• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Åh 30 augusti, det är ju en bit kvar! Glad Men då kommer du redan ha lite färg efter sommaren. Jag kommer vara likblek (eller rosa eller rödbränd efter 2 dagar där!) och hade bestämt mig att ha den långa klänningen från Nelly för att dölja mina vita ben ha ha! Men den fanns ju inte, så nu får jag väl köpa en brun-utan-sol kräm till benen istället Flört

Har hittat ett par snygga skor på Deichmannn som jag skulle kunna tänka mig, men de är svarta Obestämd Blir det konstigt!?? Har så svårt för vita skor... Ok om det hade varit en "större" ceremoni/i kyrkan/med gäster osv då hade jag tagit ett par "riktiga" brudskor, men nu är det ju så enkelt. Och vill gärna köpa ett par skor jag skulle kunna använda igen. Dessa föll jag för:

De ser väl nästan mer gråa/silvriga ut än svarta? Ska kolla på dem i butiken idag, hoppas de finns där!
    De fanns i beige också, kanske tar dem? Hittade lite andra alternativ också... Kanske lägger upp bilder på de med Flört
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-17 10:17:47 följande:

Vad roligt att ringarna kommit, vad blev det för ringar?

Vi har knappt tittat på ringar ännu. Tänk så lång tid det är kvar tills vi ska åka. Det är över 130 dagar tills våran dag =( längtar ju redan jättemycket.

Tror jag glömde svara angående ringarna! Det blev blanka titanringar, raka modeller. Hans 9 mm bred och min 4 mm (förlovningsringen är 7 mm så blir rätt "mycket" på fingret, ser maffigt ut Glad  Han hade ingen förlovningsring)

Inskriptionen inuti är en mening som är speciell för oss, datum och namn.

• Sanna87

Jo, det är nästan alldeles för länge känns det som, suck! Ja, det är väl fördelen att man hinner få lite färg hemma innan man åker, ska jobba större delen utav sommaren, men lite ska man väl hinna åka till stranden med ungarna, hihi.. Har redan börjat kika på lite bikinis till sommaren, min börjar bli alldeles utsliten, hittade många fina på ellos faktiskt.

vet du hur vädret brukar vara på mallorca i september? jag har noll koll, vet typ bara att augusti är vä deras bästa månad, minst risk för regn och varma dagar.

WOW, men dem skorna var ju jättesnygga, dem tycker jag absolut att du kan ha, jättefint med den öppna tån också.. Tycker absolut inte att det gör något att dem är gråa/svarta. Dem var jättefina verkligen... dem har rätt mycket på diechmann faktiskt... =)

Ringarna låter jättefina, vi ska snart ta tag i ringarna här hemma och titta... har inte gjort det ännu..

• Gerbera

Idag på dagen 2 månader kvar.... pirr, pirr:)))

Det mesta börjar falla på plats:)

Tänkte dock att svägerskan skulle sjunga något under cermonin:) Någon som har tips på någon fin sång?

• Guanaca
    Gerbera skrev 2012-04-18 11:16:57 följande:

Tänkte dock att svägerskan skulle sjunga något under cermonin:) Någon som har tips på någon fin sång?

Kul att du är här igen, började kännas som det bara var jag och Sanna87 som hängde här hi hi Flört (inget fel med det, vi har så trevligt så eller hur Sanna men kul med fler!)

Vilken sång ni ska ha är väl egentligen väldigt personligt... Svårt att tipsa! Jag och sambon har ju tex en del sånger som betyder mycket för oss, men för andra skulle just de sångerna inte säga ett skvatt.

Vill ni ha en sång på svenska? Vilken typ av sång, traditionell visa, pop etc?
    Jag tycker att Lisa Ekdahls Att älska är stort (eller vad den nu heter) är väldigt fin!
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-18 10:34:28 följande:

Jo, det är nästan alldeles för länge känns det som, suck! Ja, det är väl fördelen att man hinner få lite färg hemma innan man åker, ska jobba större delen utav sommaren, men lite ska man väl hinna åka till stranden med ungarna, hihi.. Har redan börjat kika på lite bikinis till sommaren, min börjar bli alldeles utsliten, hittade många fina på ellos faktiskt.

vet du hur vädret brukar vara på mallorca i september? jag har noll koll, vet typ bara att augusti är vä deras bästa månad, minst risk för regn och varma dagar.

WOW, men dem skorna var ju jättesnygga, dem tycker jag absolut att du kan ha, jättefint med den öppna tån också.. Tycker absolut inte att det gör något att dem är gråa/svarta. Dem var jättefina verkligen... dem har rätt mycket på diechmann faktiskt... =)

Ringarna låter jättefina, vi ska snart ta tag i ringarna här hemma och titta... har inte gjort det ännu..

Tror nog att det blir de skorna. Hoppas de finns i butiken bara! Verkar inte så när man söker på hemsidan, men litar nog inte riktigt på den sökningen så ska dit idag och kolla. Om jag gillar dem när jag provar dem så köper jag dem!

När jag går in på min bokning på Fritidsresor kan jag se medeltemperaturer för mitt resmål (bör väl inte vara så stor skillnad eftersom ön är liten!)
    September: Dag 27, natt 18, vatten 24
    Så det är nog riktigt skönt där då! Som en varm svensk sommar, och inte så svettigt och jobbigt på nätterna. Och varmt i havet. Vi lär ju inte kunna bada nu i maj, det är nog kallt!!! (eller som en normal svensk badsjö på sommaren Flört)
  • Sanna87
    Gerbera skrev 2012-04-18 11:16:57 följande:

Vad kul att du hittat hit igen, säger som guanaca, det har varit tomt här länge nu =)

Absolut har vi trevligt guanaca, men håller med dig om att det är kul med fler, hihi

Det är ju som guanaca sa, det är ju rätt så personligt det där med sånger. Men en sång som jag skulle velat ha på mitt bröllop är Sarah Dawn Finers - kärleksvisa, Sonja Aldens - Du är allt tycker jag också är mkt fin.

• Sanna87

Håller tummarnaa för att skorna finns och att du gillar dem lika bra i verkligheten med, dem var verkligen fina.

Hmm, låter ju som helt okej temperaturer då.

Nej, det är klart, vattnet är väl inte helt uppvärmt där nere ännu, även dem har ju haft en ganska kall vinter med tanke på att dem hade massa snö. Men lite varmare än här hemma iallafall =)

• Guanaca

Attans! Det fanns ju inte alls Deichmann dit jag skulle idag! men får ta det i helgen, eller i morron! Tror det blir de skorna jag visade fast utan öppen tå, den modellen var faktiskt snyggare. Måste prova imorrn! Köpte en klänning, skulle kunna funka med ett svart siden/spetsband till. Ska prova hemma. Hann inte prova klänningen på hm men den är på väg hem till mig i två olika storlekar det blir mycket returer dessa dagar. Ikväll ska jag prova klänningen från BubbleRoom

• Mel T

Hej på er. Ett tag sedan jag tittade in. Så mkt ni hunnit skriva.

Guanaca. Jag har varit på Mallorca tidigare. Har dock inte kört i bergen. Vad jag vet dock är att alla vägar leder till och från Palma typ. Det finns tre färger på vägar; motorväg, större väg, landsväg. Det går motorväg mellan Palma och Alcudia. Skulle tro att det går fortast att ta denna. När ni är i Soller, passa på en annan dag att ta det gamla tåget till Palma och upplev Palma. Tågresan är mysig längs fina citronträd stråk och Palma är en underbar stad. Bra shopping.

Jag tror inte det är några problem för taxichaufför att hitta till La Terazza. Vi har bokat bord för bröllopsmiddag där!

Sanna: Min sambo ska ha vit linneskjorta, begie chinos och en duvblå kavaj.
    Jag funderar också på sandal med kilklack. Har inte kommit iväg till deichman ännu. Måste kolla där. Såklart har jag hittat en sko som bara finns i England eller via nätet på engelsk sida. Varför ska det vara enkelt? Har köpt en helt platt sandal i silver att ha om jag inte beställer den andra eller hittar ngt annat. Min klänning är ju lite grekisk gudinne inspirerad.  Lyckades inte se dina klänningalternativ då länkarna klyddade på denna datorn....Skulle inte H&M få in en linje nu med mkt vita kläder. Tyckte jag såg ngt på tv reklamen.

Inte så lång tid kvar tills våra ringar kommer, början på maj. Längtar!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia