• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Tips på platser (utomhus) där man kan ha sin ceremoni?? Allra helst västra Mallorca runt Soller. Helst nära havet/på strand men inget måste. Ska ringa kyrkan imorrn angående välsignelse! Nervöst! Var hålls era vigslar? Är det på de platser som kyrkan "har" eller har ni bestämt platsen själva? Hur funkar det på Mallorca, kan man knalla ut på vilken strand, bergstopp eller äng som helst? Eller måste man ha nåt tillstånd/prata med markägare? Ska ju givetvis inte ställa mig i någons trädgård, men en vacker avlägsen kulle kan ju tillhöra en vresig bonde Borde kanske höra om vårt hotell har några tips?!

• Sanna87

Guanaca - vi kommer vigas i alcanada på den plats som kyrkan tipsade om, vi ville helst gift oss i alcudia på stranden men då var vi tvungna att ha tillstånd och det hade jag ingen aning om hur man fixar, så då var det enklast att välja kyrkans plats.
    det här blir min första resa till mallorca så jag känner inte till några bra ställen.

• Guanaca

OM vi lyckas få någon tid för välsignelse så får det bli kyrkans platser antar jag... 

Så himla svårt ju att leta efter en plats när man aldrig varit där!

Ska dock fråga hotellet, de verkar ha stora jättefina trädgårdar, och där kanske man kan få ta ett litet avskilt hörn för vår välsignelse. OM vi nu får en tid, och om prästen vill åka dit… Sambon gick med på min idé i alla fall, med välsignelse alltså. Vi var väl alltför snabba med att boka vigseldatum, nu har mina tankar mognat fram och jag vet mer vad jag vill Drömmer

Har mailat kyrkan, de hade ju bara telefontid på torsdagar och måndagar och nu är det påsk! Kan man bara ringa på den telefontiden som står på hemsidan? Har ni mailat och i så fall fått svar snabbt?
    Är nog ganska så kört att kunna få en tid med så kort varsel Obestämd

Vi får nog planera vår egen lilla ceremoni. Kanske lägga pengarna på en fotograf och få fina bilder istället. Och så får vi ta en kyrklig välsignelse om 5 år eller så! Jag som inte ens är troende eller gillar kyrkan speciellt vill nu verkligen verkligen verkligen få en kyrklig vigsel. Känns som det inte är riktigt på riktigt annars. Sambon är kristen och det känns viktigt att få hans Guds välsignelse.

Vi åker om ca en månad! Wow! Oavsett hur det blir ceremoni eller inte så längtar jag så otroligt! Mallorca verkar vara sååå fint, och vill bara äta en massa god paella och dricka vin Tungan ute

Sanna87, hur blev det med frisyren? Har håret klippts av?

• Guanaca

Vi fick en tid för välsignelse Hjärta Åh så lycklig jag blev!

Nu återstår bara att se om hotellet tillåter det i sin trädgård eller om vi måste se oss om efter annan plats.

Kan man stå inför prästen i en kortkort tight klänning? FörvånadFlört
    Denna har jag beställt, hoppas den kommer imorgon så jag kan prova och se hur det känns.

• Sanna87

Guanaca - jodå, håret blev kort, och jag är jättenöjd. Kommer ju särkerligen bli en klippning till innan bröllopet. =)

• Mel T

Hej på er. Här har planerna stagnerat lite känns det som. Fina klänningar ni valt Sanna87 och Guanaca. Skönt att ha en kortare klänning. Själv ska jag ha långklänning  för jag tycker jag passar bättre i det. Men är lite orolig för värmen. Har dessutom köpt en kroppsstrumpa som ska hålla in mage och lår...med andra ord, jag kommer att svettas ihjäl.

Ringar är beställda. Restaurang bokad utan att jag sett ngn meny....hoppas det blir bra. Får menyförslag i maj när restaurangen öppnar. Vi blir 18 pers vad jag vet än så länge, kanske fler. Ska bli så kul! Är mest nervös över hur jag ska klara av att fixa hår och smink själv. Ska gå en sminkkurs tänkte jag. Just nu är jag inne i en "sko letar fas" och "att ha något i håret fas". Så svårt det är....Vad ska ni ha på fötterna? Jag vågar inte satsa på barfota, å ska ju på restaurang efteråt så måste ha skor även om jag inte har det under vigseln.

• Mallisbröllop2012

Sanna87 o Guanaca: Jättefina klänningar ni valt!!!! Kan tyvärr inte heller hjälpa till med någon bra plats, kolla med kyrkan eller fotografen kanske??!

Här är det på dagen 2 månader kvar till den Stora dagen!! Känns härligt!!!! Blivande makens kläder är beställda så nu är det bara dotterns kvar men nu vet vi viken stl hon kommer att ha när vi åker så nu ska vi bara hitta något!!!

Men så var det det här med blommorna.... Blir nog så att vi beställer en bukett från kyrkan ändå, inser att det kommer vara lite ont om tid för alla, så varför krångla... Lutar just nu åt rosbukett, mest för att jag vet vad jag får o hur den kommer att se ut... men ja... vi får se!! :)

• Sanna87

Guanaca - jättefin klänning, känner du dig bekväm med klänningen så tycker jag absolut du kan ha den även inför prästen. det är ju trots allt det viktigaste att du känner dig bekväm med den tycker jag.

Mel T - jag har funderat på ett par ballerina skor som jag hittade på diechman, dem var blommiga med vita pärlor i en rad över foten. Men sen har jag funderat på ett par sandaler med kilklack också, finns ju en uppsjö att välja mellan.

Mallisbröllop2012 - wow 2 månader kvar, det går ju jättesnabbt. Vi har många månader kvar.

Kan vi inte göra en liten lista i trådstarten eller något över vilka datum alla ska gifta sig, hade varit roligt.

För övrigt är jag tillbaka på ruta ett igen när det gäller klänning. Fick lite information om att den som sålde den klänning jag bestämt mig för inte verkar vara särskilt pålitlig, så jag la ner det ganska omgående. Så nu är jag tillbaka där jag började med att hitta en klänning. Letar efter både långa och korta klänningar. Letar överallt hela tiden känns det som. Ibland känns det som jag ger upp snart. Får väl gifta mig i shorts och linne, haha.

Letar efter någon bra klädsel för sambon också, vad ska era man2bes ha på sig? Jag är mest inne på någon ljus klädsel, kanske ljusgrå kostymbyxor, skjorta och eventuellt ljusgrå väst.

• Sanna87

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/little-mistress-1053/one-shoulder-maxi-dress-600444-1/#

http://www.bubbleroom.se/sv/kvinna/bubbleroom-h/klanningar/klänning-champagne-8998

Har kikat ännu en gång efter en klänning och hittade två fina känningar. Funderar på klänningen från nelly, föll direkt för den. Det jag funderar på kring den är hur genomskinlig den är... tittar man på bilderna i stor storlek så ser den rätt genomskinlig ut och det står ju att den är tunt fodrad. Men vad tycker ni annars om den??

Är det lätt att skicka tillbaka om man beställer från nelly och inte gilar den?? Är sugen på att beställa den faktiskt och prova den hemma. priset är ju helt ok också =P

• Sanna87

Vad jag blir förbannad, alldeles nyss fanns klänningen där, nu kommer man inte längre in på den, men den ligger kvar i översiktsmenyn över klänningarna...

Det var nästan droppen, nu slutar jag leta efter klänningar!!!!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia