• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Åhhh idag är det den stora dagen för den första av oss!!! Cool Mallisbröllop2012
    Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Jag har haft lite is i magen och bokat resa+hotell fast vi inte fått svar från kyrkan ännu att datumet vi ville ha verkligen blivit bokat för oss Flört Men det fanns två klockslag lediga det datumet och jag mailade tillbaka redan dagen efter och sa vilket klockslag vi ville ha, så det ska väl inte hunnit bli upptaget så snabbt.
    Jag är "lite" otålig av mig så när det ljusnade för oss och vi kunde börja planera för en resa till hösten så ville jag ju bara ha allt BOKAT snabbt snabbt snabbt Flört Så nu är det nästan klappat och klart, väntar bara på mailsvar från kyrkan...

• Sanna87
    Mallisbröllop2012 -  Grattis på den stora dagen, hoppas ni har en fantastiskt dag Skål

Guanaca - Vad härligt att en ny resa är bokad. Verkar ändå som det kommer att gå i lås med erat nya datum.
    jag skulle bli chockad om båda tiderna har blivit bokade så snabbt =)

Själv väntar jag å väntar på svar från flera guldsmedjor om ringarna jag är på jakt efter. Har hittat en fantastiskt ring som jag skulle vilja använda som en grund till vigselringen å sedan sätta stenar i den. en jobbig väntan, vill ju bara beställa nu, börjar känna liite panik just för ringarna... Tungan ute
  • Sanna87

Nu är ordern lagd, en klänning är beställd Skrattande som jag har velat, haha. Hoppas bara att denna passar nu, hoppas få den i veckan.

• Guanaca

Ena tiden hade redan blivit bokad! Så fick den tidiga tiden men iallafall det datumet! Det får väl bli en picknick eller sen lunch efteråt då och sen middag flera flera timmar senare!

• Sanna87

Guanaca - vad synd med tiden, men ändå bra att inte den andra tiden blivit bokad också, nu har ni ju dock ett nytt datum att längta och se fram emot =) picknick låter väl supermysigt efter vigseln och en middag senare på kvällen...

• Guanaca

Ja det var ju tur att inte båda tiderna gått åt! Hoppas verkligen att din klänning passar, rapportera när den kommit

• Mel T

Två som ska bli tre; vi mailade La Terraza. De har en trerätters meny för 38 euro per person. Vi gjorde lite ändringar på den.

• Guanaca

Asch, hade skrivit ett långt inlägg och så råkade jag trycka bort det Får försöka skriva om det då!

Mel T – det låter som ett riktigt bra pris med 38 euro per person för en trerätters J Vi får se hur vi gör, antagligen äter vi middag någon annanstans. Eftersom vi fick en så tidig tid av kyrkan så har vi kanske hunnit förflytta oss till någon annan plats när det väl blir tid för middag. Tror vi inte bokar nåt, utan hittar någon mysig restaurang för en spontan middag.

Allihopa – vilken fotograf har ni bokat, och hur är upplägget? Tex ska ni träffa fotografen X antal minuter fotografen innan vigseln? (Man ska ju ha samtal med prästen en timme innan så vi lade fotosessionen efter ceremonin) Funderar på hur man ska arrangera att träffa fotografen och när? Känns kanske stressigt om fotografen kommer ett par minuter innan ceremonin och bara ”slänger upp” kameran innan man ens hunnit hälsa…

Vi bokade ju en ”annan” fotograf än de som rekommenderas på Svenska Kyrkans hemsida. Hittade henne på nätet och älskade hennes bilder. Men nu börjar jag fundera på om man kanske skulle höra med någon av de som kyrkan rekommenderar i alla fall? När vi planerade för vårt datum i maj så mailade jag både den svenska fotografen Johanna, samt Simon. Johanna var inte ledig, och Simon tyckte jag verkade lite burdus och inte så service minded, gillade inte riktigt stilen på hans bilder heller… Men kanske vore enklare med någon av dem, som har fotat på den platsen tidigare vid vigslar med svenska kyrkan.

Vår fotograf vet inget om platsen, och nu när vi fick en sån tidig tid på dagen så säger hon att ljuset är för starkt då och det skulle vara bättre med en senare tid. Men vigseln är ju kl 13 så inte så mycket att göra åt det. Hon hävdar att bilderna inte blir lika bra när ljuset är så starkt L Hoppas att några träd erbjuder skugga, och att det blir BRA med denna fotograf…

• Sanna87

Guanaca - vi har bokat Johanna. Vet faktiskt inte hur upplägget blir med att träffas innan. Mailade henne i veckan så vi får se när jag får svar. Det kan säkert ligga en del i det hon säger om ljuset. För Johanna skrev i ett mail till mig att hon tyckte det var ba att vi hade en sådan sen tid då ljuset var mycket mjukare. Men det kan ju inte vara första gången som dem fotar i starkt solljus så det borde ju inte vara några problem. Och man har ju sett på bilder att det finns gott om träd i alcanada iallafall. Anledningen till att vi bokade Johanna var ju dels att vi gillade dem bilder hon hade på sin hemsida, sen betyder det mycket för mig att hon är svensk. Är inte jätteduktig på engelska så det hade nog blivit lite problem att kunna kommunicera och berätta hur man själv önskar ha bilderna :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia