• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mel T
    Sanna87 skrev 2012-01-21 17:54:31 följande:
    Mel T - vad roligt att ni också ska gifta er på mallis.
    Vi ska gifta oss i alcanada den 30 augusti, vi åker ner en tisdag och gifter oss på torsdagen.
    Tänkte också köpa blommor där nere, tänkte också på den blomsteraffären i hamnen.

Vi har funderat på bröllopsmiddag på la terazza direkt efter bröllopet, men jag hittar inte så mycket om resturangen. Har bara hört andra som sagt att den är bra. tänkte höra med fritidsresor om dem vet något om restaurangen.

Jag vill också ha en klänning i chiffong, har hittat många fina i chiffong på missmoneypenny.nu
    Har hittat en där som jag föll pladask för =)
    Vet dock inte hur dem är att beställa ifrån. någon annan som vet det??

Vi åker med våra två barn och sambons föräldrar och syster. Så det blir litet och enkelt.
    Hej, tack för tipset med klänningarna men länken fungerade ej. Kanske gör den det senare.

Va roligt att det är så många som ska gifta sig!
  • vitvå2011

Någon som har ett tis på en bra restaurang i Palma? Vi har med två barn och sen är det bara vi två.

Jga har bokat hår, smink, fotograf och nu återstår restaurang och blomor men blommorna tänkte jag ta när jag kommer ner.

• Mel T

Tack Sanna87 men jag vet inte om jag vågar beställa en. Köper aldrig postorder för jag är trött på att alltid få skicka tillbaka grejor.....men där var fina klänningar, nästan som jag tänkt mig.

Vitvå2011, har du kollat på tripadvisor? Där brukar man hitta bra tips.

• Sanna87

Mel T - det är det som gör att jag drar mig också för att beställa på nätet, det är ju inte bara till att skicka tillbaka en brudklänning heller som är måttbeställd. Har du varit och provat några klänningar i nån brudbutik ännu. Jag har faktiskt inte tagit mig så långt ännu, får väl kanske göra det snart.

• Två ska bli tre

Sanna87:

Vi funderar också på att äta bröllopsmiddag på La Terassa

Hittade deras hemsida när jag googlade runt

Här kan ni se bildspel från restaurangen samt meny och priser.

www.laterrazaalcanada.com 

Hoppas att den kommer tillhanda Glad

• Sanna87

Tvåskablitre - åhh, supertack. Vad gulligt att du tipsade om den, ska absolut kika mer på den.

• grynet103

Guud va jag längtar efter vår bröllopsresa till Mallorca nu, särskilt när kylan biter i kinderna!! =) Har hört jättemånga nu som verkligen är galna i Mallorca och att Sunwing Resort Alcudia and Spa är såå bra, längtar, längtar, längtar! =)

• Sanna87

Jaa, nu längtar man verkligen efter värmen när vintern knackat ordentligt på dörren. Bara en massa snö snö och snö.
    Idag när jag skulle lämna kidsen på förskolan så hade vi - 18.7 grader.... det var inte roligt att behöva gå ut då.
    som tur var steg temperaturen ganska så snabbt, så nu har vi bara -12

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia