• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Mallisbröllop - uscha låter inget vidare där med snö, vart bor ni någonstans? Vi har haft 13 grader och solsken idag, fast blåsigt. Vilka fina klänningar både du och tjejen ska ha. Själv väntar jag fortfarande svar från Nelly, har även kikat på en del klänningar på blocket faktiskt, finns ju mkt nya klänningar där. Mejlade en tjej häromdagen m en fin chiffongklänning men dock inte fått svar ännu :( Vanliga röda rosor är ju också jättefint, vad får gr för en bukett vis kyrkan??

• Guanaca

Här har det hänt en del tråkiga grejer och vi kommer tyvärr inte kunna åka på vår resa Gråter Känns förj***igt! Rynkar på näsan Här har man jobbat o slitigt hela vintern och bara längtat till denna underbara resa i solen, alla kläder o all planering är klar, vi skulle haft ett perfekt bröllop och resa.... Besvikelsen är enorm.

Vi ska se om vi kan få boka om med kyrkan och fotogtrafen och förhoppningsvis kunna komma iväg i september. Men det kommer ändå inte riktigt bli samma sak känns det som Rynkar på näsan antagligen blir det den borgeriga vigseln nu iallafall det datumet som är bestämt, men känns inte kul. Vill inte gifta mig när allt bara känns trist och ledsamt... Kanske vi bara gifter oss borgerligt och inte berättar för nån och när/om vi lyckas komma iväg igen i höst så är det "det riktiga" bröllopet. och med gladare stämning...

• Mel T

Guanaca; så tråkigt. Hoppas det blir av i september!

Vitvå2011: jag mailade med La Terraza. De öppnar inte förrän i maj. Jag har bokat bord men har inte fått ngn meny ännu. Så det är en chansning. Det tog lite tid att få svar, kanske en vecka eller två.

Mallisbröllop2012, fina klänningar. Som jag skrivit innan satsar jag på att fixa håret själv efter lite tips från min frisör. Vill ju ha bröllopet enkelt så då gäller det att inte rusa iväg med hår, blommor, makeup etc. Tänkte göra makeup själv oxå. Jag är nte bra på ngt av det men det är ju ett strandbröllop! Man får vara rufsig och lite glansig.

Maj:
    7:e - Guanaca

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• Sanna87

Guanaca - men usch vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Hoppas att allting ordnar sig för er och att ni kommer iväg i september. Förstår dig att inte den borgerliga vigseln känns lika rolig om den skulle bli av... uscha..

• Guanaca

Mallisbröllop- gud vad fina klänningar Jag försöker se det positiva i det hela med vår uppskjutna resa. Jag får mer tid att att planera hår och smink kläderna är ju dock klara så nu får de hänga där och vänta i 4 mån! Och så får jag ju läsa era berättelser om era bröllop innan det är dags för oss, eller hur?!

• Guanaca

MelT- jo men visst behöver hår och smink inte vara perfekt! Och så kan man göra det så som man själv gillar. Och ja, lite rufsigt på stranden är ju bara vackert! Jag fick jättebra tips av min frisör, tupera lite för volym och sen bara dra bak håret och fästa med ett par spännen. Blev fint och enkelt (dock är jag inte bra på att tupera så det måste jag öva på nu!)

• Mallisbröllop2012

Guanaca: Usch var trist!!! Men håller tummarna för att det blir av senare då, o att allt går som ni tänkt! o som sagt,. då kan du ju få massor av tips o inspiration av oss som varit ner före er!! :)

Sanna87: Ja, vi bor ju i norra sverige, men snön är iaf borta igen, så nu hoppas vi verkligen att den inte kommer igen!!! Har hört att Umeå fortfarande har snö, så långt norrut bor vi inte ;) Buketten från kyrkan går på 85 euro, lite över min egentliga budget, men m tanke på att vi slipper allt strul m det själva, o att det ändå inte blev så mycket dyrare så valde vi att göra det enkelt för oss.

Jag har oxå bokat in en tid hos min egen frisör nu, så vi ska diskutera lite tips o så, hon trodde dock att jag bokat en biljett till henne oxå så hon kunde få följa med o göra håret ;) hade ju varit nåt det, hehe!

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - jaa, visst men det vore vä nåt det, kanske lite dyrt dock för att få frisyren fixad :P

Jo, klart det är ju alltid skönt att veta att dem fixar och tar med buketten, men jag kommer nog chansa och hoppas att den där blomsteraffären finns kvar när vi åker dit.

Skönt att snön försvunnit hos er, här har vi bara regn hela tiden tycker jag. Inte bättre det tycker jag.

• Ninjis

Hej!

Hittade precis den här tråden. Vad kul, det verkar vara fler som har kommit på att man kan åka iväg och njuta av bröllop utomlands!

Vi har precis bokat vigsel i Palma i början av september 2012. Letar nu bra restaurang i palma för bröllopsmiddag. Vi kommer vara runt 15 personer och vill ha en ganska enkel middag samtidigt som det såklart ska vara lite festligt, det är ju ändå en bröllopsmiddag Är det någon som har något bra tips? Har tittat igenom tidigare diskussioner men mest hittat tips till Alcudia.

• Guanaca

Hej o välkommen Ninjis!
    Ja, de flesta verkar ju inte gifta sig i Palma... Men det är ju en större stad så måste ju finnas många fina restauranger.
    Kolla om kyrkan har några tips.
    Prova att Googla. Jag har hittat mycket tips om Mallorca på nätet, olika reseforum etc. Finns mycket info på engelska så går att få fram en del även om man inte kan lite spanska, är ju mycket engelsmän som bor där och de flesta hotell och restauranger verkar ha bra info även på engelska.
    Har för mig att jag läste ett tips om restaurang för bröllopsmiddag i Palma, kan det har varit på destinationmallorca.se???

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia