• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • grynet103

Mallisbröllop2012: Vi gifter oss 14 jul, om exakt 58 dagar...så nu börjar jag bli riktigt pirrig och nervös hihi :)

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-05-17 10:29:45 följande:
    Guanaca - hade vi kunnat ha vår ursprungliga budget hade den absolut inte varit dyr, men då våran ekonomiska situation plötsligt hamnat i ett annat läge så har vi fått tänka om litegrann... hade från början hittat en klänning som kostade 2200, men det känns alldeles för dyrt idag så jag har fått dra ner en del på den posten... känns så jävla trist rent ut sagt, men sen vill vi inte boka om bröllopet heller nu.. men jag älskar ju verkligen den klänningen så himla mycket så jag funderar på att vänta med klänning tills läget ändrat sig något, men då får jag riskera att just den här känningen inte finns kvar...
    Usch, känns jobbigt alltihop just nu, men livet har väl sina perioder, suck!
    Då förstår jag att du inte vill lägga ner så mycket pengar! Man gifter sig ju hellre på utsatt datum än väntar... Du kommer att bli jättefin vilken klänning det än blir!
    Det är trist med livets jobbiga perioder, men man överlever dem också... Här har det varit lite tungt, och deppigt för att vi var tvungna att skjuta upp resan o bröllopet.... och har inte kunnat låta bli att tänka "idag skulle vi ha haft vår ceremoni på mallorca" "tänk vad varmt o skönt det är där nere säkert" Men man får se framåt!
    Huvudsaken är att ni kommer att gifta er!

Du kan säkert hitta någon fin klänning på rea efter att studenten är över, butikerna har ju en massa vita klänningar nu.

Det jag lärde mig av mina beställningar av klänningar var att det var bättre att köpa i butik! De jag köpte på nätet var inte alls lika fina i verkligheten, passade inte, materialet kändes "billigt"... Sen hittade jag en jättefin klänning i butik (den sista butiken jag var inne i efter att ha provat ca 15 klänningar i hela köpcentrat!) 
  • Mallisbröllop2012

Japp, då är det 20 dagar kvar tills avresa, vilket innebär att jag nu skrivit ut biljetten!! :) Man har väntat så länge, o nu är det nästan dags, lite pirrigt börjar det nog allt bli :) men mest härligt!!! Längtar, längtar, längtar!!! :)

• Sanna87

Nu närmar det sig med stormsteg för dig mallisbröllop, tänk vad härligt... Är allting ordnat nu eller har ni något kvar att fixa?? Hur går det för ef andra med allt? Börjar ni bli klara med allt??

• Mallisbröllop2012

Sanna87, ja det gör det verkligen! :) härligt! Ja, allt är klart, har växlat lite pengar i veckan o gjort en sista koll m frisör, fotograf o kyrka. Allt är som det ska! Dock har vi varit lite krassliga här i helgen, så jag hoppas verkligen att det inte är nåt långvarigt så att vi är riktigt friska när det är dags att åka, om mindre än två veckor! :) så bättre att vi e sjuka nu ;)

Nu går ju tankarna lite på hur man ska berätta för alla när vi kommit hem, eftersom de allra flesta inte har nån aning om att vi gifter oss när vi är där nere, hihi, ska man skicka mms samma dag eller vänta o berätta när man kommit hem... funderar fram o tillbaka... nån som har funderat på det, av er som oxå gör det här i hemlighet??

• Guanaca

Vi gör det också i hemlighet (kämpigt att bli tvingad att hålla det hemligt flera månader till!!! Ja bara väntar o längtar nu…) och jag tror nog att jag kommer att skicka mail eller mms med foto till de närmaste. Antagligen medan vi är kvar där nere, men ett par dagar efteråt. Den dagen och i alla fall dagen efter vill jag bara njuta och inte sitta vid en dator/mobilen

Funderar dock på eventuellt foto att mmsa/maila… Vår fotograf sa att vi får en ”förhandsvisning” av fotona på hennes blogg, hon lägger upp dem inom 2 dagar efteråt (sedan får vi fotona ”på riktigt” efter ca 2-3 veckor). Så antingen mailar jag länken till bloggen, eller om vi tar ett foto på oss med mobilen själva, eller kan man be fotografen att ta ett foto med vår mobil så att man kan mmsa det? Känns lite fånigt att be ”proffsfotografen” att ta kort med mobilen

När jag försäkrat mig om att de närmaste familjemedlemmarna fått nyheten så tror jag att jag lägger ut foton på Facebook så att hela bekantsskapskretsen får veta. Funderade först på att skicka ett vanligt vykort, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar med postgången så risken är ju att man är tillbaka hemma en vecka eller två med en extra ring på fingret innan vykorten ens kommit fram

• Annelie643

Jag blev så glad då jag hittade denna tråden, jag och min sambo planerar bröllop i just Alcanada i sep-okt i år. Ska genast sätta mig och läsa igenom alla 21 sidor i denna tråd :) 

jag hann med att se klänningarna iaf. vilka super snygga, alla! svårt att välja där :)  

• Guanaca

Wow har vi knåpat ihop 21 sidor! Välkommen hit Annelie643! För mig blir det också september, hoppas jag! Kg skulle egentligen åkt dit i maj, fotograf o allt var bokat men sen blev vi tvungna att skjuta upp det. Hoppas att allt löser sig snart så att vi kan boka nytt datum i september! Ska ni ha gäster med eller gifter ni er i hemlighet?

• Annelie643

Tack! Jösses va mycket de va att läsa. Phu! men så glad jag blev över denna information.

Vi kommer gifta oss i Alcanada, våra barn och mina föräldrar är med ner dit. Det verkar som att de flesta hinner gifta sig före mig så jag är evigt tacksam för information efteråt. Glad 
    Guanaca: vart ska ni gifta er? har ni bokat frisör via svenska kyrkan eller på eget sett?  

Sanna87: ni gifter i Alcanada, vill du knäppa lite bilder på platsen och skicka till mig via mail eller nått? blommor, hur går det med det? eller gick? och hur tar ni dit och tillbaks? jag hade velat åkt häst & vagn, men är ju dock en liten bit.. Tungan ute

Tacksam för svar  Glad

• Annelie643

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

18 Gerbera

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca