• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Mel T - Har inte tittat på ring ännu faktiskt. Men det börjar väl blir dags för det snart.

Mallisbröllop - jag hoppas att den frisyren blir bra, tycker inte heller den såg alltför krånglig ut, så med lite träning ska det nog gå. Men jag är lite osäker på om jag har för kort hår, funderar på om jag behöver nån hårförlängning.

MLI88 - välkommen hit.
    Tänkte fixa bukett i en blomsteraffär på plats i alcudia. Vi bokade resa tillsammans med dem som ska följa med så vi valde samma hotell när vi bokade. Så tyvärr vet jag inte hur ni ska lösa det med att komma så nära varandra som möjligt.

• vitvå2011

Någon som kan tipsa om en mysig restaurang, gärna vid vattnet som passar att äta sin middag på på kvällen.
    Jag och min blivande plus våra två barn på 3 & 5 år.

I palma..

• Sanna87

Har funderat mer kring min klänning, var inne på en riktig brudklänning tidigare men det känns konstigt att ha en brudklänning när det bara är vi och barnen + vittnen. Det blir ju bara en klänning att hänga i garderoben sedan.
    Så nu väntar jag in sommarmodet istället, för jag har hört ryktet att vita klänningar ska tydligen bli inne i sommar så då kan man säkert hitta ngt bra bland sommarklänningarna.
    Och klart kan man spara 1500-2000 kr så är väl inte det fy skam heller.

Har tröttnat på mitt långa hår med så på torsdag åker det faktiskt av, så det kan säkert bli en del ändringar kring frisyr med. Jag har nästan alltid haft långt hår och jag börjar bli så trött på att jämt ha det hängandes i en hästsvans. Mitt hår är så tjockt och helt okontollerbart så det går knappt att göra ngt med det. Jag kan tycka det är okej när jag plattat det, men sen trivs jag inte att h håret utsläppt så det åker ändå upp i en hästsvans då med.
    Men lite nojjig är man ju att det skulle alldeles evigheter innan det växer ut om man ångrar sig, haha... men någon gång måste ju bli den första att våga testa något nytt.
    samma frisyr sedan typ 15 år tillbaka känns tråkigt...

• Guanaca

Bon dia allihopa!

Vad kul att läsa om alla Mallorca-planer Glad

Vi kommer att gifta oss borgerligt här hemma och sedan direkt flyga till Mallorca. Vi hade tänkt att ordna någon spontan privat "ceremoni" där nere, när vi växlar ringar på någon vacker plats bara han och jag...

Men nu känner jag att jag vill ha något lite mer planerat och organiserat. Framförallt vill jag ha en fotograf så att vi får bröllopsbilder (vid den borgerliga vigseln kommer vi inte hinna det eftersom vi skall skynda direkt till flygplatsen).

Har läst lite på http://www.mallorca-brollop.com/ och skulle jättegärna vilja ordna något! En liten ceremoni (det är ju bara vi två, inga gäster), blommor, sminkning, fotograf. Men vad kan man ha för ceremoni? Min sambo är troende och jag tycker att en ceremoni i kyrkan eller med en präst skulle vara vackert, MEN vi är inte medlemmar i någon kyrka så kan tex inte ha en välsignelseceremoni med en präst från Svenska Kyrkan. Kan man ha en ceremoni ”med vem som helst” eller kan man hitta en präst som välsignar en oavsett medlemskap? Några idéer?

Någon som anlitat wedding planners där? Tror ni att det skulle vara svårt att ordna något litet som jag beskrivit ovan med endast 4 veckor kvar!? Vad är det för priser?

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu, därför kanske jag missat en massa nyttig info Flört

Vi kommer att hålla till på västra Mallorca förresten, i en vecka.

• Sanna87

Guanaca - hej, vad roligt att du hittat hit. tyvärr vet jag ingenting om hur ni kan ha en ceremoni på mallorca efter borglig vigsel, googlade lite men hittade ingen info om det heller. Hoppas det går bra för er.

• Sanna87

Guanaca - om jag inte missminner mig tror jag att man kan ansöka om kyrklig välsignelse via svenska kyrkan på mallorca även om man inte uppfyller kraven för kyrklig vigsel.

Jo, hittade lite info här.. www.svenskakyrkan.se/default.aspx

Hoppas det kan hjälpa er ngt.

• thean

Dit ska vi på bröllopsresa (men vi tar barnen med oss!). Blir kalas, det är jättefint där! Lycka till mer ert bröllop!

• Guanaca

Tack Sanna87! Det verkar ju som att vi skulle kunna få en välsignelse! (vi hade ändå inte kunnat gifta oss i kyrkan där för sambon är inte svensk medborgare, även om jag blivit medlem som jag tänkt hade det alltså inte gått) Åh nu vill jag verkligen! Hoppas att sambon går med på det! Och att det finns någon tid.

• Sanna87

Guanaca - vad roligt att jag kunde hjälpa till, hoppas att ni kan få en välsignelse och att din sambo går med på det. Om det går för kyrkans del så behöver ni ju inte vara i kyrkan utan utomhus på ngn fin plats.
    Måste ju tacka dig med för hjälpen med tips på klänning i min andra tråd.
    Tror att jag hittat min klänning nu :) troligtvis kommer jag bara byta ut bandet till en annan färg. Funderar på ett ljusgult, och sen sätta nån strassdekoration på bandet.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia