• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mel T

Hej på er. Nu är vi hemma efter en fantastisk vecka. Varm men kanon! Jag började min bröllopsdag med att dricka cava till frukost (hade vi varje dag på hotellt i vår all inclusive). Sedan gjorde jag pedikyr och manikyr. Olyckligtvis ringde receptionen när jag var klar och sa att nu kunde vi byta rum som vi önskat (fick ett på första våningen när vi kom och det ville vi inte ha). Vi sa, nej det går inte, vi ska gifta oss. Men de sa att de gjort special room for us så vi rafsade ihop våra grejor och bytte rum vid tolv tiden. Klockan ett började jag göra mig i ordning, stressad som bara den eftersom vi skulle möta prästen kl 15. Ja, vi blev försenade. Vi satt och pratade på La Terraza om allt möjligt och sen kom fotografen Johanna och pratade lite. Vi gifte oss på utsatt vigselplats och som Alcudia skrev ovan så blåste det väldigt mycket så håret fick sig en omgång. Å andra sidan var det svalare med lite blåst. Efter vigsel skålade vi i cava och medan vi blev fotograferade så gick våra gäster till en strandbar där hotellet ordnat tapas kostnadsfritt. Halv åtta gick vi bort till La Terraza (2 min från vårt hotel). Vilken mat! Å vilken service och till fantastist pris! Kan inte föreställa mig bättre. Helt fantastisk utsikt. Vi hade en underbar kväll. Kan varmt rekommendera La Terraza. Kan också rekommendera vårt hotel HSM President. Kanon service, cava och gott på rummet, tapas till alla våra gäster och i övrigt ett bra hotel.

Dagen innan vigseln åkte jag till Flors Caty och hon ordnade en bukett hortensia som hon levererade till hotellt för 40Euro. Gick hur bra som helst.

Tog med ett paket zoegas till kyrkan.

• Mallisbröllop2012

Stort grattis MelT!!!! Låter som även du fick din dag som du önskade, (förutom stressen m rumsbytet dådå) Härligt!!

Igår fick vi våra bilder, äääntligen!!! :) nu till det svåra att välja ut vilka vi vill ha... men ett angenämt problem ;)

Anneli643: ah., vi bor fem mil norr om er då ;) hihi

(japp, vi tog oxå med kaffe)

• Annelie643

grattis MelT! Låter som eran dag blev lyckad, tack för tips om vart man kan beställa brudbukett. La Terraza där ni åt, ligger inte de alldeles där man gifter sig? 
    Jag tycker det är underbart med alla tips man får av er! Tack för det Glad 

• Sanna87
    Grattis MelT och välkommen hem. Låter som ni liksom alla andra par här hade en underbar dag =)

Mallisbröllop2012 - åhh, gud vad roligt att ni fått era bilder =) men som du säger ett angenämt problem, hihi.
  • Mel T

Annelie643 jo det stämmer. Det ligger precis där man gifter sig. Å vårt hotell låg bara 2 min bort, oxå i Alcanada.

Ja Mallisbröllop, jag ser också emot det trevliga problemet. Johanna sa att hon var tidsoptimist så jag räknar med att få vänta lite på våra bilder...

• Mallisbröllop2012

Kom på en sak ang blommorna (rosbuketten) som jag beställde från kyrkan, det ingick en ros till mannen oxå, blev väldigt fint!! :)

Nu har vi valt ut 35st bilder, inte helt enkelt... :) så nu är det bara att längta tills de kommer på cd o sen beställa förstoringar o göra album :)

• Annelie643

Okej! Ska titta närmare på den resturangen då. Vi gifter oss ju kl 18 så de passar utmärkt med mat där egentligen :)

• Mallis12

Hej! Jag kommer gifta mig 1/8 iår, lite i hemlighet, mamma och svärmor vet men jag och min sambo reser själva bara vi två och samtidigt gifta oss :)
    Tänkte först stort bröllop hemma men med tre småbarn och allt annat så kändes det bara för mycket, bättre att kanske förnya löften med stor fest om tio år eller så ;)

Vi ska gifta oss inne i Palma, vet ni någon fin florist i närheten av kyrkan?
    Vill ha ljusrosa och vita rosor, eller kan man skicka med bildförslag till kyrkan för de kan ju hjälpa en att fixa :) 

• Mallis12

Förlåt för alla felstavningar, trött!

• Sanna87

Välkommen Mallis12 - kul att ni ska gifta er med på mallis... =)
    känner inte till palma alls så tyvärr kan jag inte jälpa dig..

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia