• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Guanaca - jättefin klänning, ska absolut ta mig en titt där iallafall.

vad skönt att du hittat en klänning som du känner känns bra. Hoppas nu att skorna finns också. Blir nog jättefint med ett svart band i midjan.

vitvå - känner inte till Palma alls. Men guanaca verkar ju ha hittat ngt, hoppas det kan vara ngt.

Kul att ni gillar La terazza, jag har bara kikat på dem bilder som dyker upp när man söker på google, men det är inte så många.

Förresten är det någon som vet om fler bilder på vigselplatsen i Alcanada utöver dem kyrkan har på sin hemsida. Hade varit kul å se.

• Guanaca

När jag googlat på vigsel eller bröllop och Alcanada så har det dykt upp lite privata bilder från bröllopspar, men är ju mest på dem inte på omgivningen. Men på la terazzas hemsida fanns det bilder på utsikten iallafall! Vackert!

• Guanaca

I vår by verkar det inte finnas någon florist, men hittade en på google i grannbyn Soller. Får ta lilla spårvagnen dit och kolla. Ska nog maila hotellet och fråga om de kan ta reda på öppettider etc. Eftersom jag pratar lite spanska och det är sambons språk så känns det som att vi kommer klara oss bra med att ordna blommor och taxi etc med "lokalbefolkningen" Hoppas bara att det är en bra florist! Och att det finns blommor jag vill ha. Vill helst ha knallrosa gerbera! Var fler av er som ville ha gerbera eller hur?

• Sanna87

Guanaca - jag vill ha gerbera, fast gärna lite ljusare rosa... och inga gröna blad. Jag tänkte ordna blommor på plats, många säger ju att det finns en nere i hamnen i alcudia, hoppas den är bra =)

mnga i mallorcatråden från 2011 fixade sina blommor där och dem verkade nöjda.

Vartifrån är din blivande? Bodde ni i spanien när vi bodde utomlands?

• Mallisbröllop2012

Maj:
    7:e - Guanaca

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• Mallisbröllop2012

Vad roligt med alla klänningar, alla är ju jättefina! :)

Jag har nu bokat bukett via kyrkan, helt enkelt för att det var smidigast så! Så det blir klassiskt, röda rosor! hehe blir nog bra det, vi har ju ingen annan färg direkt, både blivande mannen o barnens kläder går i grått/silver!! Så det blir nog bra m lite rött oxå!

Ja, annars e vi färdiga m allt, men jag tänker göra som någon annan skrev här tror jag?, boka en tid hos min egen frisör o se om vi ska göra någon provuppsättning eller iaf diskutera lite tips. Ska försöka gå förbi henne imorgon!

Här är min o lilltjejens klänningar... tror jag :)

• Mallisbröllop2012

Äntligen fick jag till det!! Hihi skam den som ger sig! ;) ja, de här kommer vi att ha! Längtar o längtar, fast nu vet jag ine om det är brällopet eller värmen som lockar mest, tittar jag ut genom förstret så ligger hela gräsmattan begraven under snön... :( menmen, då kan man ju plocka fram bilderna på hotellet så blir man varm igen ;)

• vitvå2011

Ni som bokat Terazza: hur bokade ni? Ringde? Jag har maialt men inte fått något svar.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia