• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87
    Den här berlocken funderar jag på att köpa och fästa i ett armband, kostar 40:- Glad
  • Guanaca

Vad kul att se ett ansikte Sanna Flört Blommorna ser ut att passa perfekt till klänningen, du kommer att bli jättefin!!!
    Härlig berlock, min favoritfärg (hmmm kusligt att vi har så lika smak!)

• Guanaca
    Mallis12 skrev 2012-07-23 09:05:33 följande:
    Det låter mysigt med barfota men tänk på värmen och att både asfalt och sand säkert kommer brännas :/
    Tänkte bara ta av skorna precis vid vigselplatsen (Alcanada) i så fall, där verkar det ju vara gräs.
  • Sanna87
    Guanaca skrev 2012-07-23 11:59:45 följande:
    Vad kul att se ett ansikte Sanna Flört Blommorna ser ut att passa perfekt till klänningen, du kommer att bli jättefin!!!
    Härlig berlock, min favoritfärg (hmmm kusligt att vi har så lika smak!)
    Ja, haha... blommorna är ganska lika i färg med klänningen och bandet i midjan så jag tror det blir kanon. Har ju rätt kort hår nu så det finns ju inte jättemycket man kan göra med det direkt... antingen fästa luggen uppåt med höjd eller ha den i ansiktet, men när det blir lite fuktigt och det blåser så känns det som den där luggen inte kommer hålla sig där man vill om man har den utsläppt, så då känns det bättre att fästa upp den och spraya frisyren.

Oj, din favoritfärg säger du, haha, det är väldigt mycket vi tycker lika om Tungan ute
  • Sanna87

Nu har jag beställt ett armband, hittade det rätta idag, det kommer från love and be proud, heter tärna och kostade 230:-
    Det blev ingen blå pärla då jag föll mer för den lila, den är mer jag. Så det där med "någonting blått" får jag nog lösa på annat sätt, om jag inte struntar i det helt.
    Här är iallafall en bild på armbandet, på hjärtat kommer det stå Mallorca 30/8 2012 med svart text.
    Hoppas det är lika fint i verkligheten Skrattande

• Guanaca

Wow, vilket snyggt armband! Men där sprack vår tvillingsjäls-smak Vill inte ha pärlor själv, men tycker de är fina på andra. Men lila är också en favoritfärg hihihiFlört

• Sanna87

Guanaca - ahh, attans också. men färgen har vi ju gemensamt då iallafall, hihi..
    Tyckte det var fint när pärlorna var sådär omjämna, inte helt runda, sådana pärlor tycker jag inte så mkt om.

• Annelie643

Jätte fint armband! Ett sånt blev jag sugen på till mig själv.. Smart tänkt med gravyr oxå. Å va fin du är Sanna! Kul med ett ansikte :) Jag tänker oxå så klart bara vara barfota under själva akten. Ser nog lite tokigt ut att fira på resturang utan skor.. Och riskabelt att promenara utan med :))

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-07-23 22:21:03 följande:
    Jätte fint armband! Ett sånt blev jag sugen på till mig själv.. Smart tänkt med gravyr oxå. Å va fin du är Sanna! Kul med ett ansikte :) Jag tänker oxå så klart bara vara barfota under själva akten. Ser nog lite tokigt ut att fira på resturang utan skor.. Och riskabelt att promenara utan med :))
    Tack så mkt Annelie... Glad
     Ja, jag föll verkligen för det, jag kan verkligen rekommendera en titt på deras hemsida, mkt fina smycken.
    www.loveandbeproud.se/sv/
  • Mallis12
    Guanaca skrev 2012-07-23 12:03:14 följande:
    Tänkte bara ta av skorna precis vid vigselplatsen (Alcanada) i så fall, där verkar det ju vara gräs.
    Ja, då så! :) Vill med vara barfota fast vet inte hur det ser ut i Palma, hoppas jag kan vara det! Låter ju härligt med, att gifta sig barfota :)
    Sanna87 skrev 2012-07-23 15:09:33 följande:
    Nu har jag beställt ett armband, hittade det rätta idag, det kommer från love and be proud, heter tärna och kostade 230:-
    Det blev ingen blå pärla då jag föll mer för den lila, den är mer jag. Så det där med "någonting blått" får jag nog lösa på annat sätt, om jag inte struntar i det helt.
    Här är iallafall en bild på armbandet, på hjärtat kommer det stå Mallorca 30/8 2012 med svart text.
    Hoppas det är lika fint i verkligheten Skrattande

Wow vad fint!! Att jag inte visste det fina armbandet innan, vill ha ett likadant fast med en rosa pärla och mina barns namn i hjärtat :D Nu är det försent att beställa :( 
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia