• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87

Det är lugnt Annelie, det var bara min nyfikenhet igen, haha. Tungan ute
    angående att klippa kort är det bland det bästa jag gjort med mitt hår, jag älskar det och tycker det är sååå skönt. Och framför allt är jag snygg i håret varje dag nu för tiden, det var man ju inte innan vill jag lova, hihi- Så jag kan verkligen rekommendera att klippa kort om du tror du skulle trivas med det

Nu är guanaca gift, eller gift har hon ju varit ett tag nu, hihi, men dem välsignades igår. Tror att hon kommer hem på fredag. Hoppas dem har haft en bra vecka, med bra väder med.

• Mallisbröllop2012

Stort grattis Guanaca!!! Hoppas ni fick en toppenfin dag!!!

Ang bilderna fick vi dom först via dropbox, o det var iofs ganska smidigt, o först igår kom cd-skivan, men nu har vi ju redan beställt hem bilderna o gjort förstoringar o allt, så det var nästan lite onödigt med skivan, men visst, det var ju så det var sagt från början, så... jaja! Hoppas ni slipper vänta alltför länge bara!!

• Annelie643

Här är mitt fina armband... Glad Jag är väldigt nöjd.. Glad Tack Sanna! 
  • Annelie643

Oj va stor bilden blev.. 

Jag vet faktiskt inte när Lufthamn gifter sig. Jag har säkert frågat vid något tillfälle, men jag är urusel på att minnas sånt.

jag är redo för Mallorca!! jag längtar super mycket, och tror allt är i sin ordning. haha har väl en tid på mig där nere om något skulle saknas. Tungan ute 

• Sanna87

Gud vad fint armbandet blev. Superfint verkligen. Glad

Igår fick vi våra bilder från Johanna, så nu ska vi baaara välja utav dessa 200 bilder. Men det är väl egentligen ett angenämt problem, haha Tungan ute

• Annelie643

Haha fasen va svårt! bara 20 av 200? men blev dom bra då? var det värt det? 
    det är dig jag ska tacka för armbandet Sanna, det var du som tipsade mig. jag är super nöjd med det. 

jag har i dag varit och fixat en sån där korsett som håller in allt.. Tungan ute  blev perfekt med klänningen! känns inget konsitgt eller obehagligt alls, allt är på plats liksom... Flört

har även varit på ansiktsbehandling och fixat ögonfransar & bryn.. så nu är jag strax redo! 

• Mel T

Ja Sanna, de har kommit via rekommenderat brev nu men jag kunde inte hämta ut dem idag för jag var tvungen att ha min mans leg med mig också ef vi båda stod på paketet. Drygt som bara den. Skönt att ni fick dem så snabbt. Vi fick via dropbox i helgen. Trodde hon skulle ta bort bh-band men det hade hon inte gjort. Hade hon gjort dt på era bilder?

Grattis Guanaca!

• Sanna87
    Annelie - lite fler än 20 får vi välja, men det kommer nog inte bli jättelätt, hihi. Det var jättefina bilder, så jag tror dem kommer bli jättebra när hon fixar till dom lite sen när vi valt ut vilka. Så jag är jättenöjd att vi valde att ha fotograf.

Härligt att du fixat korsett, skönt att det känns jättebra också. Jag vet inte om jag frågat, men vad ska du för klänning??
    Nu åker ni väl snart Annelie??

MelT - gud vad bra att ni fått era bilder nu, egna framkallningar som gäller nu då??
    Vi har ju bara fått första små kontaktkartorna som vi ska välja ut vilka vi ska ha, så dem bilderna har hon ju inte gjort någonting med, men jag hade inte ens ngn bh på mig så, hihi. Däremot hade vi några envisa dykare i bakgrunden på många bilder som jag hoppas hon kommer ta bort, hihi. Annars får dem väl vara en del utav vår bröllopsdag, haha.
  • Annelie643

Den känns så bra så det finns nog risk/chans att jag vänjer mig vid den även när jag har andra kläder... Tungan ute

klänningen är i från jen jen house, tror de va deras best seller av tärn klänningar. axellös, ed en liten korsett del i midjan.. 

åhh jag är så nyfiken på hur det gått för guanaca!  vill höra hennes berättelse. Glad

Vi åker på måndag! men gifter oss den 1 okt, så vi där i 6 dagar innan.. 

• Sanna87
    Annelie643 skrev 2012-09-21 20:33:08 följande:
    Den känns så bra så det finns nog risk/chans att jag vänjer mig vid den även när jag har andra kläder... Tungan ute

klänningen är i från jen jen house, tror de va deras best seller av tärn klänningar. axellös, ed en liten korsett del i midjan.. 

åhh jag är så nyfiken på hur det gått för guanaca!  vill höra hennes berättelse. Glad

Vi åker på måndag! men gifter oss den 1 okt, så vi där i 6 dagar innan.. 
    Oj oj, måndag, då har ni bara imorgon hemma innan ni åker, ihh. spännande. Aha, 6 dagar innan, då hinner ni ju en del innan dagen d, skönt att få möjlighet till lite extra färg, hihi.
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia