• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mel T

Jag har hittat blomsteraffären på facebook. Sök på Caty Flor. De har öppet på söndagar 10-14. Puh!  Inte så bra sida men man ser lite bilder på butiken och lite vad som gjorts.

• Guanaca

Hej hej allihopa!
    Grynet103, visst var det nån mer som skulle bo på samma hotell som dig under samma tid? Glad

MelT, vad bra att du hitat blomsteraffären, ska kika på FB.
    Vi kommer antagligen boka ny resa till Alcudia eftsersom det blir enklare att bo närmare Alcanada... så får fixa blommor där jag också

Än har dock inte allt ordnat sig så att vi kan boka datum etc.. Frustrerande... Längtar! Sitter och tittar på hotell ibland och römmer mig dit. Har hittat några fina mindre "lanthotell" med jacuzzi på rummet! Har nog inte råd med ett sånt en hel vecka, men till bröllopsnatten bokar vi nog ett sånt rum!

Nu är vi gifta iallafall, på pappret! Känns underligt.... För känns inte som det är på riktigt förrän vi haft välsignelseceremonin och fotograf etc... Det blir ju det riktiga "bröllopet" Och än så länge är det hemligt, så jag kan inte säga till nån att jag är gift Flört

• Mallisbröllop2012

Hahahaha det är ju typiskt att de har öppet på söndagar nu när jag redan beställt av kyrkan... men efter lite funderande så har jag ändå bestämt mig för att köra som jag tänkt, blir ju fortfarande minst stressigt så, får helt enkelt bada lite på söndagen istället! ;)

Var o shoppade lite övriga saker till resan idag, sandaler till sonen o kläder till mig själv, det var ,minsann inte igår. Man har visst en tendens att alltid hamna på barnavdelningen nu för tiden när man är ute på stan... :) o barnen fick en ny bärbar dvd som iaf sonen kan få användning av på resan!

Har oxå hunnit vara hos min frisör idag o vi testade lite frisyrer, ser ut som det blir lockar som fästs baktill, jag vill ju ha pärlor i, tror det blir jättebra. Fotade lite o ska skicka ner till frisören där nere nu i helgen!

Ja, det är exakt 1 månad kvar tills vi säger JA till varann, känns så himla härligt, o vid den här tiden sitter vi trolitvis i baren o dricker paraplydrinkar ;) Läääängtar!!

• Guanaca

Åh en månad! Snart är du där! Glöm inte att rapportera hi hi Men i första hand så njut av semester, bröllop o drinkar såklart

• Guanaca

MelT - jag hittade butiken på Facebook när jag sökte på "Flors Caty", men hittade inga öppettider??? :-/

• Sanna87

Guanaca - grattis till det första bröllopet.. hoppas att allting ordnar sig snart så ni kan boka det andra och det "riktiga" =)

Tänk att det snart börjar bli dags för er junibrudar.

Här står allting stil med planer och inhandlingar och grejer. Vi tänkte titta på ringar nästa vecka någon dag när barnen är på dagis, lugnast så tror jag =)

Klänning är fortfaranade inte inhandlad. Velar fram och tillbaka heeela tiden. Vill ju helst av allt ha en lång vit klänning i chiffong, men inte lägga dem stora pengarna. så jag tittar efter vita sommarklänningar samtidigt som jag tittar på blocket efter den "riktiga" drömklänningen... suck, blir man någonsin nöjd...

• 101112
    Sanna87 skrev 2012-05-13 19:33:03 följande:

Guanaca - grattis till det första bröllopet.. hoppas att allting ordnar sig snart så ni kan boka det andra och det "riktiga" =)

Tänk att det snart börjar bli dags för er junibrudar.

Här står allting stil med planer och inhandlingar och grejer. Vi tänkte titta på ringar nästa vecka någon dag när barnen är på dagis, lugnast så tror jag =)

Klänning är fortfaranade inte inhandlad. Velar fram och tillbaka heeela tiden. Vill ju helst av allt ha en lång vit klänning i chiffong, men inte lägga dem stora pengarna. så jag tittar efter vita sommarklänningar samtidigt som jag tittar på blocket efter den "riktiga" drömklänningen... suck, blir man någonsin nöjd...

Vet inte vad för sorts lång klänning du vill ha men här får du en länk till ett säljare på tradera som har auktioner hela tiden och där kan du få en klänning billigt
    http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?gallery=on&ftgnr=2728394&mode=1&listtype=1 har själv varit sugen på en klänning därifrån men bestämt mig för en kort ist då vi ska gifta oss i Thailand
  • Sanna87

tittade just på blocket och sökte på chiffongklänning. Fick upp en annons på denna känning. Tittade på deras och dem hade fler fina. Fastnade för dessa. Gillar tanken med den man kan ha både lång och kort. Men är lite tveksam till om stilen är jag. Vad tycker ni om dessa klänningar. Helt ok prisklass för min del känner jag.

http://chicy.se/shop/?artnr=NC179

om man bäddrar neråt på varje klänning man man se flera större bilder...

• Sanna87

Vad konstigt det blev, blev samma adress på alla klänningarna... den andra klänningen jag tittade på heter two way victory dress, man hittar den under under klänningar, bal och bröllop, sidan 2. Kika gärna på den och säg vad ni tycker om den... den tredje jag tittade på finns under känningar, bal oc bröllop sidan 1 och heter white chiffon gown dress...

• mys
    Sanna87 skrev 2012-05-07 15:56:06 följande:
    Mallisbröllop - då förstår jag verkligen att du väljer att fixa bukett genom kyrkan, det hade jag heller aldrig tvekat att göra om det handlade om samma sits. Vi kommer ner en tisdag och gifter oss em/kväll på torsdag så då då finns det ju lite annan tid. Ja du får verkligen inte glömma att rapportera till oss sen hur allting var! Så spännande att det snart är eran tur. Gisses vad tiden går egentligen.
    Tack, precis vad jag behövde få veta
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia