• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallisbröllop2012

Sanna87: Håller på att boka den spanska killen som finns med på svenska kyrkans sida, han har lite olika priser, det billigaste/enklaste kostar 150 euro, samt resekostnad på 75 euro. Kika in på deras sida så ser du mer!

Japp, frisören kommer till mitt hotell, så det känns skönt, har bokat en svensk tjej som heter Linda Clarin, finns oxå på sv kyrkans hemsida. Nu ska jag bara försöka bestämma mig för hur jag vill ha det... :)

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - såg visst att jag skrivit lite galet i förra inlägget, haha. Fotograf har vi ju bokat. Jag skulle egentligen skriva att jag funderade på att boka frisör, haha, vad fel det kan bli.

Vad får du betala för frisör när hon kommer till hotellet? Vart skulle ni bo?

• Mallisbröllop2012

Sanna87: :) okej, ja, då förstår jag! Hon tar en reseersättning på 45 euro om det är utanför Palma.För bruduppsättning tar hon 120 euro. Nu håller jag på att byta fotograf oxå, hehe, hoppas att det går vägen! Ska bli skönt när allt e bokat o klart!

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - okej, då vet jag lite mer vad jag har att fundera över. Tänkte köra en liten budgetkoll och se hur vi ligger till än så länge :)

• vitvå2011

mallisbröllop: Vilken fotograf ska ni ha?

• Mallisbröllop2012

Vitvå2011: jag håller på att boka den svenska tjejen, Johanna Gunnberg, håller tummarna för att hon kan! :) Ser att du oxå bokat henne!

Är du klar med allt övrigt? Jag funderar fram o tillbaka ang bukett, vill ha en enkel men vet inte vilka blommor än. Har fått klart för mig att det finns en blosteraffär vid hamnen i Alcudia, funderar på att gå dit när vi kommer ner, problemet är bara att vi kommer ner lör natt, mot söndagen, o vi ska gifta oss på måndagen. Vet inte om de har öppet på söndagen... Har mailat till fritidsresor för att se om de har koll på hur butikerna där har öppet!

• Mel T

Hej på er.
    Oj vad ni har planerat länge är min första reaktion, min andra...vad lite tid jag har på mig nu. Vi har precis bokat vigseldatum och hotell (idag). Allt är nytt och spännande. Känner massor av glädje men även panik. Har massor att ordna nu framöver. Gifter mig i Alcanada 25 juni. Flyger också ut lördag kväll/natt så jag har bara söndag och måndag förmiddag på mig när vi kommer ner.

Har också läst att blomsteraffär skall finnas i hamnen i Alcudia.

Vet någon om det finns någon annan frisör? Eller hur det annars är att klippa/styla sig hos frisörer i Alcudia?

Vill också har en chiffongklänning och måste sätta igång och leta. Har inte ens förovningsring! Var ska ni ha bröllopsmiddag?

Har ni gäster som följer med?

Någon som kan tipsa om var man kan hitta typ linnekostymer för män?

• Mallisbröllop2012

Mel T: Hej! Jag kan ju bara prata för mig själv, jag är en sån som gillar att planera o vara ute i god tid, men jag tror inte alls att du behöver känna nån stress! :) För mig är det halva grejen med att planera o framförallt att få längta! :)

Jag fick besked från fritidsresor om att de flesta butiker håller stängt på söndagar, men jag tänkte ev skicka min mamma (som kommer ner på fredagen) till blomserbutiken på lördagen för att kolla lite o sen får ev hon gå dit på mån fm o fixa buketten åt mig. Får se... :) Känner inte till någon anna frisör där, tyvärr.

Vi har våra två barn med oss samt våra föräldrar, o bröllopsmiddagen har vi inte bestämt oss för var den ska vara men det fanns bra m tips på fritidsresors sida så vi tänkte kolla lite mer där o se om vi hittar nåt som faller oss i smaken ;)

• Mel T

Jo Mallisbröllop2012, jag vill också minnas att det mesta är stängt på söndagar. Tänkte se om man kan lyckas hitta affären via internet.

Vi funderar på att ha middagen där vi gifter oss, någon annan som funderar på det och har lyckats få kontakt med dem?

• Sanna87

Mel T - vad roligt att ni också ska gifta er på mallis.
    Vi ska gifta oss i alcanada den 30 augusti, vi åker ner en tisdag och gifter oss på torsdagen.
    Tänkte också köpa blommor där nere, tänkte också på den blomsteraffären i hamnen.

Vi har funderat på bröllopsmiddag på la terazza direkt efter bröllopet, men jag hittar inte så mycket om resturangen. Har bara hört andra som sagt att den är bra. tänkte höra med fritidsresor om dem vet något om restaurangen.

Jag vill också ha en klänning i chiffong, har hittat många fina i chiffong på missmoneypenny.nu
    Har hittat en där som jag föll pladask för =)
    Vet dock inte hur dem är att beställa ifrån. någon annan som vet det??

Vi åker med våra två barn och sambons föräldrar och syster. Så det blir litet och enkelt.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia