• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Guanaca - visst känns det lite crazy att åka dit och ha en ceremoni eller vigsel, men jag verkligen ni gjort rätt som bokat en vigsel därnere. Sen får ni ju en utflykt till en annan del av mallorca med ju =)

Det finns ju ett svensk par som kör taxin som kyrkan rekommenderar på sin hemsida om man skulle vilja boka det. Jag tror att många taxichaufförer kring alcudia känner till la terazza med för som jag förstått det så är det en väldigt populär restaurang.

Hur länge skulle det ta innan du skulle få klänningen från nelly? Vad har du hittat mer för klänning?

Jag väntar på ett mail från nelly när dem får in den andra klänningen så nu har det (helt otroligt) gått flera dagar utan att jag tittat på klänningar. Hittade en likande den på nelly på ebay om inte nelly skulle få in den andra igen men helst beställer jag inte från ebay, tycker det verkar så krångligt, lättare att retunera till nelly om inte klänningen skulle passa. =)

• Guanaca

Hittade en karta på nätet där man kunde klicka sig fram för att mäta avståndet. Det blev nästan 80 km! men det var genom bergen. Ska klicka mig fram på vägen till palma också, även om det är lika långt så är det större rakare vägar så går nog fortare. Klänningen från Nelly fanns inte. Vilken skit, fick ett mail efter flera dagar att det var nåt fel på lagersaldot. Hoppas de skickar tillbaka mina pengar bara, betalade ju med kort. Har dock sett en jättefin på hm nu, kort också. Ska försöka länka sen när jag inte skriver på mobilen. Ska maila de svenska taxichauffören och se vad de säger. Ska kolla med hotellet också. Men börjar fundera på om vi kanske borde tagit Palma istället

• Sanna87

Guanaca - oj, 8 mil, klart det kommer ju ta en stund att åka, och dem kör väl som tokar i det där landet. Det är ju säkerligen viss skillnad på vägarna till palma.

Jag kommer ihåg en bussresa på teneriffa när vi skulle upp till en liten stad i bergen, oj oj oj, jag är glad att vi kom dit med livet i behåll, hua vad den busschauffören körde på dem där kringel krok vägarna...

Hoppas ni hittar ngt bra sätt att ta er till ceremonin.

Näe, fy vad dåligt från nellys sida, hur kan det bli sånna fel. Usch vad arg jag skulle blivit. Kompensation skulle jag säga.

• Sanna87

Guanaca - vart lite nyfiken så jag kikade på google maps och det är ju mycket närmre till palma egentligen från soller. Ungefär 30 km räknar dem. Och till alcanada räknar dem ungefär 67 km. Men det som är bra med google maps är ju att dem anger flera alternativa vägar.

• Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-04-16 16:30:00 följande:

Guanaca - vart lite nyfiken så jag kikade på google maps och det är ju mycket närmre till palma egentligen från soller. Ungefär 30 km räknar dem. Och till alcanada räknar dem ungefär 67 km. Men det som är bra med google maps är ju att dem anger flera alternativa vägar.

Wow!
    Tack, Google Maps hade jag inte ens en tanke på Flört Enligt den vägbeskrivningen tar det ju bara dryga timmen.
    Vi är nu lite inne på att bo en natt på nåt hotell i Alcanada m omnejd så att vi kan äta en god middag och fira med champagne där. Får se hur det blir!

Vi var och hämtade ringarna idag! Nu börjar det bli verklligt! Min klänning från Bubbleroom i strl S har kommit men hann inte hämta den idag, så får bli imorrn. Hoppas verkligen att den sitter bra, för nu har jag inte så mycket tid kvar! Den jag funderar på från HM är denna:
    http://www.hm.com/se/product/99326?article=99326-B&variant=036
    men nu tyckte jag inte den var lika snygg som när jag såg den imorse.
    En annan variant är denna från MQ http://www.mq.se/shoponline/#http%3A//www.mq.se/estore-Mqestore/modules/pageableRelatedArticleList/prevValue/14/art_id/108904/catname/Klanningar/cat_id/153/sortByField/activation_date/sortOrder/desc

Funderar på rosa (åt det cerisa hållet) skor! Vill ha mitt favoritrosa nagellack och cerise/rosa gerberor. Men skulle det bli alltför mycket med rosa skor? Hittar en massa snygga skor, både pumps och kilklackssandaler men de är för höga! Vill inte ha 10-11 cm höga klackar Har sett rosa skor med lägre kilklack men då är det ingen öppen tå... Svårt att hitta exakt det man vill ha!

Börjar bli STRESSAD hi hi, tiden rinner iväg, och så ska man JOBBA också hmmm hur ska man hinna då med allt man vill göra.
    Och undrar hur vädret kommer att vara? Verkar som att det bara är 15 grader nu och upp mot 19 nästa vecka. Blir nog inte så mycket sol o bad, och jag bör nog investera i en kofta också! Men lär ju vara varmare än här iallafall.
  • Sanna87

Guanaca - det låter väl som en jättemysig ide att ta en natt i alcanada eller omnejd, alcudia ligger ju bara ca 10 min därifrån och där finns ju massvis med hotell. Tänk att ni snart ska åka. Man börjar väl alltid fundera när det är kort tid kvar om man är nölj med alla kläder och om man hittat allt och sådär. Ska ni ha fotograf? Hur ska du göra med hår och smink? Så himla spännande, ser verkligen fram emot att höra din berättelse när ni kommit hem. =)

Kunde inte se klänningen från MQ men den från hm var ju jättesöt tycker jag. Men den klänningen som du redan har är ju också jättefin, så jag tror det blir toppen vilken du än väljer.

Har du tittat på brandos, dem har ju massvis med skor. Kikade lite där häromdagen och jag håller med dig när det gäller skor med kilkack, dem blir alldeles för höga. Jag har nog slopat tanken på kilklack, nu är jag mer inne på en sandalett med lägre klack, ballerina eller en pumps.

Rosa är ju väldigt fint, men frågan är om just cerise kanske kan bli för mycket med skor också, rädd att dem kanske kan ta för mycket fokus från dig i helhet, och det vore ju tråkigt.

Hittils har jag hittat dessa skor jag tycker är fina. Vet inte hur hög klacken på pumpsen är men är orolig att den blir lite för hög för min del, och sen funderar jag på om ballerinaskor blir för "vanligt". Får väl vänta och se lite med tills jag har en klänning och se hur den blir.

• Sanna87

Vad roligt att ringarna kommit, vad blev det för ringar?

Vi har knappt tittat på ringar ännu. Tänk så lång tid det är kvar tills vi ska åka. Det är över 130 dagar tills våran dag =( längtar ju redan jättemycket.

• Guanaca

Då har du 130 dagar på dig att hitta klänning, skor etc! Och att njuta av förväntan och planeringen! Tror jag kommer sakna denna pirriga förväntan sen efteråt Vi ska ha fotograf, har bokat en som heter Yolanda Talavera. Båda de som svenska kyrkan rekommenderar var inte tillgängliga vårt datum. Hittade henne på nätet och älskar hennes bilder och hon är väldigt trevlig i mail, och svarar på en gång! Hoppas det går vägen o man inte blir lurad Smink och hår gör jag själv. Har just varit hos min frisör och fått lite tips, ska försöka hitta fina spännen att köpa imorrn. Har bokat in mig på en sminkning på body shop nästa vecka så hoppas få lära mig lite!

• Guanaca

Vilka snygga skor! Har också funderat på ballerina men vill bara så hemskt gärna ha öppen tå Vill ha en klack i typ den höjden som de du visade Sanna87 men är orolig att klackarna ska sjunka ner i marken. Har tittat på Brandon men de snygga jag såg hade skyhöga klackar och/eller kostade flera tusen! Ska springa runt i butiker imorrn tänkte jag. När var ert datum? Jag orkar inte räkna 130 dagar framåt ha ha. Borde vara mitten av augusti?

• Sanna87

Guanaca - den 30 augusti säger vi ja. Så det är hela sommaren hemma innan vi åker. Hoppas på att vi åker alltför sent utan att det fortfarande finns ngn värme kvar när vi kommer ner. Så jag har ju faktiskt hela sommarmodet att invänta egentligen. Så någon panik är det ju inte ännu. Gick igenom lite idag med budget och sådär och vad som ska göras. Nästa steg blir väl att beställa papper från Skatteverket och från hemförsamlingen som vi måste ha med oss ner. Skorna jag visade kommer båda från diechmann och kostar 249:- per par. Tycker dem har vettiga priset. Brandon har ju absolut väldigt mycket skor men själv tycker jag dem är fördyra. Hoppas eran fotograf blir bra och att ni får fina bilder. Vi har bokat johanna gunnberg. Kommer också göra hår och smink själv.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia