• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Två ska bli tre - vad roligt att ni planerar, kan tyvärr inte hjälpa dig med svar om make up och hår då jag tänkte fixa mitt själv men vi har bokat fotograf och hon hade flera olika paket man kunde välja mellan. Dem låg mellan 280 och 440 euro, sen kan det tillkomma utgifter för resetillägg.

• vitvå2011

Jag har bokat frisör och det kostade 200 euro med hår och smink..

• mallorca2012

Hej! Jag och min blivande man har också tänkt att gifta oss på Mallorca i slutet av maj. Vi har bokat resan och ska nu bara bestämma tid för vigseln. Vi har inte riktigt bestämt om vi ska vigas i Palma eller utanför Alcudia. Vi ska åka själva med våra 2 små barn och har därför inga vittnen med oss vilket gör det lite svårt att vigas i Alcudia. Vad tror ni om att chansa på att hitta vittnen när vi kommer ner? Slipper gärna själva bilresan till Palma med barnen... Vi ser fram emot ett enkelt bröllop och hade tänkt fixa det mesta själva. Skulle gärna boka en fotograf dock.

• Sanna87

Mallorca2012 - välkommen! Kul att fler hittar hit! Vi har samma planer dom ni. Det blir enkelt med bara våra 2 barn och man2bes föräldrar. Vi gifter oss i alcanada. Jag hade pratat med hotellet och hört om någon reseledare kanske har lust att ställa upp som vittne. Bokar ni fotograf kanske ni kam höra med honom/henne om denne vill ställa upp som vittne. Frågan är ju fri som man brukar säga. Har läst om andra som haft reseledare och fotograf som varit vittne. Vi har bokat Johanna gunnberg som fotograf. Hoppas ni hittar några :)

• Mallisbröllop2012

God fortsättning alla blivande brudar!! :) I år (för oss flesta iaf) blir det då av, härlig känsla! :)

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - detsamma... jaa, tänk i år gäller det, det är verkligen en häftig känsla.
    För oss är det ganska precis 8 månader kvar :) för många utav er andra är det ännu mindre, spännande :)

Jag beställde hem lite blanketter från skatteverket innan jul om hindersprövning och sådär, lite tidigt ute men jag jag hoppas att inte blanketterna hinner bytas ut innan det är dags att skicka in dem.

Hur går det med alla planer för er andra??

Hur ska ni göra efter vigseln, ska ni äta på resturang och har ni brudklänningen då ni som tänkt ha det??
    Vad har ni förresten tänkt ha för klänningar??

• Mallisbröllop2012

Ja, här är det drygt fem mmånader kvar :) Har redan hittat klänning, en vit "sommarklänning" blir det, fyndade dessutom på rean, helt otroligt!! Annars är det lungt med planeringen just nu, letar blomsteraffär därnere, har hittat en vid hamnen, så det finns hopp! Håller på att boka fotograf oxå.

• Sanna87

Jag är kluven när det gäller klänning faktiskt. Har hittat en helt otriligt vacker brudklänning i chiffong, men sen är jag lite kluven kring om jag ska ha brudklänning eller om jag ska hitta någon annan klänning, typ sommarklänning eller liknande. Vit ska den vara iallafall.
    Åhh, det är såå svårt.

Mallisbröllop2012 - ohh, tänkt att det är mindre än ett halvår kvar, det går snabbt =) hur ska du göra med hår och smink?

• Mallisbröllop2012

Sanna87: Ja, det känns faktiskt som att det går ganska fort, innan jul kändes det inte så, men nu känns det som att januari nästan är slut, så det rullar på! Har bokat frisör för håret men kommer att göra sminket själv.

Förstår att det är svårt med klämningen, men man får ju välja det som känns mest rätt, helt enkelt! Haha, lätt att säga... men tror säkert du hittar den du vill ha, oavsett det är brudklänning eller en vacker sommarklänning!!

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - funderar också på att boka fotograf, men jag är inte bered att lägga för mycket på det. Vem har du bokat, och vad kommer du att få ge för det? Kommer frisören till hotellet då eller gör du det i salong??

Tänkte också göra sminket själv.

Det löser sig nog med klänning tror jag, kikar runt lite grann och tillslut hittar jag nog något som passar, hihi.

Har ni andra köpt ringar och vad för ringar kommer ni att ha?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia