• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-11 14:50:24 följande:

Vad jag blir förbannad, alldeles nyss fanns klänningen där, nu kommer man inte längre in på den, men den ligger kvar i översiktsmenyn över klänningarna...

Det var nästan droppen, nu slutar jag leta efter klänningar!!!!

Jag lyckades beställa den i S! (eller vilken det nu var FlörtDen långa som vi skrev om i "icke traditionella"-tråden)Kolla med jämna mellanrum så dyker den kanske upp i rätt storlek.
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-11 13:59:41 följande:

Guanaca - jättefin klänning, känner du dig bekväm med klänningen så tycker jag absolut du kan ha den även inför prästen. det är ju trots allt det viktigaste att du känner dig bekväm med den tycker jag.

Mel T - jag har funderat på ett par ballerina skor som jag hittade på diechman, dem var blommiga med vita pärlor i en rad över foten. Men sen har jag funderat på ett par sandaler med kilklack också, finns ju en uppsjö att välja mellan.

Mallisbröllop2012 - wow 2 månader kvar, det går ju jättesnabbt. Vi har många månader kvar.

Kan vi inte göra en liten lista i trådstarten eller något över vilka datum alla ska gifta sig, hade varit roligt.

För övrigt är jag tillbaka på ruta ett igen när det gäller klänning. Fick lite information om att den som sålde den klänning jag bestämt mig för inte verkar vara särskilt pålitlig, så jag la ner det ganska omgående. Så nu är jag tillbaka där jag började med att hitta en klänning. Letar efter både långa och korta klänningar. Letar överallt hela tiden känns det som. Ibland känns det som jag ger upp snart. Får väl gifta mig i shorts och linne, haha.

Letar efter någon bra klädsel för sambon också, vad ska era man2bes ha på sig? Jag är mest inne på någon ljus klädsel, kanske ljusgrå kostymbyxor, skjorta och eventuellt ljusgrå väst.

Min klänning var rätt genomskinlig (den korta som jag fått hem alltså) Såg naveln igenom, och då stod jag ändå hemma på kvällen med dämpad belysning. Så om den funkar efter att jag bytt den till mindre storlek så måste jag ha nån kropssstrumpevariant eller nåt under!

Vore jättekul med "fakta" i tråden, hur fixar vi det? Vet ej om jag vill lägga upp datum och tid dock, är så hemlig he he.

Vi har iallafall bokat vår välsignelseceremoni nu, i Alcanada. Känns så bra! Hade lite panik över att vårt bröllop endast skulle vara 2 minuter inne i konferensrum i kommunhuset i vårt trista lilla centrum Rynkar på näsan
    Men nu blir det en ceremoni på stranden.

Sambons kläder har jag inte en aning om. Han bryr sig inte så mycket, och jag tycker ju också att han är allra snyggast i jeans och sneakers, men kan man ha det inför prästen??!!! Jag har nog aldrig sett honom i kostym och vet inte om han skulle investera i en sån Förvånad

Blommor tror jag att jag försöker fixa i "vår" by, så att jag har dem innan vi åker till Alcanada. Undrar förresten hur vägen genom bergen är?! Antagligen hyr vi bil för att åka till Alcanada, eller om vi kan ordna taxi. Tror att det är ca 6 mil, och slingrande bergsvägar. Det kanske tar timmar att ta sig dit! Någon som varit på Mallorca tidigare och åkt uppe på nordvästra kusten genom bergen?
  • Mallisbröllop2012

Men Sanna87 vad struligt m klänningen... :( Men den på bubbleroom var ju oxå jättefin! Ta nya tag en annan dag så hittar du rätt!!

Jag hittade dotterns klänning idag!!! hihi när man inte letar, iaf inte specifikt. Skulle köpa byxor åt sonen o då sprang jag över en superfin klänning till henne!!! Skönt att det är gjort!!

• Sanna87

Guanaca - så himla roigt att ni fick er ceremoni med så kort varsel, och att du hittade en till klänning. Den var verkligen jättefin. Skor tror jag nästan du kan ha vad som, beroende på hur lång klänningen blir på dig, ett par fina sandaler med en iten kilklack hade säkert vart fint, dock inte för stor kilklack tror jag, eller ett par sandaler med en vanlig låg klack.

Jag hittade en annan lång känning på nelly, det var ett band över högra axlen och sedan strassdekoration över vänstra bröstet, har mailat och frågat om dem får in fler, men funderar på att köpa den andra och tillbaka den om det skulle vara så att dem får in den igen.

Vart på mallorca ska ni bo? Vi ska bo i Alcudia, så för oss blir det inte så långt att åka, tror det ligger ca 10 min från alcudia.

Blommor tänkte jag fixa i en blomsteraffär som tydligen ska ligga nere i hamnen i alcudia.

Har aldrig sett min sambo i kostym heller, haha. och med tanke på att det är så litet bröllop så känns det inte rätt med en kostym, därför är jag lite tveksam till västen jag funderade på, men ett par ljusgrå kostymbyxor, har hittat ett par fina på dressman för 400 kr, och en ljus skjorta tror jag blir bra. Känns fint men ändå inte för mkt...

Mallisbröllop2012 - vad roligt att du hittade dotterns klänning. Dem man bara springer på blir ofta dem bästa, hihi =)

Ja, jag tror jag lägger ner letandet ett tag nu, har ju dock till slutet av augusti på mig, så vem vet kanske kan fynda ngn gammal studentklänning någonstans, haha. Men sen är det ju om man vågar vänta för länge.

• Sanna87

Mailade ju Nelly igår om klänningen jag hittat. Idag hade jag fått svar. Klänningen fanns kvar i deras sortiment men dessvärre visste han inte när dem skulle få in den igen. Men bra kundtjänst som det verkar vara så la han som svarade på mailet in en produktbevakning åt mig. Så jag kommer få ett mail när dem får in klänningen igen.

Så nu tror jag att jag lägger ner klänningsletandet ett tag och inväntar mail =)

• Guanaca

Vad bra! Jag måste nog ta en av de jag beställt! Har inte tid att leta mer Och om sambon har mer ledig kläder så funkar nog den korta bättre (plus att han gillar när jag har korta klänningar he he) Vi ska förresten bo i Soller.

• Sanna87

Guanaca - vet att du vill vara lite hemlig, så du behöver inte säga när ceremonin blir men när åker ni till mallis?

Du har ju verkigen hittat två jättefina klänningar så vilken du än väljer så tror jag din sambo kommer tycka du är strålande vacker på er dag =)

• Guanaca

Vi åker om ca 3 veckor! Har nästan bokat fotograf nu. Ingen av dem som kyrkan rekommenderar men hon verkar mycket duktig. Hoppas man inte blir lurad bara Vad får ni som bokat den svenska tjejen betala? Har mailat henne men inget svar ännu. Kvarstår att få hem klänningar, den från BubbleRoom som jag beställde i mindre storlek är på väg men den långa vackra från Nelly har inte ens skickats Sambon måste ha kläder. Jag måste kolla efter skor. På plats kollar jag blommor. Vill också ha rosa gerberor! Eller bara en, ingen bukett. Eller skulle det se fånigt ut? Är det någon som har koll på var vigselplatsen är i Alcanada? När får man alla uppgifter från kyrkan? Måste ju hitta dit och ge adress till fotografen Går man igenom ceremonin tex om man vill ge varandra egenkomponerade löften, i samtalet med prästen timmen innan eller ska man ta upp det med kyrkan innan? Får man välja en bibelvers som läses? Tusen frågor Skulle vara kul att höra från nån som redan gift sig på mallorca

• Sanna87

Guanaca - oj, jag har ingen koll på allt det där kring vigseln ännu. Har fått ett mail med en blankett vi skulle fylla i och lämna i till dem senast ett par veckor innan vigseln men det är ju så lång tid kvar innan det är dax för oss. Vet ju inte om det skiljer ngt på om man ska ha en välsignelse eller vigsel. Dry finns en tråd som heter bröllop på Mallorca 2011 eller ngt liknande, sök efter den tråden vettja och se om du kam få några svar där. Hoppas att allting går bra för er, 3 veckor går snabbt :)

• Guanaca

Tack Sanna87! Har nu läst hela 2011-tråden och det verkar ju som att man träffar prästen på la terazza och att själva samtalet inte tar så lång tid. Antar att man får exakt adress etc av kyrkan när de fått betalningen? Ska maila dem och fråga iallafall. Funderar på att beställa en till klänning från BubbleRoom för att prova. Hoppas den från Nelly kommer denna vecka. Svårt att köpa skor när jag inte vet vilken klänning jag ska ha Börjar få lite panik, har vi tagit oss vatten över huvudet när vi ska åka så långt för ceremonin? Hoppas det går bra!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia