• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallis12
    vitvå2011 skrev 2012-07-11 08:18:15 följande:
    Nu har jag köpt klänning men får den på måndag. Ringarna hämtade. Om tre veckor så är det den stora dagen..

Nu känns allt såååå bra.

Någon som vet att det finns blomaffärer att fixa bukett i utan att ha beställt i Palma???
    Får man fråga hur ringen ser ut? :)
    Min blivande vill inte ha någon vigselring, han tycker det räcker med förlovningsringen. Har försökt övertala honom för jag är rädd att han kommer ångra sig, man har ju den hela livet! men nu är det nog ändå försent att beställa! 
  • vitvå2011

Sambons nya fölovningsring/vigselring. han ska bara ha en

Hej!
    Så här ser min vigselring ut.

Jag har en ny likadan förlovningsring som sambon fast smalare.

Dessa är från Schalins

• lufthamn

Kul att det är fler som ska gifta sig på Mallis! Vi ska gifta oss i Palma 27 september. Först anlitade vi en bröllopskoordinator där men kom på att hon försökte lura oss och bröt samarbetet. Istället ska vi ha ceremonin på Hotel Nixe Palace och även bröllopsmiddagen där. De fixar ALLT och det är så skönt! Nu ska jag läsa på din blogg. Kul!

• Annelie643
    Sanna: jag har beställt den klänning som man ser på första sidan, best selling bridsmaid dress. knälång vit med band i midjan.. vi har hyrt en lokal som finns i föreningen där vi bor, blir en enkel fest med typ samma mat som ni är inne på. Gott så klart, men lättsamt att göra eller beställa :) 
    I dag beställde jag både inbjudningskkort och klänningen, bara hålla tummar på att den kommer nu! Tungan ute 

Mallis12: ska ta och läsa din blogg, kul!! 

vitvå2011: super snygga ringar! 

Lufthamn: vi ska visst gifta oss nästan samtidigt.. men du i Palma och jag i Alcanada (vi den 1okt)Glad

• Mallis12

Vilka vackra ringar, din förlovningsring och vigselring kommer passa fint ihop Skrattande

Lyckades övertala min blivande att också skaffa ring! Eller övertala och övertala, han kom väl på att det hade varit trevlit med en liknande vigselring som min. Våra förlovningsringar är "vanliga" släta guldringar i rött så det kommer väl inte matcha lika bra som dina men sambon kommer nog bara bära vigselringen och jag båda mina. Kanske blir det att jag bär både hans och min vigselring annars, han är lite rädd för att den ska gå sönder på hans jobb och våra fingrar skiljer inte så mycket, men det blir säkert bra tillslut! Man kommer ha ringarna resten av livet! Sitta där som gamlingar bland våra barnbarn och våra ringar Flört

Bloggen är precis startad, tänkte ha den att länka till när vi gift oss, så att alla kan läsa, slipper man berätta samma berättelse om och om igen för alla här hemma som missar allt, haha!  DemonSolig

• Guanaca
    Sanna: Din ring var verkligen jättefin, vi har verkligen samma smak he he. Min förlovningsring är lite liknande, ren o enkel (vi tog diamanterna på förlovningsringen och bara en ring till mig, inte enligt svenska traditionen alltså Flört) Vigselringarn blir bara släta men i samma stil, plana med raka kanter.
    Jag har hittat en ny klänning också, på rea för endast 200 kr! Den var mycket bättre än den förra, sitter så mycket bättre. Och den var precis som jag tänkt mig, lite lik din fina från Chicy men kort och axelbandslös. Så nu slipper jag vara en exakt kopia av dig på stranden i Alcanada ha ha Flört
    Så här ser min förlovningsring ut:

Mallis12 och Vitvå2011:
    Har för mig att jag googlade efter blomsterbutik i Palma och hittade någon i närheten av kyrkan och skrev in det här, om ni orkar leta igenom hela tråden  Men det känns ju lite stressigt och nervöst att inte veta var/hur butiken är förrän man kommer dit och så har man inte så mycket tid på sig. Sambon mailade vårt hotell och frågade om det fanns någon blomsterbutik i närheten och de sa att det låg en på samma gata (inne i "gamla stan" Alcudia) så jag hoppas på den. Håller på och letar inspiration och bilder just nu. Det verkar som att stilen på svenska och spanska brudbuketter skiljer sig ganska mycket. Ser ut som om de oftast har stora gröna blad runt om, "nedvikna" men som ändå skymmer blommorna. Så vill jag inte ha det så jag får lov att poängtera "nada verde" Tips förresten så heter brudbukett "ramo de novia" på spanska.
    Jättevackra ringar vitvå2011!
    Mallis12,
    vi har också bokat flyg och hotell själva. Flyger med SAS. Det blev något billigare och så fick vi ett toppenhotell (hoppas jag!) som inte fanns med i charterbolagens utbud. Vad roligt med bloggen och att ha den som överraskningsinfo Läste din packlista och jag kom att tänka på att man ska kanske ta bröllopskläderna i handbagaget? Kände en för flera år sedan som skulle vara best man på bröllop i Rom. Han hade kostymen och allt i den incheckade resväskan, som FÖRSVANN! Han fick genomlida bröllopet i jeans och rutig skjorta istället för i kostym matchande brudgummens. Väskan dök upp på hotellet i slutet av veckan... Så jag vågar nog inte packa ner våra finkläder i väskan som ska checkas in!

Annelie, vad fin klänningen är! Hoppas du hinner få den i tid då! Men det är ju bra att ha en back up

lufthamn, kul att du hittade hit också! Låter spännande med ceremoni och middag på hotellet (antar att ni bor på det hotellet också?) Måste spana in hotellet Jag hade gärna haft både ceremoni och middag på vårt fina lilla hotell men sambon vill inte göra så mycket väsen av sig och tyckte det skulle vara jobbigt om de andra gästerna såg oss när vi ska gifta oss etc.
  • Guanaca

Min klänning och skor Men på bilden ser den nästan helt vit ut. Den är lite gulare (elfenbensvit?) i färgen. Blev lite osäker på om skorna passar, den kläningen jag först köpte var ju kritvit. Skorna är typ bronsfärgade med svart spets över. Vad tror ni?

Har tänkt att ha silversmycken, eller ev med något svart/bronsfärgat i också för att fånga upp färgerna på skorna (eller blir det för mycket?)

I buketten vill jag ha mörkrosa gerbera (eventuell nån ljusrosa också).

Mannen skall ha svarta finskor, svarta byxor, och en vit skjorta (med supertunna grå ränder så de syns nästan inte).

Jag räknar med att det kommer vara varmt nog för att inte ha bolero/kofta/kavaj...

Åh nu börjar jag längta sjukt mycket! Tungan ute

• Guanaca

Wow vilket hotell lufthamn! Ser verkligen tjusigt ut Kommer ni ha många gäster?

Vad roligt med festerna Annelie och Sanna Vi funderar också på om vi ska ha någon fest när vi kommer hem, men vill ju hålla allt hemligt så det får bli nåt med väldigt kort varsel i så fall, kanske en inbjudan i samband med att vi avslöjar vad vi gjort he he. Nån festlighet för närmaste familjen blir det väl säkert iallafall. Men det blir inga hemliga bröllop för er då om ni bjuder in till fest redan innan? Vore ju roligt om ni fick några gäster som reser dit Annelie   

Jag måste fixa så att min mamma kan ta emot MMS på sin mobil, det kan hon inte i dagsläget... Annars blir det inte lika roligt med överraskningen. Ska jag då ringa och säga "Kolla mailen" och där har jag skickat ett foto? Hmm, får ta och ringa hennes mobiloperatör och fixa det. Men har försökt skicka foton till henne förut och försökte fixa inställningarna så det blir inte så misstänkt iallafall varför jag ska fixa det till henne

• Mallis12
    Guanaca: Har tänkt ha de viktiga sakerna i handbagaget, har också hört att det faktiskt kan komma bort, tråkigt om man står utan klänning och blanketter!
    Det börja närma sig nu, vi får ringarna den 19:e eller den 20:e :)
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia