• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

MelT - så mycket fina klänningar dem hade, dock har jg satt ett maxpris, vill inte lägga för mycket på klänningen.

Missmoneypenny har flera fina i chiffong men dem ligger också kring 2000kr. Ja, det kanske vore något att klippa av den eller färga den, så kanske den kan funka som en maxiklänning..

• Mel T

Fel prisuppgift av mig på Malina klänningarna....sorry, de var ännu dyrare.

• vitvå2011

tack för hjälpen med hemsidan

• vitvå2011
    Sanna87 skrev 2012-04-19 19:58:53 följande:

Gör en liten lista över våra datum som dem som vill gärna får fylla på. Och har jag glömt någon månad så får ni gärna skriva dit den =)

Maj:

Juni:

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• vitvå2011

Skickade en bokning till La terazza. Vilken restaurang.. supermysig..
    Någon som har sett en meny, priser?

• Guanaca

Jättefin klänning Sanna! Tips, kolla på www.monsoon.co.uk När jag bodde utomlands så gick jag alltid in på Monsoon och smekte de vackra klänningarna och drömde Kom på det för sent nu annars hade jag kanske beställts nåt därifrån. Kanske alltför dyra dock för din budget? De hade riktigt fina korta brudklänningar. Jag har bestämt mig för den korta vita axelbandslösa som jag köpte i tisdags, på New Yorker!! Den är i bomull och med "hålmönster" i tyget, gillar det egentligen inte men klänningen var den finaste jag provat och den enda som satt bra. Ska köpa ett svart eller silvrigt band att ha runt midjan istället för det vita som hörde till - detta förutsatt att jag köpernn de svart/grå skorna från deichmann!

• vitvå2011

Någon som kan tipsa om en blomaffär nära kyrkan i Palma?

• Guanaca

En vacker klänning från Monsoon, vad tycks Sanna87? Flört
  • Guanaca

Maj:
    7:e - Guanaca

Juni:

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• Guanaca
    vitvå2011 skrev 2012-04-20 07:28:48 följande:
    Någon som kan tipsa om en blomaffär nära kyrkan i Palma?
    Har aldrig varit där så vet ej! Men googla! Jag googlade på "Flores Palma de Mallorca" (Flores=blommor) och fick upp en del men de var rätt långt från kyrkan. Gick dock in på svenska kyrkan på google maps, och "sökte i närheten", skriv "Flores" (blommor) och så kommer det upp tex denna som ligger på samma gata: Espai de Saflor C.b. Avinguda Joan Miró, 15, 07014 Palma (Mallorca), Spanien Just denna verkade dock inte ha någon hemsida. http://maps.google.se/maps?hl=sv&gbv=2&um=1&ie=UTF-8&q=svenska+kyrkan+mallorca&fb=1&gl=se&hq=svenska+kyrkan&hnear=0x1297b7e1b1519a39:0x25bdd9f63b9c5d34,Mallorca&cid=0,0,2313003303623344220&ei=7fqQT__eNsfNtAajmanTBA&sa=X&oi=local_result&ct=image&ved=0CCgQ_BI
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia