• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallisbröllop2012

Hej Gerbera! Det ser ut som det blir den 11e! Jag håller tummarna för att Johanna hör av sig till mig oxå! Har bara varit på Mallis en gång tidigare o då i jobbet, så jag har ingen aning om nån blomsteraffär.... hör du nåt får du gärna höra av dig, annars funderade jag på att boka den genom kyrkan... får se... Tänkte kanske kolla med hotellet om dom har tips på nån bra restaurang i närheten. Var tänker ni gifta er? Eftersom jag inte känner till området så funderar jag på att gå på kyrkans förslag... Ska ni ha stort eller litet bröllop? Klänning? Ska börja titta lite framöver, men eftersom vi inte har nåt stort blir det ingen regelrätt bröllopsklänning, men en vit får det nog bli, för känslans skull! :)

• Gerbera

Hej Mallisbröllop2012

Vi har bara ett litet bröllop; våra 2 barn (en gemensam dotter på 1år till sommaren o min sambos dotter på 9,5år), bådas föräldrar och min sambos syster m familj.

Jag tänkte ha brudklänning, men har inte varit och tittat på någon än (annat än på nätet), vet inte riktigt modell än men lite enklare tror jag... vet inte riktigt vad sambon ska ha, kanske linnekostym (känns somrigt eftersom vi gifter oss utomhus). Vad ska din blivande make ha på sig? Barnen?

Hur länge stannar ni? Vi ska vara 2 veckor - kommer ner den 15:e och gifter oss den 18:e, sen kan man bara slappa och ha det skönt resten av tiden (antar att man är lite pirrig o hispig dagarna innan den stora dagen...).

Längtar....

• Sanna87

Mallisbröllop2012 och Gerbera- välkommna hit, roligt med fler dimmans stå brud på Mallorca. För mig blir det första resan till mallis, Eftersom vi inte känner till området och vart man kan hitta en lugn strand där man får gifta sig så valde vi alcanada efter kyrkans förslag. Vi åker med Fritidsresor och kommer bo på estrella de mar och spa. Längtar jättemkt. Tänkte fixa frisyr och smink själv, så jag kikar för fullt på you Tuve på olika håruppsättningar som man kan fixa själv. Vill gärna ha en håruppsättning med lockar som hänger ner, antingen med ett diadem eller blommor som dekoration. Kommer ha en enkel brudklänning i chiffong. Hoppas på att hitta en blomaffär på plats, men det verkar som det kan ligga ngn nära hamnen i alcudia, enligt vad jag läst i andra mallistrådar. Vet inte vad gubben och barnen ska ha ännu men det lutar åt någon ljus klädsel för man2be och för barnen blir det nog ljusa byxor och ljus skjorta kanske med en väst till. Vart kommer era bröllop att hållas??

• Mallisbröllop2012

Gerbera: Vi har nu bokat, så resan går den 9juni o vigseln blir den 11e, bokat o klart! Skönt! Vi blir nere en vecka, så vi ville oxå ta det på måndagen för att kunna slappna av o njuta resten av veckan! Hihi blivande make, känns stort att se det på print :) ja, han ville ha nån ljus skorta, inget avancerat där heller, o barnen får oxå nåt somrigt, sommarklänning o sommarskjorta,ljusa färger, får titta runt lite när det börjar bli vår igen! Funderar på att boka blommorna via kyrkan för att slippa stressa runt med det då vi bara har en dag på oss innan, så det får nog bli så.

Sanna87: Tack! :) Funderar oxå på Alcanada som kyrkan föreslår, men funderar fortfarande, skulle vara skönt om det var alldeles i närheten, på promenadavstånd... o om vi springer på nån blomsteraffär när vi är där kan vi ju tipsa er! :)

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - går det att ändra vigselplats efter man har bokat?? Vi hade helst velat viga oss på en sandstrand men svårt att hitta en lugn plats utan en massa folk på alcudiastranden. För man vill ju gärna inte ha några andra runt omkring när man gifter sig :) Åh det får du jättegärna tipsa om ni hittar ngn blomsteraffär :D Vart i alcudia kommer ni att bo? Vårt hotell ligger ca 6-10 min bilfärd från alcanada, men det mest optimala hade ju varit promenadsvstånd.

• Sanna87

Nu har vi bokat fotograf, det blev johanna gunnberg. Känns riktigt bra :D

• Mallisbröllop2012

Sanna87: jag vet inte, men jag tänker att det inte borde vara nar inte några större problem??! har inte kollat upp det än, ska göra det efter helgerna. vi ska bo på paraiso de alcudia, vad jag förstår är det oxå ca 10min till Alcanada. Ja, jag funderar lite kring barnen, vill ju inte gärna sätta dom i en taxi om det inte finns bilstolar till dom... nåja, det löser sig!!

• Sanna87

Mallisbröllop2012- nej, taxichaufförerna där kör väl inte helt lagligt alla gånger. Jag funderade på att mejla dem svenska taxichaufförerna som det stod om på svenska kyrkans hemsida å se om dem kan erbjuda bilstolar. Våra barn kommer vara 3 och nästan 5 år.

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja, det är ju ett bra tips, våra kommer att vara drygt ett år o tre år. buss känns så krångligt, o inte kul att de andra ska åka buss o vi taxi... får du svar får du gärna tipsa här :)

• Två ska bli tre

Vi funderar på att gifta oss 2013 så det är en tid kvar..

Är bara lite nyfiken på vad alla ni får betala för:

* Make up? (Ingår smink eller får man ta med sig eget?)
    * Håruppsättning?
    * Fotograf?

Skulle vara supertacksam för svar då blivande mannen och jag håller på att göra upp en ungefärlig budget Skrattande

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia