• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • vitvå2011

Vi ska bo på sunwing resort, Las Piramides.
    Vi gifter oss i Palma vid någon avskild plats vid marinan då vi inte har något bröllopsvittne med oss så står kyrkan för det om man viger sig vid kyrkan.

• Sanna87

Kul med fler som ska gifta sig på mallis. Lillis02 - vi ska gifta oss i slutet av augusti, det fanns bara en tid kvar den dan vi ville så det verkar redan vara mycket bokat, vi gifter oss i alcanada så taxi till Palma vet jag inte vad det kostar, det finns ju en svensk taxichaufför på kyrkans hemsida som man kan boka å säkert komma överens om pris. Tänkte fixa smink oc frisyr själv och se om man kan hitta nåt ställe som säljer blommor, vill helst ha en enkel bukett med rosa gerberor. Bokade resan idag, vi kommer åka med Fritidsresor och bo på estrella de mar, det ligger i nära gamla alcudia och hamnen, ca 10 min från alcanada.

• grynet103

Vitvå2011 och ni andra: Vi kommer ner 4 aug mitt på dagen och ska också bo på Las Piramides :) 2 veckor med al inclusive, ska bli såå härligt =) Vore ju jättekul om vi sprang på varandra därnere!! Har aldrig varit på Mallorca förrut, var helt inställd på Cypern först men när vi fick tips om Mallorca och att det var så bra där, och att det är så kort flygtid dit så ändrade vi om =) Skönt med kortare flygtid med en 1,5 års yrväder med sig hehe =)

• grynet103

Har ingen aktiv bröllopshemsida här men skriver en hel del om bröllopet på min blogg och om man klickar på kategori bröllop så ser man även hemsidan till bröllopet där! =)

Välkomna att kika in:

systerulrika.blogg.se

• vitvå2011

grynet: Vad kul, då ses vi säkert vid stranden.
    Har du barn? Gamla?
    Hur gammal är du? Var bor ni?
    '

• grynet103

Vitvå2011: jag har en dotter som kommer vara nästan 11 år till sommaren samt en liten sladdis som kommer vara ca 1,5 år i sommar, så det lär bli livat hehe...vi beställde faktiskt en Happy Baby lägenhet med staket just för att slippa springa efter lillan heela tiden...hon älskar vatten så hon lär ju snabbt snappa upp var pooler och dyligt är haha...jag är 39 år och bor i Västra Götaland :) Skickar tillbaka samma frågor :)

• vitvå2011

Jag är 33 år nu men 34 år då..
    Sambon är då 39 år.
    Vi har två pojkar på då 3,5 år och 5,5 år.
    Vi bor i Västerås

Vi önskade en bottenlägenhet men man vet aldrig om man får som man önskat men kan ju hoppas.'

• Sanna87

Vad roligt tjejer att ni kommer vara där samtidigt och på samma hotell. Här står det lite stil med planering just nu faktiskt. Ska betala bokningsavgiften för vigseln imorgon, så få är det verkligen klart att den dagen är vår :) längtat så himla mycket. Har börjat fundera på lite kläder till barnen men det är ju ingen ide att löpa ännu då man inte vet deras storlek dem kommer ha då. Har bestämt mig för en klänning men jag kommer nog inte att beställa den förrän i början av nästa år. Funderar på vad man ska ha för skor, jag vill gärna ha ngn nätt sko tror jag med en liten klack. Hur går planeringen för er andra?? Förrresten ngn som vet en sida man kan köpa fina bröllopsböcker på. Skulle gärna vilja ha en bröllopsbok där man kan skriva ner planeringen och minnesdatum för saker inte en bok där en massa gäster bara kan skriva, känns onödigt då vi inte ska ha ngn särskild bröllopsfest. Men dem jag hittat är mest bara där gäster kan skriva och sådär.

• Mallisbröllop2012

Åh, hittade den här sidan nu... e ny här... :)

Juni 2012 blir det äntligen av för våran del :)

Vi tänker åka ner med våra två barn samt våra föräldrar, har tänkt boka genom Fritidsresor eftersom de flyger från en närliggande stad, skönt att slippa åka till Sthlm! Vi siktar på Alcudia, hotellet blir Paraiso de Alcudia.

Har varit i kontakt med en tjej som heter Linda Clarin ang. håruppsättningar, o mailat fotografen Johanna Gunnberg men ej fått svar där än, hoppas på det bästa! Har även varit i kontakt med sv kyrkan, verkar vara bra service där!

• Gerbera

Mallisbröllop2012! - När i juni gifter ni er? Vi ska också gifta oss i juni, den 18:e.

Bokat Linda Clarin - make-up och håruppsättning och fotograf Johanna Gunnberg.

Funderar hur jag ska göra med brudbukett... någon som vet om det finns någon blomsteraffär i Alcudia?

Tips på restaurang för bröllopsmiddag?

Transport... kanske limousine?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia