• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

I dag fick jag min klänning!! Den är bara såååå fiiiin!! Skrattande sitter lite tajt men tanken är väl att trimma till mig ett par kilo innan Tungan ute

Hoppas ringen pasar Sanna. spännande att se om de blev rätt. :)

Mallis12: jätte fin klänning och fina ringar. Flipfloppsen va super snygga, och du som ej vill ha så mycket klack heller.. Glad

Jag är lite inne på barfota.. Skorna i handen, men vet ju heller inte hur underlaget är.

ang smycken tänker jag nog ha lite och diskreta, så de ni är inne på låter som min stil. Små örhängen och kanske ett armband.. sedan några blommor i håret ska jag ha. de får räcka för mig Glad

• Annelie643

Är det nån som varit smartare än mig och noterat adress och namn på den blomsterbutik som finns i Alcudia? vet att nån i denna tråd som redan gift sig skrivit de i ett inlägg..

• Sanna87

Annelie - vad roligt att du fått din klänning :) och ännu roligare att den motsvarade dina förväntningar :) Hmm, har inte lagt ngn adress på minnet till blomsterbutike. Men man borde kanske gjort det :p

• Sanna87

Guanaca - haha, snart finns allt i appar :) liztor heter appen, ladda hem å test den vettja, tycker den funkar okej efter ett tag när man kommit in i det.

• Sanna87

Mallis12 - läste din lista häromdagen och den gav inspiration att skriva en här hemma, ska försöka lägga upp den snarast men nu vankas jobb hela helgen 8.00 till 20.45 puh..

• Sanna87

Angående smycken har jag funderat lite mer, och det sägs ju att man ska något gammalt, något nytt, något lånat och något blått. Nytt är klänningen, gammalt är örhängena, något blått tänkte ja sy fast en blå pärla eller berlock innanför klänningen. Något lånat tänkte jag höra med min svärmor om hon har ngt fint enklare halsband jag kunde låna, hade varit roligt då min svärmor står mig väldigt nära och jag inte har ngn kontakt med min egna mamma. Sen får vi se med armband. Till håret har jag köpt två cremevita blommor på hm som jag tänkte ha.

• Annelie643

jösses va många sidor de har blivit här, lång tråd att gå i genom för att hitta till den där blomsterhandlaren.. Tungan ute

Flors caty heter de iaf. 

• Guanaca

Åh barfota låter ju mysigt! Det kanske man ska satsa på, så riskerar man inte att förstöra klackarna om marken är mjuk. Och sen ta på sig skorna för en del av fotona...

• Sanna87

Har funderat lite kring brudfrisyr, och jag har ju köpt två blommor. Testade lite härom morgonen, vad tror ni om ngt liknande denna fast självklart lite mer fixad då, och lite mer höjd på den??
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia