• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • lufthamn

Det där med underkläder är mitt största bekymmer just nu med... För mig blir det någon sorts jättesexig hurfärgad kreation som täcker (och håller in) så mycket som möjligt... Min klänning har liksom två svaga punkter, dels precis över naveln och dels över rumpan. Trots att det är tre lager tyg faller det så att man ser naveln genom tyget och dessutom har jag inte inåtbuktande mage så det blir även som en liten, liten valk där. Klänningen är dessutom så man ser kanten på trosorna bak. Jag tänkte köpa på Lindex en grej som går nästan hela vägen upp till BHn, håller in magen och hjälper midjan på traven, men även är som cykelbyxor ner på låren. Det dumma är att den kostar 500 spänn och man får inte byta den så jag är rädd att det inte blir snyggt under min vita klänning och då är det pengarna i sjön. Ta med brudklänningen till Lindex känns inte som ett alternativ om man vill att den ska vara ren och vit på stora dagen.

Som förresten är 27/9!

Idag har jag mejlat prästen om våra önskemål (bland annat att vi inte vill att han ska prata om hur vi träffades eftersom vi gjorde det via nätet och det är det aboslut sista jag vill att det ska talas om på vår vigel - Tur att ni hade berättat att han gärna pratar om det!)

Annars blir jag bara lugnare och lugnare ju närmare vi kommer. Jag har gjort en omfattande summering till Nixe där vi kommer ha vigsel och fest, specat allt vi kommit överens om och alla önskemål vi har samt säkerställt att vi uppfattat alla kostnader rätt, att inget tillkommer. M2B har fortfarande inte köpt någon kostym men vi ska fixa något den här veckan. Festprogrammet är nästan klart och ska tryckas nästa vecka. De som ska sjunga har koll och det slutade med att vi betalade för ljudsystem på vigseln. Nu hoppas vi bara på att det inte blir regn!

Ni som varit där nyligen, hur är kvällarna? Behöver man tjocktröja eller så?

• Sanna87
    Annelie - jag köpte blommor i en blomsteraffär som låg nära vårt hotell. Är jättenöjd med hennes jobb. hon pratade inte så bra engelska men jag hade ju ingen krånglig bukett så jag visade bara en bild och det gick ju bra.

Guanaca - vad roligt att klänningen passade så bra, mindre roligt att den var så genomskinlig. Tyvärr har jag inga bra tips på passande underkläder, jag hade turen att jag bara kunde ha mina vanliga :-P

Angående kaffe tog vi tydligen inte med oss tillräckligt för att han skulle va på bra humör, haha. Nej men skämt å sido, vi tog med 2 paket kaffe.

Härligt att ni är klara med inhandlingen, roligt men lite nya smycken med.

När det gällde året så var det ju väldigt risigt efter poolbadet, så jag tvättade det på förmiddagen, fast med bara yttepyttelite shampo och inget balsam. Sen lät jag det självtorka. Det var jättelätt att forma sen på em. Fick t.o.m. till tuperingen, :-P så det blev ju bra. Men det märktes ju på håret att det var ett helt annat klimat och att luften var en annan än hemma. Hoppas du får till det bra sen när det väl gäller, tror du känner sen om du behöver tvätta det eller hur det känns.

Lufthamn - härligt att allt börjar falla på plats för er. Det är så häftig att ni ska ha så stort bröllop där nere. Det ska bli spännande att höra sen hur ni hade det.
    Vad bra att ni mejlat ner era önskemål, då är han ju lite mer förbered också på hur ni vill ha det, och det är ju kanonbra. Hoppas det löser sig för dig med med passande underkläder.
    Bästa alternativet hade ju klart vart att testa i butik med klänningen, men jag förstår dig att du inte vill ha med klänningen dit och riskera att den blir smutsig.
  • Guanaca

Jag tror jag måste betala övervikt på flyget då om jag ska få med tillräckligt mycket kaffe för att få prästen på glatt humör! Förvånad
    Att han inte ens blev glad över två paket, hmmmpffff!

• Guanaca

Försöker ladda upp en bild på mitt misslyckade hår, undrar om det funkar?

• lufthamn

Haha, vi får lägga ihop till en hel EUR-pall med Löfbergs Lila och hälsa från BT-tjejerna

• Mallisbröllop2012

Grattis Ninjis!!! :)

Våran präst hette Per-Olof Andersson, uppfattade det som att han var den ordinarie prästen där?! Men som sagt, man hade ju inte full koll den dagen precis... :)

Vi berättade att vi träffats på nätet, o jag tror inte att han nämde det i talet sen, men det är ju bra att man säger hur man vill ha det tycker jag! :)

Härligt att det närmar sig för er Annelie643 o Lufthamn!! Guanaca, vilket datum hade ni?? Spännande!! Hoppas era dagar oxå blir helt underbara!!! Vi vill se bilder sen!! :)

• Mel T

Jag hade en cykelbyxa som går upp över magen och håller inne alltsammans. Blev jättefint fall på klänningen och de stramade verkligen åt runt höften. Lite varma ja men absolut värt det! Maidenform, finns på twilfit. Tror de kostade 300kr. Min klänning var lite genomskinlig men med dem på syntes absolut ingenting.

Sanna, låter som samma blomsteraffär.  Jag kikar också på mina ringar ofta. Har skrivit till Johanna igen och efterlyst mina bilder, hoppas den kommer snart. Har sett vigseln på film. Det var rätt bra för som du skrev Sanna så kommer man inte ihåg så mycket från själva akten. Jag koncentrerade mig så mycket på att inte gråta alltför högt hehe. Tårarna sprutade och jag kunde knappt säga ja.

Mallisbröllop, då hade vi olika präster. Skönt att du har bra upplevelse av den ordinarie prästen. Det är ju trots allt han som skall viga resten av sällskapet :)  Ja verkligen spännande för er som fortfarande inväntar er vigsel.

Har ni provat Björn Axén styling powder? Gör håret strävare, spännen fastnar bättre. kostar typ 80kr på apoteket, åhlens mm.

• Annelie643

Guanaca: vart menar du? Åre? har också nyss varit där? kul i så fall. var ni upp på skutan och kastade snöbollar? 

ja det är fasen vår tur snart!! jösses, jag har inte gjort något alls på länge nu, jag hoppas verkligen att vi har allt under kontroll. 

jag kommer oxå köpa en sån där kroppsstrumpa som håller in allt. tror jag kommer bli lite bekvämare i klänningen då  Tungan ute

jag har inte alls tränat på håret.. ojoj jag kanske måste ta mig en kväll! eller 5!! Förvånad

Tack sanna, ska kolla på den blomster affären, vad fick du betala för dina blommor? 

• Guanaca

Mallorca Annelie, Mallorca! Det är ju dit vi ska åka Om ni åker om 2 veckor så har vi precis åkt hem därifrån den sjuttonde är det vår tur,

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia