jag kan få bäst pris, men man får ju inte vänta för länge för då kanske dem hinner ta bort kampanjpriserna...

Skulle någon utav er brudar vilja dela med sig utav era val av ringar.. hade varit roligt att se... =)

• Annelie643

Sanna: går absolut att spela ut butikerna, trots 25% på våra lyckades min blivande man pruta några hundralappar till... Hoppas du lyckas & hittar de du letar. :) i dag fick jag mail om att första inbetalning till svenska kyrkan mottagits, känns mer äkta nu liksom.. :))

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia