• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallis12

Vitvå2011: Vi ska bo på ett hotell som är ligger med gångavstånd till kyrkan, vi är inte så mycket för att bada i havet så vi vill hellre ha pool och ändå bo billigt. Vi har bokat flyg och hotell för sig. Våra barn är så små så vi känner att vi hellre åker själva och få vila upp oss lite samtidigt ;) Vi kommer till Mallorca den 30:e och gifter oss klockan två på onsdagen :) Fick precis hem min klänning från Kina, passade perfekt! Fast vågar inte lägga upp bild för jag är rädd att någon ska känna igen om någon släkting råkar sig in här, man vet ju aldrig, haha!

• Mallis12

Väldigt vad kompakt den texten blev!

• Mallisbröllop2012

MelT: Grattis igen, o WOW vad fin du var!!! :) Härligt!!!

Själv är jag iväg på turné i sverige- semester!! Försäker hänga med så gott det går här iaf!! Har valt ut 35 bilder nu,men eftersom vi e borta får jag vänta tills vi e hemma igen, v 31, innan jag får dom... menmen!! Den som väntar på nåt gott... :)

Fiiin ring, Sanna!!! :)

• Sanna87

Nu har jag fått bekräftelse att den har fått in våran betalning av vigselavgiften. Sååå skönt, nu kan man släppa det. Slog mig just att nu är det bara vithårig och mallis12 kvar sedan är jag next på tur. Oj oj oj, tiden går så snabbt. Måste fixa pass till mig och barnen nån dag. Men det hinns nog inte denna vecka. Jobbar nu tisdag och onsdag sedan blir det en semesterhelg i Göteborg med barnen och en annan familj. Ska bli skönt och roligt.

• Annelie643

Jätte fin ring Sanna! :)  skönt att pengarna är inne på deras konto, så du kan släppa det. Hoppas ni får en härlig semester i Göteborg! 

jag har hittat en klänning från jenjenhouse som jag tror jag ska beställa.. Kollat upp dom lite här på bröllopstorget och verkar okej, nån annan som vet något om dom? Annars har jag min vita kjol plus linne som backup Tungan ute

Vi har även börjat planera festen när vi kommer hem, och beslutat att skicka inbjudningskort redan nu, och även bjuda in till bröllopet, vem vet... nån kanske dyker upp på en sista minuten resa.. Glad

Spännade för er Vitvå Och Mallis12!! Ni kanske ses där Glad

ja just ja... min ring har kommit!! ska hämta den i morgon 

• Sanna87

Annelie - tack så mycket. Jag kikade också på klänning från jrnjenhouse innan jag hittade min. Har också läst en del här på BT ommdem och det verkar dem dem flesta vart nöjda och fått sina klänningar i tid. Vad är det för klänning du har hittat?? Åh, vad ska ni har för typ av fest? Ska ni vaa hemma eller ska numera lokal?? Vi har också funderat enkel del över festen och vi skulle ju gärna vilja ha den ganska snabbt efter vi kommit hem, innan det blir för kallt,hade velat vara ute i tädgården i ett sånt där partytält. Vi har funderat på typ buffé med lite kallskuret, potatisgratäng, potatissallad och en massa olika frukter. Känns enkelt och bra, sen blir det typ engångstallrikar för hela slanten, haha. Så vi har med funderat på om vi ska skicka inbjudningar nu. Så alla har en chans att hinna boka upp den kvällen.

• Mallis12

Jag har startat en hemlig blogg för att vänner och släkter ska kunna gå in där och läsa allt, kommer ha fri tillgång till internet på hotellet så jag tänker uppdatera bloggen när vi är på mallorca hade jag tänkt och på kvällen då vi gift oss tänkte jag uppdatera på facebook något liknande med, "kolla in denna fräcka blogg" ;)

• vitvå2011

Nu har jag köpt klänning men får den på måndag. Ringarna hämtade. Om tre veckor så är det den stora dagen..

Nu känns allt såååå bra.

Någon som vet att det finns blomaffärer att fixa bukett i utan att ha beställt i Palma???

• Mallis12

Vill också veta florister i Palma men verkar svårt att fixa, vi åker dit två dagar innan vi ska gifta oss så jag bokar bukett via Svenska kyrkan, vågar inte chansa på att jag hittar något ställe.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia