• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallisbröllop2012

Mel T: Wow vilken vacker klänning du valt!!! Jättefin!!!
    Bra fundering där m klänningen i resväskan... kanske inte helt enkelt att ta den som handbagage heller, misstänker jag... hmm...
    Funderar oxå fram o tillbaks ang blommorna... man får väl lov att ta det som finns i butiken då, om man fixar det på plats... men jag tänker att rosor lär väl finnas, det är ju ett klassiskt val... men är löjligt förtjust i gerbera oxå :)

Det är bara drygt tre månader kvar för våran del, helt ofattbart när man tittar ut o ser snö o åter snö... ;) läääängtar till sol o värme!!! :)

• Två ska bli tre
    Mel T skrev 2012-02-29 08:58:02 följande:
    Ja hur bra priser som helst. Jag valde en v-ringad chiffong med stenar under bysten. H0902 heter den. Den sys upp och kommer till mig i april!
    Verkligen superfin!
    Grattis till ett bra val :)
  • Mel T

Tack så mycket. Kul att ni tyckte den var fin. Den var enkel, precis som jag tänkt mig. Ville egentligen inte ha med stenar men denna satt som handen i handsken när jag tog på den. Det var fint med stenarna. Känner mig nöjd och glad. Är det bara jag som köpt? Är nyfiken på er andra? Bilder/länkar?

Mallisbröllop 2012. Jag har sett bilder och läst beskrivningar från andra som köpt blommer på plats i hamnen. De har köpt gerbera i olika färger som varit "rundbundna". Fina, enkla och passande till strandbröllop. Så har de inte rosor så bör de ha gerbera. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha....jag skulle kunna tänka mig att ta de där rosa blommorna som brukar växa överallt på buskar bougavilla eller hur det stavas. Eller hibiskus eller något annat strandpassande. Men då måste kan ju binda själv också och det vet jag inte om jag vågar mig på.

Förhoppningsvis ska vi komma iväg i helgen och titta på ringar! Hoppas hoppas....

• Mel T

Hur ska ni ha håret? Eller i håret? Ska ni ha väska? Skor?

• Sanna87

MelT - vilken fin klänning du har hittat. Vad fick du ge för den? det står ju inga priser på deras hemsida...

Jag tror jag har bestämt mig för en liten enkel bukett med rosa gerberor, och kanske lite lite grönt.

Jag har inte bokat någon frisör eller makeupartist utan tänkte göra det själv. Har kikat en hel del på you tube, har hittat en tjej som gjort en massa tutorials med en massa fina frisyrer. om man söker på lilithedarkmoon så finns det massa bra tutorials så man kan lära sig själv att göra frisyren.

Har hittat en fin frisyr där håret hänger lite löst på ena sidan, sedan tänkte jag sätta in blommor eller pärlor i håret. Det är det jag funderar på nu..  www.youtube.com/watch&v=yob8ngo8brI

Har inte tänk att ha någon väska, skor tror jag det blir ett par enklare med en liten klack.

• Mallisbröllop2012

Mel T: okej, vad bra, ja jag tror nog att det löser sig m blommorna. Tror inte att jag heller vill binda ihop några själv, känner att jag hellre förlitar mig på proffsen ;) va in i en blomserbutik här hemma igår o kikade lite på blommor oxå, mest för att få en känsla av vad som finns o vilka färger som finns. Blir nog bra!!

Hämtade ringen igår!! :) Känns såå bra, nu vill jag verkligen att det ska bli juni!! :) Klänning har jag oxå köpt, tokfyndade på rean, vit sommarklänning som är v-formad med typ volang längs med v:et o ner en bit på bröstet/magen. Nertill är den oxå som skuren i v-form, jag, lite svårt att beskriva, hehe. men jättefin :) Skor har jag sen tidigare, vita m liten klack. Hoppar väska, måste iaf ha en stor m till barnen o så, så den får mamma hålla reda på :)

Håret har jag börjat fundera på o skickat lite bilder som jag hittat på nätet till min frisör, ska även fota mitt eget hår(jag har ganska långt, mörkt) o skicka bild till henne, lutar åt lite lockar o nån liten uppsättning tror jag. funderar oxå på om jag vill ha några pärlor i... vet inte riktigt.. :)

• Mel T

Sanna 87: 2200kr kostade den.

Fin frisyr men jag har page så jag får snällt leta  vidare.

Jag tänkte också göra hår och smink själv. Ska boka en lektion på antingen mac eller Makeupstore. Min frisör ska tänka ut något som jag enkelt kan fixa själv. Är dock inte så bra på sånt.....Ska kolla in sidan du tipsade om.

Var och kollade ringar i helgen och har bestämt mig. Ska bara välja vilken guldsmed jag ska använda.

Vad ska ni ha för ring?

• Mallisbröllop2012

Mel T: Jag har valt ring från Schalin, vi har förlovningsringar av samma märke, o vigselringen heter Glimma.

Sanna87: jättefin frisyr, du får träna lite hemma så går det säkert jättebra, såg ju inte svårt ut iaf. :)

• MLI88

Planera att gifta oss i Mallorca i augusti. Tänkt fixa någon enkel frisyr och smink själv. Tänkt åka dit tillsammans med närmast familj men fastnar i planeringen. Bukett? Hur fixar man det? Hur gör man när alla familjer bokar olika resor? Vi vill ju bo fint med all inclusive. Man vill ju ändå bo i närheten av de andra..

• MLI88

Såg på svenska kyrkans sida att de kan hjälpa till med bukett :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia