• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Sanna87, white chiffon gown dress är ju en dröm! Den skulle jag vilja ha också så vacker! Den andra klänningen gillade jag inte alls Men det är ju min smak, svårt att veta vad som är "du" tycker det var en ganska dålig bild på den också så ser inte så bra hur den ser ut, på mobilen iallafall!

• Guanaca

De jag såg var alltså two way victory och white chiffon gown. Vilken var det mer?

• Gerbera

Maj:

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

18 Gerbera

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

6 Ninjis

• Gerbera

Nu börjar det verkligen att dra ihop sig... bara lite drygt en månad kvar;)

Äntligen hittat näbbklänningar till barnen - som nu är beställda - skönt! Det var lite svårt att hitta likadana eftersom det är så pass stor åldersskillnad, 1 och 10år.

Så nu kan man börja inrikta sig på den "vanliga" packningen - badkläder o.s.v.

Ska bli sååå himla skönt att komma iväg!!!

• Guanaca

Åh Gerbera! En månad kvar så underbart! Ska du ha gerbera i brud buketten? Jag har hela tiden tänkt mig mörkrosa gerbera i min bukett men nu tvekar jag på grund av skorna. Är lite av ett matchnings freak och eftersom skorna har en nyans av aprikos/brons kanske jag måste ha blommor som matchar dem?! Ska försöka ladda upp en bild på skorna sen så får ni se och ge mig råd

• Sanna87

Alla dessa klänningar har dem på chicy.se... gillar alla på ngt sätt, men det tråkiga är att en del utav dem inte finns i vitt...  älskar klänning nr.2 men tyvärr så tror jag att den blir för dyr... är ju snåljåpen själv. Skulle vi haft ett större bröllop hade jag inte tvekat när det gäller den, men nu när det är så litet och jag säkerligen inte kommer använda klänningen fler ggr tycker jag det blir för mkt pengar. Klänning nr 1 var den jag hittade för, så vad tycker ni om den?? Gillar one shoulder klänningen också men den finns bara i den färgen som är på bilden, och jag har ju snöat in på att det ska vara en vit klänning... Suck, vad jag kan bli trött på mig själv... Får kanske fundera på att överskrida budget :P

Väljer jag klänning nr.1 funderar jag på om man kan göra ngt åt axelbanden, antingen om man tar bort båda eller behåller ett... hmm...
  • Mallisbröllop2012

Gerbera: Ja, nu närmar det sig verkligen!!! o nu känns det som det går riktigt fort, hihi.

Jag provade idag, klänning, skor, valde vilket halsband som passar bäst, har en sjal ifall det blir kyligt, allt passade så bra ihop! Bara håret som fattades, men det kändes bra att prova allt. Det kanske inte var sista gången heller, hihi Lite sminkinköp kvar, annars e det mesta klart!

Grynet103: När gifter ni er här hemma?

Sanna:Wow vilka fina klänningar!!! :) Personligen gillar jag de två översta, men alla är jättefina, o gäller ju att DU gillar den!! :)

• Mel T

Klänning nummer 2 tyckte jag mkt om, kanske för att den påminner om min :) Även 4 var fin. Man gifter sig bara en gång....får kosta lite fast man inte använder klänningen igen. Du kan ju iof klippa av den efter bröllopet.

• Guanaca

Åh jag verkligen älskar den (nr2)! Men var den SÅ dyr Sanna?

• Sanna87

Guanaca - hade vi kunnat ha vår ursprungliga budget hade den absolut inte varit dyr, men då våran ekonomiska situation plötsligt hamnat i ett annat läge så har vi fått tänka om litegrann... hade från början hittat en klänning som kostade 2200, men det känns alldeles för dyrt idag så jag har fått dra ner en del på den posten... känns så jävla trist rent ut sagt, men sen vill vi inte boka om bröllopet heller nu.. men jag älskar ju verkligen den klänningen så himla mycket så jag funderar på att vänta med klänning tills läget ändrat sig något, men då får jag riskera att just den här känningen inte finns kvar...
    Usch, känns jobbigt alltihop just nu, men livet har väl sina perioder, suck!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia