• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mel T

Nej  Sanna87 jag har inte heller provat eller kollat på några klänningar än. Förhoppningsvis imorgon eftersom min sambo ska ta med sig vår son hela helgen. Första barnfria helger....då finns det kanske tid för lite bröllopsplanering. Titta på ringar etc.

Funderar också på att ha middagen på La Terraza.

• Mallisbröllop2012

Wwwiiiiiiiiiiiii, då var ringen beställd!! :D Tips: kolla på Albrekts guld, de har 30% rea på vigselringar just nu!!! Det blir mer o mer på riktigt!! :) Även inhandlat sonens kläder, hittade mörkgrå väst o byxa, blir bra m pappas som kommer att gå i ljusgrått!!! :)

• Mel T

Vad man blir effektiv av att få barn. Bröllop bokat lika snabbt som jag köpte klänning haha. Tänk att det bara krävdes 6 olika klänningar och två timmar. Den jag köpte var dessutom nummer tre i ordningen. Aldrig skulle jag tro detta. Är inte likt mig. Nu sitter jag hemma nervös över min snabbhet.....hann dessutom titta på ringar och tror att jag bestämt mig. Tror....ska låta det ta lite längre tid haha.

• Mel T

Oj, varför blev texten ovan fet? Inte meningen att det skulle bli så.....

• Sanna87

Mallisbröllop2012 och MelT - åhh, vad roligt med ring och klänning. Här står allting väldigt stil just nu. Velar fortfarande över klänningen jag hittat på nätet, har inte vågat beställa den ännu. Tänkte gå in på bröllopsbutiken här hemma nån helg när jag är ledig och kika lite, förhoppningsvis kanske hitta någon man kan prova med.
    Ringar har vi inte heller beställt ännu, faktiskt inte provat heller. Kikat lite har vi gjort. Men det ska nog hinnas med det också. Har så mycket med skolan nu, min sista 3 veckor nu så det är lite extra mkt känns det som.

• Gerbera

Känns som om man kan börja räkna ner snart... knappt 4 månader kvar, pirr,pirr;)

Efter mycket provande och tittande bestämde jag mig och köpte äntligen igår brudklänningen! Känns jättebra:)))

Vet någon dock hur man gör med klänningen på flyget? Kan man ta den som handbagage? Känns inte riktigt aktuellt att stuva ner den i en resväska som ev. kan försvinna påvägen o hamna i Hongkong...

Har nog också till 99,9% bestämt mig för vilken ring det blir... provat den flera gånger;) Viktigt, ska ju bära den resten av livet:)))

Har dock lite svårt att bestämma mig för brudbukett - rosor, kalla eller gerbera? Färg? Vad ska ni ha för bukett/färg?

• Två ska bli tre

Har följt denna tråd lite titt som tätt då vi ska gifta oss på mallorca 2013.

Gerbera: Har du någon bild på din klänning?
    Behöver alla insperationer som jag kan få :)

• Mel T

Jag vet inte heller vad jag vill ha i brudbuketten. Jag ska chansa och köpa något i blomsteraffären på plats. Min klänning är från partyline.dk.

Har inte köpt ringar än....hoppas det fortfarande finns tid för tillverkning....

Vet inte hur man gör med klänning på planet. Det har jag inte ens tänkt på. Bra att du tog upp det Tack!

Ja tiden går fort. 4 månader....shit. Kom på att där är en hel del kvar att fundera över. Jag vet inte ens hur många som följer med ännu.

• Två ska bli tre
    Mel T skrev 2012-02-22 19:18:00 följande:
    Jag vet inte heller vad jag vill ha i brudbuketten. Jag ska chansa och köpa något i blomsteraffären på plats. Min klänning är från partyline.dk.

Har inte köpt ringar än....hoppas det fortfarande finns tid för tillverkning....

Vet inte hur man gör med klänning på planet. Det har jag inte ens tänkt på. Bra att du tog upp det Tack!

Ja tiden går fort. 4 månader....shit. Kom på att där är en hel del kvar att fundera över. Jag vet inte ens hur många som följer med ännu.
    Åhh.. Tycker partyline har jättefina klänningar till bra priser!
    Vilken klänning valde du?
  • Mel T

Ja hur bra priser som helst. Jag valde en v-ringad chiffong med stenar under bysten. H0902 heter den. Den sys upp och kommer till mig i april!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia