• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • lufthamn

Sanna, när gifter ni er? Vi flyger också från Växjö, 24/9. Hade väl varit lustigt om vi hamnade på samma flight

• Sanna87
    lufthamn skrev 2012-07-29 20:45:53 följande:
    Sanna, när gifter ni er? Vi flyger också från Växjö, 24/9. Hade väl varit lustigt om vi hamnade på samma flight
    Vi åker den 28/8 och gifter oss den 30/8 så tyvärr hamnar vi inte på samma avgång, men det hade ju varit lite roligt? Vart bor ni då om ni flyger från växjö??
  • Guanaca

Jag hade nog tänkt ta med ett paket kaffe - OM jag kommer ihåg... Antagligen köper jag ett, packar ner det i väskan men glömmer att ta med det till Alcanada när det är dags Lär ju vara upptagen med att fixa mig och lätt stressad etc.
    Skriver "jag" eftersom mannen antagligen bara skulle fnysa "Kaffe?! Vaddå?!"

• Annelie643

Jag tror jag skippar kaffe, tycker att med de 500eur dom får av mig, bör dom ha råd att köpa kaffe själv.. men de är jag de Flört

Tack Mel T, ska genast anteckna det. 

Sanna: förslag på leksak kan kanske vara en pysselbok, om det är tjej.. annars om ni har typ en iphone går de ju alltid att hämta nått nytt spel, iaf för 5 åringen din. 4 irad är ju annars ett litet och lättsamt spel. :) 

• Sanna87

Spänning spänning, nu är både ring, armband och massa nytt smink på väg hem till mig... mest spännande är ju självklart ringen och armbandet... Solig

I helgen hittade jag tröjor till pojkarna, det blev två vita långärmade "skjortor" i linne med farfarsknäppning, sedan hade svärmor hittat blå skjorts med tillhörnde randigt skärp som vi åka och kika på imorgon, så nu kan vi bocka av det med på listan, skönt. Var inne på församlingen idag med och beställde en vigselblankett, så den skulle dem ordna under morgondagen när expeditionen var öppen. Så nu är det flera saker jag kan bocka av på en utav alla listor, haha...

min listapp är kanon, igårmorse fick jag en påminelse i telefonen att jag skulle ordna en vigselblankett Glad

• Annelie643

skönt att du får så mycket gjort, vad heter listappen? den måste jag ha 

• Guanaca

Åh avd du får mycket gjort Sanna! Jag har ännu inte prickat av en enda grej på min lista... Hmmm. Har inte ens provat klänningen ihop med skorna, eller kollat om de andra skorna finns kvar på Deichmann. Vi måste lämna in ringarna för att ändra datumet i graveringen, undrar hur lång tid det kan ta. Inte sju veckor iallafall va?

Hoppas att din ring passar

Annelie, minns inte vad appen heter nu men Sanna skrev det här för nån vecka, kolla nån sida bakåt...

Imorgon är det dags för Mallis12!!! Antar att de redan är på plats och har sol och varmt och bröllopsnerver nu

• Guanaca

Börjar få smått panik över sminkningen....! Såg att du också skrivit en annan tråd Sanna
    Jag vet inte alls vart jag ska gå för att få lite tips! Kollade på ELF som du nämnt Sanna, men det finns ju bara på nätet... Jag vill gärna prova innan för att se om produkterna funkar på mig....
    Åh denna beslutsångets... Tror nog jag går till BodyShop, billigaste och enklaste alternativet... Eller så går jag bara in på Åhléns och ber att få tips angående ögonskugga och eyeliner, det är nog det enda jag behöver egentligen och sen kör jag mina "gamla vanliga" övriga produkter.
    Undrar hur bilderna blir i det starka solljuset mitt på dagen på stranden? Ska man ha mycket makeup eller lite? Hoppas jag hinner bli riktigt brun (men inte röd) så behöver man kanske inte så mycket smink 

• Sanna87

Nu är armbandet här och ringen ska jag hämta ut nu innan jag börjar jobba, armbandet var jättefint och satt perfekt med deras mått. Så nöjd, hoppas ringen är lika bra.

Nu har jag varit på stan med svärmor och ungarna fick massor med nya kläder till resan, samt det sista inför det dem ska ha på sig dagen d. så nu kan jag bocka av det också Glad känner mig ovanligt effektiv denna veckan, haha Flört

Igår fixade jag iordning en mapp också med alla papper och sådär som ska med.

Annelie - appen heter liztor, jag tycker det funkar bra... Glad tack för tipsen över bra leksaker för flygresan

Guanaca - det svårt med smink tycker jag, man vill ju som du säger hinna prova en makeup och sådär innan det är dags, och hitta bra produkter med såklart. Att gå till åhlens låter vä som en jättebra ide, dem har ju ett brett sortiment också. sen är ju säkert att köra på de produkter man tidigare använt och som man vet funkar också. Jag kör säkert med foundation, mascara, primer, och puder från märken jag haft innan och som jag vet funkar på mig. Sedan har jag köpt lite nya skuggor, eyeliner, läppglans och borstar så får vi se hur dem funkar.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia