• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Mallis12, din klänning ser verkligen jättefin ut! Hoppas att det löser sig med underkjolen. Vad ska du har för skor till?

• Guanaca
    Sanna, angående dina örhängen så tror jag att det blir jättefint med "plupparna". Man vill ju kanske inte att smyckena skall ta över klänningen elelr buketten så små enkla smycken är nog det bästa? Känns ju fint att du fått dem av sambon också :)

Jag skulle också vilja ha något jag fått av min sambo, får väl försöka få honom att köpa mig ett par örhängen he he. Har ett armband jag fått av honom som jag tänkte ha, men det är lite för stort och skulle gärna få något nytt, speciellt för detta tillfälle (detta har jag ju haft i 1,5 år nu och använt vid flertalet tillfällen)
  • Sanna87

Guanaca - jo, det känns ju extra roligt att jag fått dem av honom, men det är inte nya direkt, har använt dem säkert tusentals gånger, men jag ääälskar dem... fick dem för säkert 5 år sedan utav honom, haha. så inte jätteroligt kanske. men känner väl att dem liksom har en särskild plats i mitt hjärta Solig

skulle beställa hem lite smink nu från elf, men typ allt var slut, dem hade 4 utav 13 produkter som jag tänkte beställa... roligt roligt... hoppas dem hinner fylla på så jag hinner beställa och få hem det innan vi åker...

• Mallis12
    Guanaca skrev 2012-07-19 12:54:41 följande:
    Mallis12, din klänning ser verkligen jättefin ut! Hoppas att det löser sig med underkjolen. Vad ska du har för skor till?
    Tack! Det är en kinaklänning, max 500:- har jag lagt på den ;)
    Skor har jag här hemma från när jag var på en annans bröllop, de är vita med en liten, bred klack.
    Jag har svårt för detta med skor, speciellt klackar! Anledningarna; har aldrig gått i klackat och kan inte gå i det heller, min blivande är kortare än mig och jag vill inte bli längre än nödvändigt (jag är 175 och han är 169). Sen tycker jag inte om att visa mina fötter, de är tantiga och torra tycker jag.. Men har bokat pedikyr, kanske de blir någolunda fina då, haha!
    Kanske finns ett par fina, vita flip flops som är bekväma? Gifter mig hellre i det ;)

Tänker också mycket på detta med smycke och hårsmycke, jag går aldrig i smycken i vanliga fall (förutom förlovningsring och snart vigselring ;), har ingen aning om hur jag ska göra med det. Tänkte in på glitter och köpa hårsmycke iaf men vanliga smycken... Får väl söka runt på internet om det lite och kolla hur andra gjort ;)

Något som hade varit fint är kanske ett litet halsband med barnens namn på, ett sånt fint hjärta och kanske skyddsängel på det i samma ton som man valt bröllopet på och sedan ett pärlarmband som matchar skyddsängelns pärlor.. Det är nog det jag kan tänka mig i så fall.
  • Sanna87

Guanaca och Mallis12 - jag har provat exakt den ringen jag valt, och provexemparet satt perfekt. Så man kan nästan säga att provexemplaret var min blivande vigselring, haha... och då kändes den inte alls trång eller på nåt sätt för liten, så det bästa vore nog att gå tillbaka till den butiken där jag provade provexemplaret så jag kan prova den ringen igen och få veta vad det är för storlek på den..

Mallis12 - jag funderar också på vad jag ska för typ av smycken, använder bara örhängen till vardags.
    Men dem smyckena du beskrev låter verkligen jättefint. Har också tittat på många sådana smycken, men jag vet inte.. det är mycket som man ska tänka på.
    Jag vill inte köpa för mycket som jag bara kan använda denna dagen, utan köper gärna något jag kan använda fler gånger.

• Mallis12

Någon som vet något om dessa?
    http://www.pandurohobby.se/Katalog/10-Smycken-Accessoarer/1050-Parlor/105015-Sotvattensparlor

Är det äkta? Tänkte det hade varit fint med vita sötvattenpärlor som armband med två rosa bredvid varanda, eller varannan rosa/vit, eller helvit, eller tre rosa med vita runt och vita mellan de rosa.. Eller vad tror ni skulle vara fint? :)
    Det skulle man ju kunna använda till vardags med, men hur gör man ett matchande halsband? eller ska man helt enkelt strunta i halsband? :)

Sanna87: Sitter den bra så kolla vad det är förstorlek :) 

• Sanna87

Mallis12 - jag funderade på att beställa pärlor från kickisparlor.se och sedan något utav hängena och göra ett halsband och ett armband, men jag har inte kommit längre än till tanken.

Det var en tjej i en anna tråd här som hade beställt därfrån och gjort sitt egna halsband och armband samt örhängen...

Var och provade ringen idag, den var stl, 55 och satt okej, i ringmåtten passade även stlk 54 mig, så jag ligger väl typ därikring, när jag provat där fram och tillbaka ett par gånger så kändes nog nästan 55 för stort, sen vet jag ju inte hur mkt fingrarna sväller, haha... idag har ju varit ganska kallt så dem var väl inte jättesvällda direkt utan ganska normala tror jag, så till vintern det kanske skulle kännas som stlk 55 blir för stort. Hon i butiken tyckte 54. Frågade henne även om det där med en storlek större i bredare ring och visst kunde det vara så att en bredare ring känns trängre.. dock så är min ring ganska så tunn, så den kändes inte trång på nåt sätt.

• Sanna87
    SoligNu är ringen beställd Skrattande Inom 10-14 dagar ska jag ha den hemma, nu håller jag tummarna att allt blir rätt
  • Sanna87

Sitter och finurlar över resan och vad man ska packa och sådär.
    Tänkte på ett litet 2reseapotek", får man ha alvedon, suppar, vätskeersättning, nässpray, tuggummi och sånt i handbagaget?

Sen tänkte jag typ såna här små russinpaket eller liknande till barnen, får mn ha det i handbagaget??

• Mallis12

Sanna87: Fanns mycket fint på hennes sida! Såg tyvärr att det var semesterstängt nu så jag kommer inte hinna få hem, men det fanns mycket fint! Tycker du ska smida lite mer på den planen :)

Spännande, den kommer säkert sitta perfekt! Jag är så nöjd med min ring, kan inte sluta kika på den ;)

Ingen aning om vad man får ta med sig på flyget! Jag skulle med vilja veta lite sånt. 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia