• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Sanna87- vad bra att du fick svar från Johanna! En halvtimme innan låter ju bra. Vår fotograf verkade ju tycka att "några" minuter innan verkade ok hm. Får ta o maila mer med henne så får vi se. Hoppas det blir bra iallafall...

• Sanna87

Nu är klänningen skickad, så troligtvis så har jag den på måndag, synd man inte får post på helgen, haha...

• Mallorca13

Sanna87: Ja vi får hoppas att våra gäster känner så! Vi vill gifta oss i slutet av maj. Så det lutar åt torsdagen den 23e:) Jag har varit på mallorca många gånger. Även jobbat där, ändå känns det som man är helt nollställd nu, haha. Kommer ni har stora bröllop? Verkar som Om många ska gifta sig i Alcanada och sen ha bröllopsmiddagen på La Terazz. Kommer ni ha dans o så efter middagen? Vi räknar med att bli ca 20-25st. Kommer bjuda 30-35. Antar att inte alla kommer.. Så nu försöker jag att deala med hotell i Alcudia så vi får bra pris.. Vore kul om alla(dom flesta) bor på samma hotell.

• Sanna87

Mallorca13 - vi kommer att ha ett litet brölop. vi åker med våra 2 barn och sambons föräldrar och syster. Vi har det hemligt. Hans föräldrar vet om det men inte hans syster. Vi har inte bokat ngn restaurang utan vi får nog se vad vi hamnar någonstans. Kanske att det blir la terrazza, dem har väl precis hunnit öppna kanske när våran fotografering är slut..

Kul att bjuda med så många gäster, det blir mycket att planera. Har ni tänkt att ta hjäp utav någon bröllopspanerare eller ska ni ordna allt själva??

• Mallorca13

Okej vad mysigt!! Vi har haft lite kontakt med Charlotte från Mallorca bröllop. Känns som om vi måste bestämma oss snart om vi ska anlita henne, men det lutar faktiskt åt det. Kan vara skönt att slippa fixa och pussla ihop allt själv. Hon hade något ställe som hon trodde skulle passa oss, enligt våra önskemål. Vill bara ha datumen bokad så det hela känns mer verkligt!! Hur kom det sig att ni valde Mallorca?

• Sanna87

Mallorca13 - vi har pratat om att gifta oss utomlands flera gånger, men sen började vi planera för ett bröllop hemma, men någonstans vid gästlistan så kände vi att näe, vi åker utomlands och gifter oss istället, vi har ingen jättestor budget och sen har inte jag någon kontakt med någon från min familj eller släkt så det kändes inte heller helt rätt med bröllop hemma. Så då började jag leta lite om bröllop utomlands, vi har inte direkt någon koppling till mallorca, utan det var enkelt att boka vigsel där och det är ju barnvänligt och sådär, och sen just att vi kommer iväg och får gifta oss utomlands... så det var väl egentligen därför vi valde det..

• Sanna87

Sitter och funderar lite kring hela vigseln nu och så kikade jag på svenska kyrkans hemsida, dem hade en ganska fin bukett där, en rundbunden färgglad, ngn som vet vad kyrkan tar för sina buketter? dem är rätt dyra va?

Är det någon som ska ha sång eller nåt på sin vigsel?

Dem papper som behövs tas med är väl intyg och hindersprövning, och en blankett från sin hemförsamling väl?
    hur länge tar det ungefär att få intyg på hindersprövningen??

• Sanna87

Känner att det blir tusen frågor här nu.. haha, kan bara inte sluta att fundera nu.. massa tankar som ploppar upp...

Är det någon som tänkt ha ngn tårta eller nåt? Hade varit mysigt med en liten tårta att avnjuta på kvällen. Tror ni hotellet kan fixa något eller det kanske finns något bageri i alcudia??

Är det någon som ska ha champagne eller något med sig till vigseln att skåla med efteråt? Kan man be hotellet fixa en champagneflaska eller kan man köpa det någonstans i alcudia dagen innan? Om man frågar hotellet tror ni man behöver fråga lång tid i förväg? Eller man man höra med dem när man kommer ner? Man kanske kan ta med sig champagneglas i plast så kan man bara kasta dem sen så behöver man inte släppa med sig det tillbaka till hotellet sedan.

Ni som betalat vigselavgift var det krångligt att göra det själv? Jag gick till banken så dem hjälpte mig när jag betalade handpenningen. Vill ju inte att dem ska hamna fel. såg att euron sjunkit lite nu...

• Guanaca

Hindersprövningen fick vi på ca en vecka. Den är giltig i tre månader så beställ den inte för tidigt (eller det är mindre än tre månader kvar för er nu va Sanna?) Jag har också funderat på att ta med en flaska bubbel, skulle vara fint att ha foton med det! Man borde väl kunna få tag i det i nån supermarket dagen innan så det är nog inga problem. Jag tittade just på kyrkans buketter häromdagen o gillade också den rundbundna färgglada! Vi verkar ha samma smak hihi! Har för mig att jag sett priserna förut men nu fanns det ingen info

• Guanaca

Angående vigselavgiften så gjorde jag en utlandsbetalning på min internetbank (ingen avgift för det på mi-n bank) Jag sitter och knappar in IBAN-nummer på jobbet hela dagarna så det var inga problem för mig. Pengarna var framme efter ca 4 dagar.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia