• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

MelT - guud vad fin du var, jättefin klänning. Grattis igen! Annelie - klänningen blev jättebra, iallafall när jag provade den sist. Har inte provat den med bh ännu, och ku var det ett par veckor sedan jag provade den, så det får väl snart bli te å prova den igen:) så man inte ändrar formen alltför nu med all grillning och leva gott som blir på sommaren, haha. Har fortfarande inte fått bekräftat från kyrkan att den fått in avgiften, börjar bli riktig orolig ku. Mailade dem idag och frågade. Hoppas hoppas det har blivit rätt, vad gör jag annars???!!! Kopierade ju deras nummer den skrivit. Usch och fy vilken jobbig väntan! Får nog kontakta banken på måndag med. Hua

• Mallis12

Vi fick bekräftelse efter några dagar så ja hoppas inte det blivit något fel med betalningen!

• Annelie643

sanna: jag fick ett mail av dom att dom har semester nu, tydligen bara Carina som svarar på mail måndagar tror jag det va.. Maila dom och fråga. Kul med klänningen :) 

• Sanna87

Annelie - jag mailade dem nu i veckan och fick ett "svarsmail" att Carina hade semester så det var ngn annan tjej som hade mailen under uppsikt och skulle svara så vi får väl se om jag får svar. Men jag tänkte jag skulle kontakta min bank och se om dem kan hjälpa kolla så det har blivit rätt med nummer och så bara...

åhh, jag visste att jag skulle struntat i att göra det själv, varför ska man alltid ge sig på det, så typiskt mig.. Obestämd

• Guanaca

Sanna87, jag mailade in bekräftelseblanketten för ca 2 veckor sedan, fick också svarsmailet om semester. För några dagar sedan fick jag svar - också från en Carina, men med annat efternamn! Det tog alltså ca 1,5-2 veckor innan svaret kom.
    Hon tackade för bekräftelseblanketten men efterlyste vår bokningsavgift!!! Förvånad Vi betalade ju in hela avgiften i april när vi hade bokat datum i maj. Skickade med en kopia på mailet från den andra Carina där hon bekräftade att de hade mottagit hela avgiften. Så kan det väl bli i semestertider. Hoppas de inte "tappat bort" vår avgift nu bara när vi ändrade datumet!
    OM du skulle ha råkat skriva in fel uppgifter i betalningen så borde den inte gått iväg. Då skulle din bank ha satt tillbaka pengarna på ditt konto. Men ring dem iallafall och fråga för säkerhetsskull. Och som sagt så kanske svaret från kyrkan dröjer 2 veckor nu under semestern.

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-07-04 00:50:03 följande:
    ring utsedd, ska bara beställas. Pass ska fixas snart och sen tror jag vi har allt under hyffsad kontroll..
    Vad blev det för RING? Tungan ute

• Sanna87
    Guanaca skrev 2012-07-08 22:51:14 följande:
    Vad blev det för RING? Tungan ute
    Till slut efter en del funderande och ändrande av ringar så var i stan och skulle kolla en sista gång, då provade jag en och jag föll direkt, ganska enkel, avskalad ring blev det och i en aningens bättre prisklass än dem första jag tittade på. Så valet föll på en Sofia Allians Agnes från guldbolaget. 4,5mm bred. Sen ska den bara matchas med en ny förlovningsring senare. Nu måste jag bara mäta mitt ringmått och sedan kan jag beställa den. Skrattande

Agnes
  • Sanna87

Guanaca - ojdå, låter ju inte bra. Det får vi verkligen hoppas att dem inte slarvat bort eran avgift, men du har ju kvitto på att du satt över pengarna och sen Carinas bekräftelse att dem fått in avgiften.

Ja, tyvärr kan väl allt ta lite längre tid under semestern. När det min betalning så kopierade jag ju det nummer dem skrivit och sedan klistade jag in den i rutan där man skulle skriva nummer, så det ska ju vara rätt nummer. Men det är nog som du säger att hade det blivit fel så hade ju inte betalningen gått iväg, och pengarna är ju dragna från mitt konto och det står europabetalning. Och det står ju att mottagren kontroleras innan betalnigen går igenom. Så jag vet int. Det är bara att hålla tummarna.

• vitvå2011

Hej!

Har inte skrivit på länge.. men nu börjar det närma sig för oss. Vi åker till mallorca om två veckor (i morgon) och gifter os om lite mer än tre veckor.

Har bokat bord på La terazza men de var inte bra på Engelska. Hoppas nu att det blev rätt dag och tid.
    Kul att restaurangen var bra.

Nu börjar pirret komma och i kväll ska vi hämta våra ringar!!
    Allt bokat och klart. Frisör och fotograf.
    Någon som anlitat fotograf där? Nöjda med resultatet. Jag har bokat en svenska tjej, kommer inte i håg vad hon hette.

Fattas bara en bukett men det borde väl gå att fixa på plats.

Kul att läsa om alla fina berättelser och se fina bilder..

• vitvå2011

Mallis12: Vi gifter oss samma dag!! I Palma. Vilken tid gifter ni er? Vi gifter oss 16:00 vid marinan.

Var ska ni bo?

Vi bor i Alcudia med våra två barn då det bara är vi som reser dit. Ni skulle inte ha era barn med er va?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia