• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Två ska bli tre

Mel T hur kom ni i kontakt med La Terraza, ringde ni eller mailade?

Får man vara så fräck och fråga vad ni fick för menyförslag och vad priset blev per person?
    Håller nämligen på med vår budgeträkning.. :)

• Annelie643

Sanna: Mycket fin klänning du har hittat på chichy.. jag ska försöka hitta klänning i stan, vill egentligen prova helst, men en lång blir de iaf.. men säg gärna till varifrån du beställer och om du är nöjd :) 
    ska kolla dina sidor på ringar. Alltid bra med nya tips!

mallisbröllop och melT lycka till!!! Glad

• Mallisbröllop2012

Tack alla för alla lyckönskningar, det värmer!! :)

Igår blev det minimöhippa med bästa vännen, hon flög upp från Sthlm o vi var ut på stan o åt en helt underbart fantastiskt god middag med ett vin som var gudomligt till denna mat, oj oj oj!!! :) dessutom gjorde vi en liten tur till puben efteråt o drack cosmopolitan o kände oss lite som tjejerna i sex and the city :) :) helt underbart!!! Nu har hon åkt hem igen, min finaste vän!! Ett litet kit m små presenter m tillhörande små lyckönskningar/goda råd fick jag oxå, gulliga hon!! :) *lycklig*

Sanna87: vi har bokat en vagn därnere, men det kostar bara 175kr/vecka, inte per dag!! men vi tar även med en hemifrån, eftersom våra barn är 1 o 3, så vi behöver till båda om vi ska göra några längre turer, så storkillen slipper gå alltför långt!

Nu är det galet nära, dags att börja packa o tvätta resterande grejer idag!!! Tjoho!!! :)

• Mallorca13

Så kul att läsa era planeringar och tankar! Jag och min blivande ska gifta oss i Maj 1013 i Alcudia! Så får mycket ideer och hjälp genom att läsa här:) Är det någon av er som anlitat Charlotte på Mallorca bröllop? Vi har varit i kontakt med henne... Om ni har, har ni varit nöjda? Lycka till till er som ska gifta er i dagarna. Hoppas solen skiner på er på Mallis:)

• Guanaca

Hjälp, nu är jag stressad! Förvånad Hittade resa i tisdag, superbra pris,  jättefint hotell. Mailade kyrkan för att fråga om lediga datum i september, och fick nu svar och det passar perfekt med datumen för resan. MEN när jag går in och kollar så finns den inte för det priset längre, mycket mycket dyrare. Blääääääääääää.

Vad gör vi nu? Bokar ett datum med kyrkan och letar resa utefter det? Då kan vi ju bli tvungna att ta nåt jättedyrt för att det ska funka med datumen. Vill ju gärna komma ca 2 dagar innan, så att vi har ceremonin i början av semestern. Om vi väntar och letar efter den perfekta resan så kanske datumen med kyrkan blir uppbokade.

Får ont i magen Rynkar på näsan Skulle ha bokat i tisdags när drömresan fanns.

• Sanna87

Guanaca - åhh, vad synd med resan... håll utkik varje dag, det kan ju finnas dem som avbokar.
    Vi mailade kyrkan olika förslag på datum och sen fick vi boka resa utefter vad det fanns för lediga datum.
    Tror vi fick ge rätt mkt för resan ändå..

Nu hoppas jag på skatteåterbäringen, sen blir det köp av kläder och grejer. Hittar så mkt fina klänningar hela tiden. Hittade en helt otroligt fin på blocket, finns den kvar när skatten kommer är det meningen att jag ska ha den =)
    Letar sulky för fullt till den lille mannen, vågar man skicka en barnvagn??

• Alcudia2012

Nu är det nära!! och allt är inte under kontroll än...

- Kostym och skor till mannen fixad. Varför har killar så lätt att hitta kläder??
    - Håret klippt och färgat, fick även tips av min frisör på olika uppsättningar. Vet dock inte vad det kommer bli..
    - Benen vaxade och fina
    - Naglar ska fixas på måndag 
    - Klänning hämtar jag imorgon. De var tvungna att både sy in och sy om och passar den inte, ja då....får det bli som det blir! Men jag är nervös!!!
    Beställde en underkjol förra veckan som ännu inte har kommit... Klänningen är av chiffong och upptäckte vid förra provningen att underkläderna syntes så jag måste ha en hudfärgad underkjol. Inte supersexigt kanske, men får väl byta om till något annat senare! Flört

Ringarna ska jag hämta på lördag. Har även gjort om min förlovningsring så den passar vigselringen.
    Ringkudde? Någon som tänker ha det? Nä det får väl bli mannens kavajficka. Litar inte på min 3,5-åring....

Ja och idag beställde jag sk kinalyktor som jag hoppas vi hinner få innan vi åker. Fick bekräftelse på att de skickat dem så det borde gå. Tror grabbarna kommer tycka det är spännande och mysigt att tända och skicka upp lyktor i skyn. Blir nog fint på kvällen.

Mallorca13, vi har anlitat Charlotte på Mallorcabröllop! Hon är jättetrevlig att ha att göra med och fixar och grejar. Verkar ha koll på allt och kommer med bra tips. Hoppas bara våra förväntningar infrias! Jag får berätta hur allt gått när vi kommer hem!

Guanaca, vad roligt att det verkar lösa sig för er! Och du kommer säkert hitta en bra resa! Håller tummarna att resa och kyrka klaffar!!

Mallisbröllop - nu är det riktigt nära! Hoppas ni får en underbar resa och bröllopsdag!

• Sanna87
    Alcudia2012 - åhh, gud vad härligt att ni börjar få allt på plats... verkar som du kan ta det där roseglaset i solstolen ändå Skrattande nu längtar jag verkligen till våran dag också =)
    Kinalyktor, vilken himla fin tanke, vart beställde du dem och vad fick du ge för dem??
    Vad är det för klänning oc vart har du köpt den? Jag är också inne på chiffong och har hittat två fina som jag velar lite mellan, men har inte haft en tanke på att den kan va genomskinlig, så kanske dags att beställa eller köpa en klänning nu så man hinner hitta nån underkjol eller så med om det skulle visa sig behövas.

Vill önska Mallisbröllop2012 och Alcudia2012 en underbar resa och hoppas att era dagar blir otroligt fina och precis som ni önskar er. Lycka till brudar Solig
  • Alcudia2012

Idag blir det att börja packa! Har städat, tvättat, handlat och fixat hela helgen. Underkjolen kom idag och jag hoppas den ska bli bra med klänningen. Har inte kunnat prova eftersom det behövdes göras ytterligare justeringar på klänningen - får den först imorgon! Snacka om att vara ute i sista minuten!! Sanna87- jag köpte klänningen i en fest&brudbutik i Kungälv. Var först ute efter en kort klänning, men hittade ingen någonstans och jag var för sent ute för att kunna beställa hem någon till butik. Eller rättare sagt, OM det skulle kunna beställa hem ngn i tid var jag tvungen att köpa den utan att ha provat först och den risken ville jag inte ta! Har sett många fina klänningar på nätet, men inte vågat beställa å resultaten har ju varit lite si och så enligt många här på BT. Så dök jag på en jättefin lång axelbandslös chiffongklänning, kändes helrätt! Förutom att den var öppen i ryggen....men det har den underbare ägaren/skräddaren fixat! Kinalyktorna sk Khom Loy har jag beställt på coolstuff.se 139kr +frakt för 8 st. Hoppas få dem imorgon! Hämtade ringarna igår och de var sååå fina!! Fick tag på ett par fina billiga örhängen också! Hittade ett underbart armband som skulle passa perfekt...men inte priset skulle få 20% rabatt men det var ändå för dyrt..... Kanske skulle tipsa om morgongåva! Hade hoppats vara ledig imorgon, men måste nog till jobbet ett par timmar. Orkar inte idag. Har åkt på en dunderförkylning som först resulterade i att jag tappade rösten (lugnt för omgivningen ett tag). Nu är rösten tillbaka men bihålorna och huvet känns som det ska sprängas. Typiskt att åka på sånt här NU! Tog en sväng förbi Apoteket och laddade upp med både nässprej och något som skulle rensa bihålorna. Får hoppas det hjälper. Nu får det bli en kopp kaffe och stryka kläder!!

• Sanna87

Alcudia2012 - härligt att få börja packa... Låter helt underbart att få styra och ställa med allting. Kan du inte lägga upp en bild på klänningen sen? Den låter jättefin. Här har varit kalas heeela helgen lång men nu i veckan tänkte jag ta tag i å beställa en klänning. Finns inga bra butiker i min stad där man kan hitta en sådan klänning jag vill ha. Har varit inne i stans bröllopsbutik men dem är så fruktansvärt otrevliga och fula mot sina kunder så jag skulle hellre gifta mig i pyjamas än sponsra dem. En tjej köpte sin klänning där och den förstörde den helt å hålet. Den var smutsig å hade fula dammränder i tyget. Sedan gjorde dem en jätteful lagning i klänningen, så Hag chansar nog på att beställa en tror jag. Väntar på svar från en guldsmedsbutik om lite frågor jag ställt om en ring. Hoppas på svar nu i början av veckan. Uscha vad trist med förkylning, hoppas verkligen att den försvinner innan ni ger er iväg.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia