• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • grynet103

Vi ska inte gifta oss på Mallorca men däremot ska vi dit till Alcudia i början av augusti 2012 på bröllopsresa på Sunwing Hotellet, längtar som bara den =)

• vitvå2011

Vilket datum ska ni gifta er Sanna 87?
    Vad kul att det är klart..
    Vi ska bo i Alcudia, Sunwing resort. Vara där i två veckor.
    Jag har köpt en enkel klänning från Bonprix som egentligen inte är en bröllopsklänning men den är vit iaf;)
    http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-lila-946320/?bundle=2642401&type=image&sk=7440&sco=vit&fb=0&sourcePageClick=article_image

Grynet103: När ska ni dit och vilken hotellbygnad ska ni bo i?
    Vi åker den 24 jul-7 aug..

• Sanna87

Den 30 augusti säger vi ja till varandra. Spännande som bara den. Har inte bokat resan ännu men det kommer att bli blue star club estrella de mar och spa i alcudia som vi kommer bo på. Vi åker en vecka. Vitvå - Guud vilken fin klänning, och vilket Jag funderar på någon utav dessa två. Men jag kan inte riktigt bestämma mig. www.missmoneypenny.nu/sv/brudklanningar-1/brudklanning-i-chiffong-7.html www.missmoneypenny.nu/sv/brudklanningar-1/brudklanning-i-chiffong-6.html Grynet- härligt med bröllopresa. Det blir första gången för mig på mallis, har aldrig varit där innan :) har någon utav er varit där innan? Ursäkta att min text blir i en enda klump, mina radbrytningar vill inte fungera.

• vitvå2011

Vilka fina klänningar. Tycker båda var jättefina.

Har varit på Mallis förut. Som ung i Magalluf och för två år sen i Alcudia, Sunwing resort.

Sunwing är verkligen det bästa med barn. Precis vid stranden.. nära till hamnen.
    Gillar verkligen Mallorca som resmål med barn.

grynet: Har du varit där förr?

• Sanna87

Sunwing, då reser man med ving va? Vi har kollat resa med fritidsresor men imorgon ska vi åka in till resebyrån och kolla mer, Så ska absolut ta en titt på sunwing då :)

• lillis07

Grynet, vitvå o Sanna!! Har ni bokat fotograf, frisör och make up till ert bröllop?? Jag och min sambo planerar och gifta oss på mallorca i aug 2012 och tar tacksamt emot förslag och tips. Hur ska ni göra med brudbukett??

Vet ni vad det kostar på ett ungefär med taxi mellan alcudia o palma med taxi??

• vitvå2011

Jag har bokat, frisör, smink och fotograf.

info@frontpagemakeup.com Frisör coh smink. Hon heter Annika Fredriksson Brannan. Tror det är samma mail till fotografen som heter Johanna.

www.frontpagemallorca.com

När ska ni gifta er?

brudbukett tänkte jag kolla upp när jag ska på konsulation hos frisören. Ska inte ha någon avancerad bukett men vet att kyrkan även kan fixa buketter.

Var ska ni bo?

• lillis07

Åh tack så mkt för tipsen vitvå2011. Vi har inte bokat ännu men har planer på och gifta oss i mitten av aug och helst i alcanada. Ni då?? Verkar vara mkt bokat redan i aug.
     Vi har tittat på sunwing alcudia.
    Vart ska ni bo??  Var några år sedan vi var i Alcudia men har för mig att det finns någon blomaffär nere vid hamnen, kanske ordnar en bukett själv.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia