• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Wow, 32 pers, det är inte dåligt iallafall Skrattande Jag förstår verkligen att det betyder enormt mycket för er att alla essa följer med. Jag tycker det är så häftigt att ni ska detta stora bröllop på mallis. Blir spännande att höra sen hur ni hade det.

Jo, det är kanske så, man orkar liksom inte hålla ihop hela vägen fram. Men jag tror att man får släppa allt det där lilla detaljplanerandet ibland, för det är ju trots allt som du säger bara detaljer i slutändan.
    Självklart lovar jag att posta lite bilder i tråden sedan.

Jag har funderat på om jag ska ta med våran systemkamera eller om vi ska nöja oss med svärmors digitalkamera. Systemkameran ger ju otroligt fina bilder och det är ju så himla roligt att fota med den. Men orkar man bära med sig den hela tiden, det blir ju en extra väska liksom hela tiden. sen vill jag ju inte riskera att den går sönder eller så heller. Och sen känns det som man kommer få fullt upp att bära med sig när man två barn.

• Guanaca

Håller med, 32 personer är ju jättebra uppslutning Och ett riktigt stort bröllop i detta sammanhang

Luften har gått ur mig också... Orkar inte riktigt tänka på detaljer längre. Eller så är det kanske så att vi faktiskt har fixat det mesta som ska/går att fixa så här i förhand.
    Vi har bokat parkering på Arlanda. Ska höra med hotellet hur mycket de tar för transferservice, annars bokar vi en transferbuss från flygplatsen till Alcudia (hittade några företag på nätet där man kan beställa privat transfer). Och så måste vi höra med hotellet vilken tid vi får checka in. Vi är nog där vid 11-tiden men kan tänka mig att man inte får tillgång till rummet förrän 15 ca, så vi måste ju få lägga in bagaget på hotellet iallfall. Sambon får ta och skriva ett mail (på spanska, bra att det var rätt språk hehe) ikväll och fråga dem.

Jag skulle ångra mig om jag inte tog med systemkameran... Det är ju inte bara själva ceremonin man vill ha fina bilder på utan även middagen, och olika ögonblick från hela veckan (kanske en romantisk promenad i solnedgången?)... Min har hängt med i 5 år och har klarat det mesta (peppar peppar!). Dock tog jag inte med den till Turkiet men då skulle vi bara ligga på stranden i en vecka och det dög att fota med mobilen.
    Det finns säkert på hotellet så att ni kan låsa in den när ni går till stranden (man vill ju helst inte få sand i den, och stöldrisk på stranden också...) Så, ja mitt råd är iallafall att ta med den. Jag längtar efter att få fota havet, stadsmuren och de gamla byggnaderna och kyrkorna i Alcudia, och kanske en vingård och bergen också (älskar fotografering!) Och så klart fina bilder på oss två tillsammans också, funderar till och med på att ta med mig stativet så att vi kan ta fina porträtt på oss själva. Men sambon blir nog måttligt glad om jag börjar rigga upp det ute bland folk

Nu måste jag kolla vad det är för väder på Mallorca Hoppas det är riktigt varmt och skönt och att det håller i sig tills vi alla varit där!

• Guanaca

33 grader och sol verkar det vara i Alcudia just nu

Prognosen för torsdag nästa vecka ---- Sanna87, din dag! 31 grader och lite moln kl 14, och 25 grader och lite moln kl 20. Det låter ju perfekt! Fotograferna verkar ju inte gilla den strålande solen så ett och annat moln är ju bara bra. Och ni får säkert nästan 30 grader varmt vid kl 18...

Blev lite nyfiken på vittnena Sanna, är det dina svärföräldrar eller tex fotografen och nån mer (vet ju inte ens om man får ha familjemedlemmar som vittnen??)

• Guanaca

Kan inte låta bli att gå in på vår fotografs hemsida ibland och beundra de otroliga bilderna www.yolandatalavera.com/

Hoppas att våra bilder blir minst lika fina!
    Förberedelsebilderna får jag väl försöka muta mannen till att ta Eller rigga upp stativet och använda självutlösaren hi hi

• Sanna87
    Guanaca skrev 2012-08-25 17:20:12 följande:
    Jag skulle ångra mig om jag inte tog med systemkameran
    Det är det jag är rädd för också att man ångrar sig sedan, det kommer ju säkert komma några tillfällen att fota med den, så den får nog åka ner i handbagaget den med.
    Guanaca skrev 2012-08-25 17:42:04 följande:

33 grader och sol verkar det vara i Alcudia just nu

Prognosen för torsdag nästa vecka ---- Sanna87, din dag! 31 grader och lite moln kl 14, och 25 grader och lite moln kl 20. Det låter ju perfekt! Fotograferna verkar ju inte gilla den strålande solen så ett och annat moln är ju bara bra. Och ni får säkert nästan 30 grader varmt vid kl 18...

Blev lite nyfiken på vittnena Sanna, är det dina svärföräldrar eller tex fotografen och nån mer (vet ju inte ens om man får ha familjemedlemmar som vittnen??)

Ahh, det låter väldigt bra. gud så härligt.  Nej, Johanna verkade väldigt positiv, ljuset blir ju mkt mjukare. Så det kan nog bli bra bilder.

VA???? får man inte har familjemedlemmar som vittnen?? Isåfall ligger vi risigt till för det har vi bara tagit för givet att det går. PANIK NUUUU!! Går det inte får vi väl ragga upp en andra person och sen hoppas att Johanna kan ställa upp.... herregud, det har jag bara inte tänkt på att man inte skulle kunna få ha dem som vittnen.

Kan faktiskt tycka att kyrkan varit vääääldigt dåliga på att informera om det med vittnen. Vi har inte få nån info om det faktiskt. Det är också ngt man fått reda på härifrån BT. Nu blev jag nästan lite upprörd.
    Och ngt svar från kyrkan lär man ju inte hinna få. Hade dem telefontid på måndagar va??? Får nog ta och ringa då.
  • Guanaca
    Sanna87 skrev 2012-08-25 21:52:47 följande:
    VA???? får man inte har familjemedlemmar som vittnen?? Isåfall ligger vi risigt till för det har vi bara tagit för givet att det går. PANIK NUUUU!!
    Oj oj! Ta det lugnt nu! Menade inte att oroa dig med min kommentar Menade ju mest att jag inte vet nåt om det hela, och att jag kanske verkade dum om jag frågade om svärföräldrarna skulle vara vittnen och OM det var så att man inte fick ha familjemedlemmar
    Men du, nu har jag rotat bland mina raderade minnen och kom ju på att när jag gifte mig med mitt ex (vill helst inte minnas nåt som har med honom att göra!) så var ett av hans syskon vittne. Så du, andas igen!!!!!!!!! Förlåt mig för min dumma kommentar Oskyldig
  • Sanna87

Oh, det var inte meningen att få det till ar jag brusade upp Men tack snälla snälla du för att du rotade i minnen som vi inte ska nämna mer. Tack vännen :--)

• Sanna87

Oj, vilken konstigt gubbe det blev utav mitt tecken, undrar vad jag skrev förtecken egentligen, haha.

• Sanna87

Ni som har gift er, hur många bibelord behövde man välja???

• lufthamn

Ta med fin-kameran! Det är det värt! Jag har ofta min över axeln bredvid handväskan. Det är sällan jobbigt att ta med den annat än till stranden...

Eftersom jag är vid medelhavet nu och håller på att packa inför hemfärd (blä!)  imorgon: Sanna, ta inte med jacka, långärmat eller långbyxor om det är trångt i väskan!  Jag hade med två koftor och ett par trekvartsbyxor men har inte ens sneglat på dem. Det är riktigt varmt och gott, även på nätterna, vi har inte känt oss svala en enda gång på två veckor.

Undrar just hur många resor man ska göra innan man lär sig packa effektivt :-P

Vad betalar ni för fotografen?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia