• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Guanaca

Nu börjar det närma sig för flera av er! Spännande!

Själv känner jag mig energilös och deppad Än har saker och ting inte ordnat sig här, så vi vet fortfarande inte om/när vi kommer kunna åka Så frustrerande att inte ha ett datum att se fram emot. OCh jag är såklart orolig och stressad över att det inte ska finnas några resor när vi väl kan bestämma när, att det inte skall finnas någon ledig tid med kyrkan, att det kommer att bli försent så att vi inte "hinner" åka i år. Vill helst inte åka senare än september... Vill ju bara bli gift "på rikltigt" med vår fina ceremoni på stranden och få foton etc.

Börjar fundera på om man skulle ta och ändra planerna helt och göra nåt här hemma Obestämd men nej, det vill jag ju egentligen inte, och blir svårt att planera det också. Har ju redan betalat avgiften till Svenska Kyrkan på mallorca också...
    Suck Rynkar på näsan All energi rann liksom ur mig... Nu har jag ingenting att fixa och dona med och inget romantiskt, hemligt, litet bröllop att se fram emot (jo det har jag ju i och för sig... men vill ju veta att det verkligen blir av!)

Era planer, och stundande giftermål,  muntrar upp mig lite iallafall! Ska bli så kul att få höra rapporter och förhoppningsvis få se lite bilder.

Nu är det kallt och regnigt här, man skulle ju hellre vara någonstans i solen, helt klart!

• Sanna87

Annelie - japp, det är den långa vita med ett guldrigt/beight band i midjan som jag har kikat på. har tittat lite på jenjenhouse nu med dem senaste dagarna och där finns ju många potentiella klänningar med, verkar ändå som många är nöjda med sina klänningar därifrån. Vad har du tänkt för klänning? Lång eller kort?
    Hittade en superfin ring från guldbolaget som jag gärna skulle sätta på fingret, men den blev dock lite för dyr, men så hittade en ring från flemming uziel som man kan ändra lite och då blir den nästan precis likadan som den från guldbolaget fast ett mkt bättre pris Skrattande

Alcudia 2012 - skönt att kunna pricka av en grej Glad Hoppas att den där drömmen slår in och en lugn-dagen-före-dag. Har lite samma önskan jag med. Men sedan i förrgår känner jag plötsligt lite stress när jag insåg vad vi har kvar att fixa under hela sommaren. Puh, men det ska vi nog hinna.

Guanaca - usch, lider med er att ni inte kan boka eller bestämma något ännu. Håller både tummar och tår att ni får planera eran dag snart igen. Skönt att du känner att tråden lyfter upp dig litegrann.

• Mallisbröllop2012

En vecka kvar!! Såå härligt!! Allt klart, inget kvar att göra här hemma, på plats blir det till att välja ut en restaurang och införskaffa lite skumpa o jordgubbar till picknicken! ;)

Alcudia2012: Hoppas verkligen att du får sitta i den där solstolen sista dagen!! :) o du oxå, Sanna87!! ;)

Vi hade inte tänkt att det skulle vara några morgongåvor, men så fick jag nys om att sambon varit o fixat en hemlis häromdan, så nu vet jag inte om det är en morgongåva eller nåt helt annat... *nyfiken* :) Men jättefina muggar på den där hemsidan, gav inspiration till framtida bröllopspresenter ;)

Ja, hörni, det har varit jätteroligt att kunna skriva o läsa en massa här, det har varit skönt att ha 'er' att prata med om allt, men det ska oxå bli väldigt skönt att berätta för alla runtomkring en när vi kommit hem! Eftersom vi inte åker förrän sent nästa lördag kväll, finns det risk att jag skriver av mig lite bröllopsnerver här strax innan avresan :)

Må så gott alla blivande brudar där ute i vårt avlånga land!!! :)

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - jösses, bara en vecka kvar nu, ihh Skrattande
    Måste ju hålla med om det du skriver att det är skönt att ha haft den här lilla "hemliga" tråden =)

Du måste skriva och berätta mer sen när ni kommit hem, det kommer vi nog vänta på med spänning allihopa, du blir ju först ut nu.. det hade ju självklart varit roligt att se lite bilder från eran stora dag också =)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: :) jag ska nog kunna lägga upp lite bilder oxå, när vi väl är gifta är det ju ingen hemlighet längre! ;)

Ja nu går det väldigt fort, så det är jätteskönt att allt är klart! Har inte ens bärjat packa som jag trodde att vi skulle göra nu i helgen, vi lugnar oss till onsdag då vi ändå är lediga, annars lär barnen packa ur väskorna x antal ggr ;) hihi

Har föresten i sista stund ändrat mig om sminket, har bett Linda som ska göra håret om hjälp med även detta, håller tummarna för att hon säger att det är okej, det var väl eg min bästa vän (som ju vet om detta eftersom jag tidigare nämnt för henne att "man kanske skulle gifta sig på Mallis"... o då var det inte så svårt för henne att räkna ut att vi skulle gifta oss när jag berättade att vi skulle åka på semester... hehe) som tyckte att jag skulle få hjälp m sminket (vet inte hur jag ska tolka det heller, hihi) m tanke på fotografering, o att det ändå är det som kommer att finnas kvar sen efteråt... så sagt o gjort jag mailade o frågade, o håller nu tummarna för att det ska gå bra. Bugeten håller ju så bra så jag kände att jag ville unna mig det! :)

• Mel T

Oj vad tiden rusar iväg och det känns som vi inte gör någonting. Har vi verkligen fixat allt? Svar nej. Igår bokade vi i alla fall bröllopsmiddag på La Terraza. Fick ett bra menyförslag, prisvärt. Vi blir 20 vuxna och två barn.....hade inte räknat med så många men det blir skoj. Vi gifter oss 16 så vi hade också tänkt ha cava picknick innan restaurangen öppnar 19.30. Om inte annat får vi väl ta en sväng om till vårt hotell som ligger hur nära som helst om jag förstår kartan rätt, hotel hsm President. Nästan alla gäster ska bo där också.

Jag vet att det finns en blomsteraffär i Alcudia då jag fått kontakt med den vid ett tillfälle. Tyvärr inte fått någon bekräftelse på vad jag vill ha men den kanske kommer. Som jag skrivit innan hittade jag den via facebook.

Viva Bahia och Viva Tropic är fina hotell. Eller var fina i alla fall när jag besökte dem 2003.

Ska till frisören i veckan och få lite tips. Letar ihjäl mig på nätet. Gud vad det finns lite info om standbröllop.

Gjorde sminklektion på Mac som blev superbra. Blev dock ruinerad när jag köpte produkterna.

Börjar bli nervös, är ni också det?!

• Mel T

Mallisbröllop- lycka till! Hoppas ni får det underbart.

• Guanaca

Mallisbröllop och MelT, nu är det nära för er båda! Önskar er lycka till och hoppas att era bröllop blir helt underbara och precis som ni drömt om! Kul att vi alla har lite olika upplägg, några hemliga, små bröllop och några "stora" med inbjudna gäster ska bli så roligt att höra hur alla haft det sen!

• Guanaca

Vi har så smått börjat planera för vår "come back" nu det ser ut som om vi kommer kunna åka i september, jippi! Måste kolla på resor och med kyrkan ang datum. Hoppas allt klaffar

• Sanna87

Malllisbröllop2012 - hur gamla är era barn? ska ni ha barnvagn med till med eller hyr ni sulky från hotellet?

Våra kommer vara 3 och nästan 5 när vi åker, måste ha vagn till den lilla iallafall. Tittade på fritidsresors hemsida och det kostade 170 kr Förvånad per dygn för en sulky, det blir över 1000-lappen för en vecka. Det får man en ny sulky för. Så det lutar åt att köpa en sulky och ha med oss. Men sen slog det mig häromdagen om man ska gå mycket och sådär om den stora grabben också skulle behöva en vagn, så nu funderar jag på om vi kanske ska försöka hitta en begagnad phil and ted vagn och ha med oss. Svårt det där tycker jag.

Guanaca - härligt att ni kan börja planera så smått igen Solig

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia