• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca
    http://www.destinationmallorca.se/fragor_svar?action=show&id=3

Där fanns det till och med frågor o svar om bröllop!
    Restaurangen de tipsade om i Palma hette Koldo Royo, men det var ju i och för sig 2006 detta skrevs, så kan ju ha hänt mycket på sex år!
    Prova att skriva till dem, om de fortfarande är verksamma... bloggen var senast uppdaterad 2010 Obestämd
  • Guanaca

Maj:

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

• Sanna87

Ninjis - välkommen hit. vad kul att fler hittar vår lila tråd. Vart i palma ska ni gifta er, blir det kyrkan, nedanför kyrkan eller blir det något eget ställe??

Idag la jag in om semester på jobbet den perioden vi ska åka, la sammanlagt 2 veckor så jag hinner med all packning och sen några dagars njutning när vi kommer hem. Lika bra att vara ute i god tid. =)

• Ninjis
    Guanaca skrev 2012-04-29 19:59:36 följande:

Maj:

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis 

• Ninjis

Hej!
    Tack för tips!
    Ska maila både kyrkan och restaurang tänkte jag. Känns ju som att man inte vill chansa med denna middag...  

Vi har tänkt oss att gifta oss nere i marinan i Palma, såg någon bild på kyrkans hemsida som såg trevlig ut. Hoppas bara på att det inte är för mycket som händer runt om så det blir svårt att höra vad som sägs. Är det någon annan som har något annat tips på plats att gifta sig på i Palma?

Känns riktigt spännande och kul. Vår närmaste familj och vänner ska följa med så det ska bli riktigt roligt att både få dela detta med dom men även få ha gemensam semester.

• Mallisbröllop2012

Oj, vad tiden går fort nu då! fem veckor kvar!! :) känns lite overkligt faktiskt, det har varit så lång tid kvar så länge, o nu kan man i princip börja räkna ner!! hihi

Sanna87, jag tror absolut det löser sig bra m att fixa blommorna på plats, för oss blir det dock för stressig då vi kommer ner lör natt mot sön o sen är det som regel stängt i affärerna på söndagarna, o sen är det dags på måndagen, o då ska det ju fixas m hår o annat, o vi har en tidig em-tid för vigseln, så det känns skönt att slippa stressa! Våga vägra stress på bröllopet/semestern!! :)

Vad jag förstår av listan är jag först ut här, så jag ska göra mitt bästa m att återrapportera när vi kommit hem o har landat lite i att man faktiskt kommer att vara GIFT då!! hihi

Njut o längta nu allihop, det går fortare än vad man tror!! :)

• grynet103

Var med och skrev lite i början på denna tråd, jag ska inte gifta mig på Mallis men däremot ska vi på Bröllopsresa till Sunwing Resort Alcudia & Spa mellan 4-18 augusti...gisses vad jag längtar! Var det några fler som kommer vara där under den tidsperioden??

Fick mail från Ving att det bara är 90 dagar kvar nu...wiihooooo :D Igår beställde vi en riktigt lyxig hotellnatt på Landvetters flygplatshotell natten innan vi åker, så vi säkert är på plats på morgonen då planet går kl 07.00

Längtar, längtar, längtar!! :D

systerulrika.blogg.se

• Sanna87

Mallisbröllop - då förstår jag verkligen att du väljer att fixa bukett genom kyrkan, det hade jag heller aldrig tvekat att göra om det handlade om samma sits. Vi kommer ner en tisdag och gifter oss em/kväll på torsdag så då då finns det ju lite annan tid. Ja du får verkligen inte glömma att rapportera till oss sen hur allting var! Så spännande att det snart är eran tur. Gisses vad tiden går egentligen.

• Mel T

Mallisbröllop, vi har samma tajta schema som ni. Kommer lör kväll, gifter oss mån 16.00.  Men jag ska nog ändå ge mig på att fixa blommor själv. Föll inte för några av buketterna kyrkan kunde fixa. Har tittat flera ggr men förmår mig inte att välja en. Så det får bli stressigt. Det får lösa sig....kanske ångrar mig om ett tag och väljer en ändå...får se. Du ser, jag är så velig.... Ja tiden rusar. Inte långt kvar.

• Mallisbröllop2012

Mel T, ja snart är det ju dags för er oxå!! :) Ja, jag velade oxå länge kan jag säga, men till slut bestämde jag mig för att ta den lugna vägen, o jag var lite inne på rosor tidigare, så för mig blir det här bra! Det blir det för dig med, oavsett hur du gör! Du får oxå skriva här sen hur allt gick, ska bli så roligt att läsa allas berättelser!! :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia