• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallisbröllop2012

Hej på er! Stort grattis till Mallis12 o Vitvå!! Hoppas ni hade fantastiska dagar!! :)

Mallis12: jag beställde oxå bukett från kyrkan, lika som du fast endast röda rosor, blev oxå jättefin!! Jag valde dock att lämna min bukett, så jag har inga tips på hur man får hem den.. Har vackra bilder kvar på den istället! :)

Såg er diskussion om kaffet, jag uppfattade det som att de var tacksamma om man gjorde det, men upplevde absolut inte det som nåt krav.

Jag har fått några bilder nu via dropbox, fantastiskt fina, väntar nu tålmodigt på cdn som jag hoppas kommer i nästa vecka!

Sanna87: Du är näst på tur vad jag förstår! Spännande!! :) Livet som gift, haha, ja det är ungefär som förut, men jag hade inte heller väntat mig nån större förändring, men visst, man har två ringar nu, o känslan är ju ändå lite annorlunda. Det är även svårt att säga "min man", man är så van att säga "min sambo" hehe o så har vi fått lite presenter från våra närmaste, fantastiskt vad några har gjort!!

Kan ju nämna att en av mina vänner satt nästan en vecka i sträck o broderade en fin tavla m ett brudpar på, hon brukar INTE göra sånt annars, :) o dessutom, vi har en historia av att gå o se ett dansband som vi gillar o har gjort sen gymnasietiden ihop, o sist hon var dit o hade fått veta att jag gift mig, filmade hon in en hälsning från en av killarna till mig!!! (vi bor nu 100mil ifrån varann så vi kan inte gå ihop lika ofta) Det är vänskap det!!

Ska göra några fina tackkort sen när vi fått bilderna!

Ha det gott alla blivande brudar/ gifta brudar!! :)

• Guanaca

Spännande med dina bilder mallisbröllop2012! Hoppas du får allihopa snart Vi har fått problem med ringarna, suck, ett bakslag till. Varför ska allting krångla? Att andra gravyren och storleken på mannens ring skulle kosta 1900kr dvs mer än vi köpte dem för! Förhoppningsvis var det helgpersonalen som inte riktigt visste, så ska till butiken igen under veckan, men vi fick en chock när de sa priset! Och vi upptäckte att de skrivit fel år (2011) så även om vi skulle välja att låta datumet för den borgeliga vigseln stå kvar så skulle det ju vara fel år! Grr! Antar att vi inte kan klaga på det i och med att vi inte upptäckte det när vi hämtade ringarna, då kollade vi bara att de stavat rätt på texten. Suck vad trött jag blir!

• Sanna87
    Mallisbröllop - Ja, nu är det nog jag som står på tur, känns lite overkligt. Jag har fått andningsproblem p.g.a. all stress av jobb och inför resa och bröllop, haha, så nerverna fattas ju inte iallafall.
    Åhh, vad spännande med bilderna. lite glömsk just nu men vad hade ni för fotograf??
    Fin vän du har, vad härligt att ha sådan relation trots 100 mil emellan, då är det riktig vänskap Skrattande
    Haha, joo, klart livet rulla väl vidare som förrut, största skillnade blir väl att man ska lära sig att skriva ett nytt namn efternamn dem gånger man gör det, haha.. Tungan ute

Guanaca - usch, vad trist med ringarna. Det låter ju väldigt väldigt dyrt för ny gravering. Hoppas verkligen att det löser sig för er och att det var någon som hade noll koll.
    Jag kikade på guldfynds hemsida vad det skulle kosta att gravera och där stod det 250 kr, så jag hade tänkt någonting sådant för att gravera in nya datumet i mannens ring. Tänkte åka in i veckan och höra och hoppas dem kan fixa det innan vi åker... sent ute som vanligt.
  • Guanaca

Oj Sanna, du får ta och sakta ner lite och ANDAS Har du köpt skor förresten? Jag vill verkligen ha sandalerna från Deichmann men antar att de säkert inte finns kvar längre... måste bege mig dit i veckan.
    Mallis12 vad blev det för skor för dig? Hittade du några fina flipflops eller skor?

Tror att det var extra dyrt pga att ringarna är i titan. De sa att gravyr kostade 250kr. Men när vi köpte dem betalade vi 98 för graveringen... Och nu skulle de tydligen ha betalt för att ta bort gravyren, ny gravyr, och så storleksändring av en ring. Men som sagt så verkade helgpersonalen inte så kunniga så jag hoppas att de gav oss felaktiga prisuppgifter! Jag har mailat tillverkaren i Polen också och frågat om vi kan skicka ringarna direkt dit utan mellanhanden.

• Sanna87
    Guanaca -  haha, jaa. Vet inte om det beror på just bröllopet i sig kanske. Jag kan inte riktigt djupandas, luften kommer inte riktigt ner i lungorna, den stannar halvvägs liksom. Har haft det innan och har det berott på stress, så det är väl troligt att det gör det denna gången med. Haha, men nu är jag ledig heeela veckan lång, sedan är det förhoppningsvis bara 3 arbetspass kvar tills jag går på semester inför resan Skrattande

Tror du inte flipflopsen finns i webshopen då? Dem var verkligen fina.
    Jag har inte köpt några skor och kommer nog inte köpa några nya heller. Det blir nog att jag använder mina pumps jag sedan tidgare. Jag vet att dem passar, att jag kan gå i dem och att jag inte får skoskav av dem. En grej mindre att stressa över, haha...

• Sanna87

Guanaca - är det för att titan är hårdare att gravera i då eller?? Hoppas att dem räknade fel bara så det löser sig. Eller att ni kan skicka dem direkt till tillverkaren och få ett bättre pris.

• lufthamn

Hoppas det löser sig med ringarna. Guldfynd verkar lite "sådär". Vi har varit inne där några gånger men varje gång blir jag bara förbannad för antingen vet personalen ingenting eller bara är oengagerade och otrevliga. Vi var inne på lördagen och undrade vad de skulle ha för den Schalins-ring jag vill ha. Det kunde helgpersonalen inte kolla (hallå? liksom). Så chefen skulle ringa på måndagen. På tisdagen ringde jag dem och fick prata med chefen, en tämligen sur kvinna. Hon sa att det fanns två varianter av min ring (olika bra stenar), att den ena hade 20% rabatt och skulle kosta typ 16 000 och den andra var ingen rabatt på och skulle kosta 27 000. Jag bor så nära så jag sprang dit men det visade sig att den billigare ringen var en helt annan sort, funkar inte med min förlovningsring. Samma som kostar 27 000 på Guldfynd kostar 21 000 på Axel Olsson och 19 000 på Hedbergsguld.se... Lite prisskillnad!

Det låter ju sinnessjukt att betala 1900 spänn för gravyr! Mitt tips är att ta den till en annan butik och hör vad de ska ha för att göra jobbet.

Lycka till!

• Sanna87

Har samma erfarenet av guldfynd här hemma, vi var inne flera gånger när vi tittade på vigselring till mig. Vi stod och tittade på ringar och typ väntade på att få hjälp, till slut sa vi högt till varandra "vi går för här får man ju ingen hjälp", haha, men ingen reaktion iallafall. Sen gick vi dit en gång till för att se om vi fick bättre hjälp då, men icke, vi stod och kikade, och det stod en tjej i kassan och en annan som plockade lite ute i butiken. Tjejen i kassan höll på att hjälpa en kund och behövde hjälp utav troligtvis chefen, hon som stod ute i butiken och plockade. Vet ni vad hon svarade tjejen i kassan när hon bad om hjälp, "Jaha, men ni får vänta tills jag är klar här!"
    Jag och sambon utbytte blickar och gick bestämt där ifrån.

• Guanaca

På till Hallbergs igen nu. Hoppas hoppas att "vardagspersonalen" kan ge oss ett bättre pris. Vet inte om vi kan lämna dem till nån annan butik där vi inte köpt dem. Titan verkar ju ingen i Sverige jobba med så de måste ju ändå skickacka dem till Polen. Tycker generellt att vi fått bra service på Hallbergs men nu i helgen var de totalt okunniga och de tyckte även att vi betalat väldigt lite för ringarna (trodde de att jag ljög eller när jag sa att vi köpt dem för 1200?!)så jag sa bara att jag skulle komma tillbaka med kvittot Vore ju helt sjukt om vi skulle betala mer för ändringar än för ringarna!

• Guanaca

Fina skor Sanna! Skönt att veta att de är bekväma etc. Jag hade velat haft mina älsklingsskor men har dansat loss i dem de senaste två åren (hmm ja senaste året har det inte blivit så mycket dans i och för sig! ) så de är lite slitna och det kändes inte riktigt bra för detta tillfälle! Men det blir nog de svarta/bronsfärgade skorna köpte på Deichmaonn i våras, om jag nu inte hittar de högklackade sandaletterna idag och fullkomligt älskar dem, då kan jag nog inte motstå att spräcka budgeten! Ska försöka hinna förbi Dmann också.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia