• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Grattis Fru Johansson! Härligt att ni fick er perfekta dag Så roligt med restaurangen som firade er! Jag skulle tycka det var jättekul, men sambon vill inte gärna ha uppmärksamhet så om jag känner honom rätt kommer han säkert tom vilja att vi byter kläder och lämnar buketten innan vi går ut och äter Flört

Sanna87, vilken bank har du? Kanske man inte kan göra utlandsbetalning själv på alla banker? På min internetbank har jag ett val som heter "Utlandsbetalning". Du ska ha fält för BIC/SWIFT och IBAN och kunna välja valuta, annars kan du inte göra en utlandsbetalning.

Annelie643, kul med ringarna! Då känns det mer verkligt Våra ligger hemma och väntar... Vi måste ju gravera om datumet i dem, hoppas att det går att fixa... Längtar tills vi får ta dem på oss!

• Mel T

Grattis fru Johansson! Nu är det bara en vecka kvar tills jag blir fru!

• Mel T

Bra hotel Mallis13 är viva hotel. Har jobbat för dem innan och de har många fina hotell i Alcudia. Har dock inte valt ngt själv. Hittade ett all inclusive hotel i Alcanada med Solresor. Bra pris för en vecka ca 6800kr. Nästan alla gäster bor där också. HSM President.

Sanna, La Terraza öppnar 19.30.  Vi gifter oss 16. Ska ha champangepicknic efter vigseln och middag på La Terraza halv åtta.  Vi kommer inte ha dans på restaurangen men kommer säkerligen gå ut och dansa efterråt. Ska också fotas av Johanna efter vigseln. Har valt paket 3A tror jag. Vi ska ha tårta som dessert. Vi betalade kyrkoavgift över nätet. Dock min sambo som gjorde det så jag är inte till ngn hjälp....

Har inte löst det där med smycke, vad ska ni ha?

• Sanna87

Nu har den kommit, min älskade klänning!! Har inte provat den ännu, men är överraskad över den än så länge. Den verkar vara av väldigt bra kvalité. Ska prova den senare ikväll. MelT - vi ska inte heller ha ngn dans, vi är ju bara så litet sällskap så det där med dans är helt oviktigt för oss. Angående bank så har jag Swedbank och det finns också särskild betalning för internationella och utlandsbetalningar, så troligtvis hade kanske Swedbank problem med sin sida igår. Ska försöka lite senare igen.

• Guanaca

Mel T, jag hållet just på och funderar på smyckesfrågan! Jag vill ha örhängen och ev armband i silver och med nåt svart. Inte så förtjust i pärlor så någon slags sten får det bli. Skorna jag ska ha är delvis svarta med "spets" (ska ladda upp en bild sen!) så funderar på nån typ av svart spetsdetalj i smyckena eller kanske finare med bara enkla silversmycken? Har börjat kika lite på nätet men inte hittat nåt. Halsband tror jag att jag hoppar över. Vet inte ens om det blir klänningen läs köpt, tycker inte den sitter så bra

• Annelie643

Mallisbröllop2012: låter toppen med en sån restaurang tycker jag, vi ska oxå leta när vi är där på plats.. :) Sanna: min ring kostade 12000 med 25% rabatt. Tror den kommer bli bra, vi va oxå inne på guldsmed, ska bli spännande att höra ditt pris från dom. Hoppas klänningen sitter lika bra som den ser ut, vart har du beställt den? Jag får nog mina kläder i morgon eller onsdag. Skickades i fredags iaf. Spännande :)) Vi tyckte de va lite bökigt med att betala avgift men fick till de till slut, hoppas de löser sig för dig. Guanaca: Tack :) jag längtar oxå!! :)

• Sanna87

Annelie643 - har nog uttryckt mig lite fel angående ringen, det är jempgulds smed som jag pratat med angående ring. Han ringde när jag var på jobbet idag, men jag kunde inte prata då. Sen svarade han inte när jag ringde senare så får ringa imorgon igen. Jag beställde klänningen på chicy.se. Vad har du beställt för kläder??

• Annelie643

Aha.. Då förstår jag :) jag tänkte också köpa klänning från chicy, vilken blev de för dig? Jag har beställt kjol & matchande linne från la redoute. Jag hoppas de blir bra :P

• Sanna87

Annelie - Det blev den vita långa inchiffong med ett guld/beight band i midjan. Har provat den 2 ggr redan ikväll och den känns jättebra. Första gången provade jag precis efter jag duschat så då kändes den "korsett", sen var det så varmt och klibbigt hemma med då. Sen provade jag den för bara en stund sedan och då kändes den mkt bättre. Så jag kommer nog till å behålla den. Nu ska man bara hitta nåt passande till brösten med. En bh går aldrig att ha under den, men sen var det typ "insydd" bh i den så den satt jättebra utan ngn bh. Perfekt längd med. Jag kan den ha den både med och utan klackar om jag vill, så nu kan man börja kolla skor också. Halsband vet jag inte om det behövs ngt, det skulle isåfall bara vara ett litet tunt, är rädd att det blir för mkt annars eftersom det är breda axelband på den. Det blir säkert jättebra med matchande kjol och linne :)

• Guanaca

Åh vad kul med klänningen Sanna! Den ser så himla fin ut Är lite sugen på den själv men kan ju inte komma till samma strand med likadan klänning bara 2-3 veckor efter dig Jag får nog köra på min korta vita. Ska tvätta den (för hand?! Tänk om den krymper!?) och stryka den och sen skaffa mig en free bra (eller vad de nu heter?) och se hur den sitter. Den är axelbandslös och det känns som att den plattar till bysten lite samt åker ner Hoppas det ser bättre ut med en sån där gelébh, om ni vet vilken jag menar? Sån skulle kanske du också kunna ha under din klänning Sanna?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia