• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Ska googla efter silverkedjor! Tror jag vill beställa hjärt-berlocken med en inskription, hoppas jag hittar en fin kedja till. Har en kompis i Frankrike som gör smycken, jättefina men ganska dyra. Ska maila henne iallafall och fråga om hon kan specialdesigna ett till mig (hon hade inga som passar i sin webshop just nu). Det vore roligt att ha ett smycke hon gjort, lite som att hon får följa med på mitt bröllop (jag var på hennes, men mitt är ju hemligt utan gäster )
    Eller så ska jag försöka få sambon att köpa ett armband till mig 

Mallis12, kikade in på din blogg och såg att det är ju bara EN VECKA kvar! Ca 8 beckor kvar för oss... Känns som om tiden går så sakta, men får passa på att njuta av sommaren, om det blir bättre väder i augusti vore det ju perfekt att få en solbränna som grund. Man vill ju inte bli helt röd första dagarna så att man ser ut som en tomat på fotona sen
    Jag har köpt en bikin utan axelband  nu för att bli fin i klänningen...

Funderat på om det är snyggast utan halsband i den axelbandslösa klänningen eller med?

• Mallis12

Guanaca - Jag tycker tvärtom, att tiden går för snabbt ^^
    Men det kanske är våra tre mycket busiga söner som snabbar på tiden här ;)

Jag har också tänkt på det med halsband och struntar nog i det, har direkt inte gillat att ha halsband på mig så mycket. 

• Annelie643
    Sanna87 skrev 2012-07-23 22:38:39 följande:
    Tack så mkt Annelie... Glad
     Ja, jag föll verkligen för det, jag kan verkligen rekommendera en titt på deras hemsida, mkt fina smycken.
    www.loveandbeproud.se/sv/
    Tack Sanna! ska beställa ett likadant jag med, jag tyckte de va super fint Glad
  • Annelie643
    Mallis12: jätte fint armband du gjort alldeles själv. Och snart åker du! stort lycka till!! vill höra hela historien sedan när du kommer hem Glad 
  • Sanna87

Annelie - Vad roligt att det var till hjälp Glad

Mallis12 - tänk, snart är det eran tur, nu går tiden verkligen snabbt känns det som.
    Börjar känna smått panik ibland inför att man ska hinna allting... sambon har fortfarande inte bestämt vad han ska ha på sig, man är inte ett dugg stressad, haha... vet inte vad barnen ska ha på sig heller, tänkte ta en tur förbi modehuset imorgon och se om man kan hitta ngt... vill verkigen beta av alla grejer nu känns det som..

väntar med spänning på ringen och armbandet här hemma... måste ta mig förbi församlingen ngn dag med och hämta ut en sån där vigselblankett...

• Mallis12

Jag känner med panik! Kaffe till Svenska Kyrkan har jag helt glömt bort!! Vi dricker inte kaffe någon utav oss, kanske därför vi inte tänkt på det! Ska ni köpa? Hur många kilo kaffe tar ni med isåfall? Jag vill köpa men känns lite som att avgiften på 450? skulle räcka annars......

• Sanna87
    Mallis12 - det står ju att om man har möjlighet får man gärna ta med kaffe, men det känns ju nästan ändå som ett tvång tycker jag. Jag och min sambo tyckte också att vigselavgiften på 500€ för oss räckte, men sambons föräldrar som ska följa med tog på sig att köpa kaffe, så jag tror dem skulle ta med 2 paket.
    Men jag kan tycka att det är lite fult egentligen att man ska ha med kaffe... Obestämd
  • Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-29 17:23:11 följande:
    Mallis12 - det står ju att om man har möjlighet får man gärna ta med kaffe, men det känns ju nästan ändå som ett tvång tycker jag. Jag och min sambo tyckte också att vigselavgiften på 500€ för oss räckte, men sambons föräldrar som ska följa med tog på sig att köpa kaffe, så jag tror dem skulle ta med 2 paket.
    Men jag kan tycka att det är lite fult egentligen att man ska ha med kaffe... Obestämd
    Ja, det känns som man måste. Känns dumt att stå där hos dom utan något kaffe.. Man har ju så mycket annat som ska packas och tänka på men får väl in i butiken och köpa nåt kaffe iaf.. Ska ändå in och köpa lite godis och annat gott :) Blir lång resa, tåg i 1½ timme, sen checka in och vänta och sen blir det ju flyg tre timmar.
    Hade våra barn följt med hade vi haft kaos, ena busen tycker verkligen inte om att sitta i vagnen still när man åker tåg, tror aldrig de skulle klara av att sitta på ett flyg stilla så länge! Äldste hade nog kunnat klarat av det. (de är 2 och äldste är fyra) 
    Men det ska bli skönt att få lite egentid :) 
  • Mel T

Hej tjejer. Varit på semester och inte kollat på ett tag. Vi tog med ett paket kaffe. Fina armband, ringar och klänningar ni valt! Å skor....

Om det inte är försent....

Caty Flor
    Adress:
     C/ Marisc, 2
    07400 Port d'Alcúdia

Phone 971547121-665896729 Email catyflors@hotmail.com
  • Sanna87
    Mallis12 - jo tack, haha... en månad kvar här tills vi åker men jag börjar redan bli nervös över det här med att ta med barnen, haha... vi kommer åka från växjö, så det blir ca 1 timme i bil dit, sedan blir det flygning i 3 1/2 timme. Så jag har redan börjat klura på packlista för barnen, och speciellt över ett bra handbagage med ngn spännande my leksak dem kan sysselsätta sig med på planet, har du några bra tips, barnen är 3 och 5 ??

Så himla skönt för er att få en resa på tu man hand, hoppas verkligen att ni får en toppenvecka bara ni två Skrattande
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia