• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Guu vad fina ni var Lufthamn, stort stort grattis till er!!
    Så roligt att få läsa om ert bröllop. Så häftigt! Vad bra att allt blev så bra och att ni fick en helt underbar dag trots regnet. Vilken tur att vädret blev bra sen

• Sanna87
    Grattis grattis tillAnnelie. hoppas ni fick en alledel underbar dag. Hoppas ni har det bra!
  • Guanaca

Stort grattis Annelie!!! Glömde skriva på rätt dag, flög hem den dagen o var sjuk Hoppas ni fick bra väder o en perfekt bröllopsdag!!!

• Mallisbröllop2012

Varmaste gratulationer till Lufthamn o Anneli!!! :) Vilka fantastiska bilder Lufthamn!!! Nu är väl alla i hamn va??!!!

Underbart!!!

• Annelie643

Och solen stod högt på himlen vår stora dag! (phu) så det blev slappa & sola på förniddagen, efter det kom Veronica min kompis, vi drack sangria & hjälptes åt att piffa till mig och mina barn. karlarna fick snällt vänta nere i hotell resturangen. Glad

Taxin kom på avsatt tid och färden bar av till Alcanada, och som de flesta av er redan skrivit var ju den platsen så perfekt! jag är så glad att det inte gick att gifta sig på stranden i Alcudia, för så mycket mer romantiskt det var i Alcanda.. Riktig " mama mia" känsla tycker jag. 

prästen kom klockan 17 och så mysig han var. Pratade länge och väl om oss & allt runt omkring där vi bor. medans vi talades vid, gick vårat sällskap runt och kollade efter lämplig vigselplats.

vigseln gick fort tycker jag, fattade aldrig riktigt när han började.. men både jag och Håkan fällde tårar när vi la våra vigsellöften... Hur romantiskt som helst! sedan blev det cava och fotografering.

Vi stannde och tog en drink på La Terazza medan solen gick ner över bukten, åååhh det va så underbart! så perfekt!

Taxin kom vid 19.20 och vi åkte till resturangen vid Marinan i Alcudia. Där stod vårt bord dukat och väntade på oss. Super bra service hela kvällen, och alla var nöjda med god mat.
    När vi sedan gick från resturangen tog jag min man & våra barn häst & vagn tbx till hotellet.(övriga gäster promenerade) Där väntade vårt sällskap på oss med bord och efterrätt.  

Vi är så otroligt nöjda med allt! val av plats, val av resturang, och val av gäster som var med!

Tack för era grattis!! Glad 

Och stort tack för denna tråd!! utan den vet jag ej om jag känt mig tillräckligt trygg för att göra vår stora dag på Mallorca Hjärta 

Kram från fru Annelie Ruusila Skrattande
  • Guanaca

Åh grattis än en gång! Så vackra ni var allihop Javisst var platsen i Alcanada fin!?! Längtar efter våra bilder Hade ni fotograf?

• Annelie643

Tack snälla! Nä vi hade ingen fotograf, bara våra vänner som fotade, fe flesta korten ligger fortfarande i kameran, dessa va från min iPhone.

• Sanna87

Åhh Annelie, vad fina ni var och ett stort stort grattis till er.
    Så roligt att solen sken på eran stora dag. Låter som ni hade en helt underbar dag

Håller med dig om tråden Annelie, den har varit ett otroligt stort stöd i denna resa och det har varit fantastiskt roligt att få följa er andra under er resa mot den stora dagen och få dela alla tankar och glädje med er.

• Guanaca

Vad skönt, då har ni redan alla era bilder Annelie Längtar så efter att få se alla fotografens bilder, har ju bara fått se 3 st än så länge. Håller med om att tråden o alla ni varit ett suveränt sällskap på vägen mot Mallorca-bröllopet Känns nästan lite sorgligt att det är över nu och vi inte kommer "träffas" här längre

• Sanna87

Igår fick vi äntligen iväg listan med vilka bilder vi har valt till Johanna, så hoppas det inte tar alltför lång tid nu innan vi får dem. Men en månad får vi kanske räkna med. Det var inte lätt att välja bland 200 bilder, så till slut kände jag bara att suck, nu tar jag dem här, för ju mer man tittade desto mer hittar man ju och byter och grejar, och 200 bilder det hade blivit dyrt att beställa, haha... men nu tror jag vi fick till det riktigt bra ändå.
    Spännande att se dem sen. Lääängtar!

Guanaca - hur lång tid skulle det ta innan ni får era bilder??

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia